2026-07-29, 13:59
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Får en incelkänsla här.
Citera
2026-07-29, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Vi som under livet har dejtat en del, vet att någon promille av män reagerar väldigt starkt på minsta tendens till att bli avvisade. Inte på denna nivå förstås, men visst har man blivit kallad både det ena och det andra… jag har ingen aning om vad det beror på, det gäller både svenskar och invandrare.

Det är lite som att de får ett vredesutbrott på sin mamma.

Tyvärr har jag inte dejtat kvinnor, så vet ej om det är ett generellt drag för en viss del av mänskligheten (eller beror på någon diagnos).
Håller med. Vissa män kan bli rätt obehagliga när man avvisar dem. Man vet inte vilka. Så kvinnor lindar oftast in avvisanden i bomull pga det. Det som enligt mig funkar bäst är att säga att man och exet ska göra ett försök till. Nästan som att män respekterar att man tillhör en annan man mer än att man har en egen vilja.
Citera
2026-07-29, 15:02
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghsw1
Lite mer exotisk kultur? Det är ju vanligt i skitländerna att kasta syra i ansiktet på kvinnor när de säger nej. Såg en video häromdagen där en kille och hans kompis brandbombade en tjejs bostad som hade sagt till nej till dejt.

Citat:
Ursprungligen postat av kanonkurtan
Aldrig att detta skulle vara typiskt svenskt beteende. Att detta kommer visa sig vara en solbränd är jag övertygad om!

Citat:
Ursprungligen postat av Fatiguewar
Den sticker inte alls det ut. Det är alltid islam.

Sådana som du som försöker mörka verkligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Det här låter helt klart som "heder" och att han blivit "kränkt". Inte en chans att han hunnit bli förälskad och inte kunde leva utan henne efter en ytlig träff haha. Tror därför inte att det är en svensk. Visst självmordsplanen kanske hintar om det, men kanske han bara är tillräckligt intelligent för att förstå konsekvenserna av detta och hellre föredrar döden "med hedern i behåll" än att sitta i ett sunkigt fängelse i en stor del av sitt liv.

Snälla kan ni hålla käften om ert eviga siande om det är invandrare eller inte? Alla vet att de är överrepresenterade i vissa brott. Alla fattar att risken/chansen är stor. Ingen vill läsa erat gissande. Har ni info eller inte? Annars håll bara käften era tråkiga jävla trådförpestare.
Citera
2026-07-29, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Håller med. Vissa män kan bli rätt obehagliga när man avvisar dem. Man vet inte vilka. Så kvinnor lindar oftast in avvisanden i bomull pga det. Det som enligt mig funkar bäst är att säga att man och exet ska göra ett försök till. Nästan som att män respekterar att man tillhör en annan man mer än att man har en egen vilja.
Detta gav mig verkligen en tankeställare. Jag tror du är något på, eller direkt på, spåret.
Citera
2026-07-29, 15:36
Medlem
Påminner om den där blatten som ”straffvåldtog”
och tog stryptag på en tjej. Den här dejten blev tydligen arg när hon frågade om han hade något vapen.
Senast redigerad av Dagdrommaren 2026-07-29 kl. 15:42.
Citera
2026-07-29, 15:38
Medlem
Ingen som har någon mer information om vem det är?
Citera
2026-07-29, 16:26
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Att restaurangnotan delades på två tyder starkt på en svensk individ.
Att han tänkte begå självmord efter han mördat sin misslyckade dejt tyder ännu mer svensk eller i alla fall skandinav. Blattar nekar vanligen i sten även om de har offrets huvud hemma i garderoben.
Citera
2026-07-29, 16:30
Medlem
Citat:
Nästan som att män respekterar att man tillhör en annan man mer än att man har en egen vilja.
Haha. Prova säg till en kåt kvinna att du inte är intresserad så ska du se vilken sur och förnärmad reaktion du kommer att få.

Jag tror att även en kvinna kan tänka sig att det är bättre situation om en man avvisar kvinnan för han är mentalt upptagen med en annan kvinna än att han han bara struntar i kvinnan utan att vara upptagen.

Det sista kan antas innebära att kvinnan antas ha så ointressanta egenskaper som utseende och mentalitet så det är inget att bry sig om medan det första fallet så är mannen bara upptagen och skulle möjlgtvis kunna vara intresserad i en annan situation.
Senast redigerad av larsjohansson 2026-07-29 kl. 16:34.
Citera
2026-07-29, 16:41
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
18 åring
Läs artikeln fr när jag posta den horneger
”I en tidigare version stod det att den åtalade är 17 år. Rätt är att han är 18 år.”
Citera
2026-07-29, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Haha. Prova säg till en kåt kvinna att du inte är intresserad så ska du se vilken sur och förnärmad reaktion du kommer att få.

Jag tror att även en kvinna kan tänka sig att det är bättre situation om en man avvisar kvinnan för han är mentalt upptagen med en annan kvinna än att han han bara struntar i kvinnan utan att vara upptagen.

Det sista kan antas innebära att kvinnan antas ha så ointressanta egenskaper som utseende och mentalitet så det är inget att bry sig om medan det första fallet så är mannen bara upptagen och skulle möjlgtvis kunna vara intresserad i en annan situation.
Sur och förnärmad vid ett avvisande är en sak.
Obehaglig och skrämmande vid ett avvisande är en annan sak.

Lägger det i lådan "saker om hur det är att vara kvinna som (vissa) män inte vill förstå".
Citera
2026-07-29, 16:47
Medlem
Citat:
Sur och förnärmad vid ett avvisande är en sak.
Obehaglig och skrämmande vid ett avvisande är en annan sak.

Lägger det i lådan "saker om hur det är att vara kvinna som (vissa) män inte vill förstå".

Arga kvinnor skulle också varit "obehagliga" och "skrämmande" om naturen hade gjort dem större och mer muskelösa. Som det är nu så finns det inte så mycket en kvinna kan göra mot en man när hon blir arg.
Citera
2026-07-29, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Arga kvinnor skulle också varit "obehagliga" och "skrämmande" om naturen hade gjort dem större och mer muskelösa. Som det är nu så finns det inte så mycket en kvinna kan göra mot en man när hon blir arg.
Då förstår du varför kvinnor måste ha ett helt annat säkerhetstänk än män vid kontakt med det andra könet, inte minst vid uppbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in