2026-07-29, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
jo men alla även här i Sverige vet ju vem an är, är inte någon dussinkändis direkt.
Givetvis, men ingen kan förstöra för honom, dvs censurera etc. Han har gjort sitt.
Citera
2026-07-29, 19:18
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Han borde ha backat upp Ian Stewart redan på 90-talet.

Hade Cleese räddat han från att bränna rakt in i en bergvägg 1993 då eller?
Citera
2026-07-29, 19:19
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Du vet om att han har släktingar som dog i kriget mot nazisterna va?
Perfekt då ju nu när Gaza-islamisterna tar samma del i samhället. Samma pack nu som då.
Citera
2026-07-29, 19:20
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Hade Cleese räddat han från att bränna rakt in i en bergvägg 1993 då eller?
RIP IAN oavsett men nej det hade han knappast kunnat förhindra
Citera
2026-07-29, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Nej, de har ju haft ett poängsystem sedan dess. Det har varit relativt hög arbetskraftinvandring av arbetskraft sen 2021, inte av EU medborgare men från resten av världen.

Storbritannien klarar sig inte utan arbetskraftsinvandring.

det kvittar hur många ggr du upprepar ordet "arbetskraft", alla utom ni stollar inser att detta inte är arbetskraftsinvandring som pågår, men det narrativet lutar ni er emot för att upprätthålla godhetsbilden

arbetskraftsinvandring var det längesen nåt land hade i verklig utsträckning, hos oss får vi gå tillbaka till när det var juggar och turkar och italienare som stod för den. och då var det rimligt och funkade. skiten som vi ser nu är ngt helt annat
Citera
2026-07-29, 19:37
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Varför skulle jag tro att det är progressivt? Konservativa människor är keffa oavsett religion.
Du verkar vara för öppna gränser? med det kommer bokstavligen en invasion av islam, kriminella gäng, välfärdsplundrare i massor..om du inte märkt.. det leder förr eller senare till ordentliga konflikter. Vi ser början på det nu.. Gränsens behöver stängas för sådant, såna regioner där dessa kommer ifrån och det behövs massdeporteringar, annars kommer det bli mycket mer illa än folk verkar begripa.
Citera
2026-07-29, 19:46
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Du verkar vara för öppna gränser? med det kommer bokstavligen en invasion av islam, kriminella gäng, välfärdsplundrare i massor..om du inte märkt.. det leder förr eller senare till ordentliga konflikter. Vi ser början på det nu.. Gränsens behöver stängas för sådant, såna regioner där dessa kommer ifrån och det behövs massdeporteringar, annars kommer det bli mycket mer illa än folk verkar begripa.
Vad snackar du om? Vilka fler länder än typ Nordkorea har ”stängda gränser” och hur är det relevant för tråden?
Citera
2026-07-29, 19:49
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Vad snackar du om? Vilka fler länder än typ Nordkorea har ”stängda gränser” och hur är det relevant för tråden?
Stängda gränser från tredje världen, och t.ex. inte tillåta gummibåtar fulla med illegala invandrare uppslussade via Frankrike med hjälp av olika NGOs och kriminella ligor...eller flyg fyllda med män från Afghanistan, Pakistan, osv.. Jag menar inte helt stängda givetvis... Men varför ska man importerar en kult som har mål om erövring, och sedan anser sig stå över alla andra som inte är muslimer. T. ex. olika straff för samma brott beroende på om man är muslim eller ej. Eller valen som de ger; konvertera, betala, eller dra/dö. Eller problemen som Storbritannien (och egentligen överallt där islam börjar etablera sig) har med jihadgäng. Därtill många hubbar/celler som väntar på order. Givetvis ska gränser stängas från såna regioner med sådan överrepresentation av folk som sysslar med brott som t.ex. Pakistan och Afghanistan har. Eller för någon med en sådan pass fientlig ideologi som islam är.

Att vara konservativ kanske inte är så dåligt ändå. Till skillnad från din "mvp" som tycker sådana människor som värnar om sitt land, folk och kultur och Inte vill utsätta dem för invasion är horribla människor. Det var du som tog upp det....

Du verkade tycka John Cleese är en s***stövel eller vad du sa... Eller var det inte menat som dina ord/delad åsikt?

syftade på

Citat:
John Cleese är rövhålet i Monty Python. Eric Idle är the MVP.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wAwP8n/cleese-om-idle-vi-har-alltid-avskytt-varandra
https://nypost.com/2022/11/22/monty-pythons-eric-idle-blasts-dave-chappelle-elon-musk/
Senast redigerad av Room531 2026-07-29 kl. 19:57.
Citera
2026-07-29, 19:52
Medlem
Citat:
Jag tror att vi som räknar oss som SD eller rent höger kommer bli väldigt skadeglada den dagen vänsterns och Socialdemokraternas politik och allt vad den står för kommer ifatt och biter dem själva i baken. Det kan innebära allt ifrån våld och mord på vänster politiker till upplopp mot HBTQ och deras anhängare. Jag är helt säker på att detta kommer att hända. Fråga mig gärna hur jag vet det.
Citera
2026-07-29, 19:59
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Jag tror att vi som räknar oss som SD eller rent höger kommer bli väldigt skadeglada den dagen vänsterns och Socialdemokraternas politik och allt vad den står för kommer ifatt och biter dem själva i baken. Det kan innebära allt ifrån våld och mord på vänster politiker till upplopp mot HBTQ och deras anhängare. Jag är helt säker på att detta kommer att hända. Fråga mig gärna hur jag vet det.
Personligen vill jag precis som John Cleese och Restore Britain hellre se massdeporteringar än blodbadet som annars väntar åt båda håll förr eller senare. Helt bortom ord stört att vi ska tvingas in i stenålders-ideologiska "religiösa" konflikter pga denna korruption vi utsätts för, när det finns så mycket annat bättre, viktigare vi som samhälle och civilisation borde och skulle kunna fokusera på. Men nu är vi här... Vid ett sorts vägskäl.

Därför mycket bra och viktigt att respekterade och omtyckta personer som Cleese kommer ut och visar stöd för de som vill jobba för den fredliga lösningen.. "millions must go" - skicka tillbaka hem massor av folk som bevisligen inte ska vara där.
Senast redigerad av Room531 2026-07-29 kl. 20:02.
Citera
2026-07-29, 20:00
Medlem
Pinoputchins avatar
John Cleese är en konservativ gammal mupp..
Citera
2026-07-29, 20:04
Medlem
Citat:
Personligen vill jag precis som John Cleese och Restore Britain hellre se massdeporteringar än blodbadet som annars väntar åt båda håll... Helt bortom ord stört att vi ska tvingas in i stenålders-ideologiska "religiösa" konflikter pga denna korruption vi utsätts för, när det finns så mycket annat bättre vi som samhälle och civilisation borde och skulle kunna fokusera på.
Jag håller helt med. Dessa mongos som vill ha dit alla dessa saker som förstör landet och säger att det är en rättighet. Samma mongos hade satt sig på tvären om väst hade åkt till exempelvis amazonas och brett ut sig mitt bland indianerna i djungeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in