2026-07-29, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stadsludret
Det var komikern Al*in Ol*son med familj som blev påkörda. Den andra båten ska enligt uppgift framförts av hans bror.

Kollar man på hans frus instagram så åkte dom båt för 3 dagar sen. Dottern 7 år gammal
Citera
2026-07-29, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryckmannen
Det är någon form av trådsanning. Ingenting säger att de inte haft kontakt med fritidsbåten innan kollision, det som framkommit är att det inte märkt av någon kollision -- vilket är två helt skilda ting.

Du emotsäger det som framkommit.

Något annat kan komma fram i utredningen, men hittills nej.

RIP
Citera
2026-07-29, 19:15
Medlem
Kryckmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokekaffe
Vilket av mina påståenden är det som motsägs av intervjuoffret?
Det går att hitta folk som svär på att jorden är platt, men påståendena i mitt inlägg är 100% sanning. Jag är bofast 4 km från olycksplatsen, är uppväxt vid och har arbetat på havet.

Det du säger om vädret stämmer även med väderleksrapporter, bilder från platsen och vad fartygets redare uppgav att hans besättning sagt...
Citera
2026-07-29, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellvete
Var kommer den uppgiften ifrån?

Säkra källor.

Båt nummer 1 hade motorproblem och båt nummer 2 (som sjönk) åkte bakom. Helt plötsligt tittar kaptenen på båt nummer 1 bakåt och då ser han bara ett stort jävla skepp.

Antagligen har dom varit på väg hem från ön Katten och navigerat norrut mellan Katten och Lövön. Då ligger dom med aktern mot farleden från skeppen som kommer från Stenungsund/Uddevalla. Skeppet har antagligen kommit bakifrån och rammat dom. I en snipa i regn om man står under kapellet ser man inte mycket om vad som händer bakom sig..

Sjukt tragiskt och verkligen otur i oturen.
Citera
2026-07-29, 19:17
Medlem
En god vän till mig har suttit i samtal med utredande polis en bra stund nu. Min kompis ska ut till Misje Verde då han är auktoriserad av sjöfartsverket att tömma VDR (ungefär färdskrivare) på data. Då kan man se vad fartyget hade för fart, kurs, possition vid tiden för olyckan, samt skärmdumpar från radar och ljudinspelning från bryggan.
Dock oklart om jag får veta något av detta eller får föra något vidare. Vill inte hänga ut honom om det är sekretess och så.
Citera
2026-07-29, 19:18
Medlem
Kryckmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Think-If-You-Can
Du emotsäger det som framkommit.

Något annat kan komma fram i utredningen, men hittills nej.

RIP

Visa på vad som inte stämmer eller håll käften.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/sjoraddningsledaren-privatpersoner-horde-rop-pa-hjalp-kan-ha-raddat-liv

"Larmet kom strax efter klockan 22 på tisdagskvällen efter att personer som låg förtöjda i området hört rop på hjälp från vattnet. När räddningsstyrkorna anlände var händelseförloppet oklart."

"Kort därpå blir sjöräddningen kontaktad av anhöriga som befunnit sig i sällskap med familjen i en annan båt."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryckmannen
Det du säger om vädret stämmer även med väderleksrapporter, bilder från platsen och vad fartygets redare uppgav att hans besättning sagt...
Ja, jag gissar liksom inte...jag var 3500 m från olycksplatsen.
Citera
Medlem
HUR ORKAR NÅGON PRATA BÅT OCH VAR DEN VAR LASTAD MED?.

Den var tom och kom från Uddevalla påväg till Kragerö.

Helt orelevant med Stenungsund och industrin där

Prata om olyckan och hur det tragiska kunde ske
Citera
2026-07-29, 19:23
Medlem
Magyaroks avatar
Citat:
Det var komikern Al*in Ol*son med familj som blev påkörda. Den andra båten ska enligt uppgift framförts av hans bror.

Detta stämmer.
Citera
2026-07-29, 19:23
Medlem
Citat:
Säkra källor.

Båt nummer 1 hade motorproblem och båt nummer 2 (som sjönk) åkte bakom. Helt plötsligt tittar kaptenen på båt nummer 1 bakåt och då ser han bara ett stort jävla skepp.

Vad gör brorsan i 30 min utan att larma efter han sett krocken? Varför kontaktar brorsan inte sjöräddningen om att hans båt är sönder?
Citera
2026-07-29, 19:25
Medlem
Citat:
Säkra källor.

Antagligen har dom varit på väg hem från ön Katten och navigerat norrut mellan Katten och Lövön. Då ligger dom med aktern mot farleden från skeppen som kommer från Stenungsund/Uddevalla. Skeppet har antagligen kommit bakifrån och rammat dom. I en snipa i regn om man står under kapellet ser man inte mycket om vad som händer bakom sig..

Svagheten i den teorin är väl att båda båtarna borde ha blivit rammade?
Citera
2026-07-29, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skevaevert
Kollar man på hans frus instagram så åkte dom båt för 3 dagar sen. Dottern 7 år gammal

Vad heter deras konton?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in