2026-07-29, 15:54
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Kostar väl typ mat och hyra. Vilket man har råd med, om man jobbar. Vet inte riktigt varför någon som jobbar och har bostad skulle behöva uppsöka ett socialkontor eller migrationsverket. Gör du det ofta? Jag har aldrig gjort det.
De här små ljushuvudena jobbar inte. Visst, någon kanske får sova i källaren på någon pizzeria mot mat och husrum, men knappast 20 st. Du kan inte ens köpa en bussbiljett i dag utan telefon med app, Bank-id och ett bankkonto.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-07-29 kl. 15:56.
Citera
2026-07-29, 15:54
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektalutdelning
Frågan är väl mer vad deras visum tillåter.

Verkar inte vara något större drama.

” Arrangören berättar för Expressen att man varit i kontakt med en ledare i klubben. Denne har sagt att spelarna är okej och att de hört av sig till sina familjer.

– Jag är förvånad över att de inte har åkt hem, eller om de inte åkt hem. Vi vet ju inte var de är, säger turneringens pressansvarige Fredrik Beckman.

– För oss känns det märkligt för det är ett lag vi har bra relation med, de har varit med tidigare.

I det sista svaret från det etiopiska laget – i en mejlkorrespondens med Gothia Cup som Expressen tagit del av – tackar klubbens kontaktperson för ”omtanken” och skriver att ”det verkar som att problemet var ett kommunikationsproblem”.”

Är väl rika Etiopier som lever high-life hälsar på släktingar i Norden osv.

"Förvånad".

"Märkligt".

Det är alltså denne Fredrik Beckman som bjuder in.

Fundera på det.
Citera
2026-07-29, 15:58
Medlem
Dom tjänstemän som beviljat visum ska åtalas.
2 år är väl rimligt straff.

Betydligt mer, om dom illegala utlänningarna begår brottslighet eller kostar skattekronor.

Sverige måste börja uppträda som ett i-land och inte en korrupt feministisk bananrepublik.
Senast redigerad av Kanelbulle222 2026-07-29 kl. 16:01.
Citera
2026-07-29, 16:01
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
De här små ljushuvudena jobbar inte. Visst, någon kanske får sova i källaren på någon pizzeria mot mat och husrum, men knappast 20 st. Du kan inte ens köpa en bussbiljett i dag utan telefon med app, Bank-id och ett bankkonto.

Det går finfint att köpa bussbiljett med bankkort. Och cyklar finns. Och bekanta kan låna ut både det ena och det andra, eller låta dig köpa via deras giltiga konton. Sen tänker jag mig inte direkt att hela fotbollslaget ska huseras i grupp, utan de får givetvis spridas ut över staden/landet.
Citera
2026-07-29, 16:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Det går finfint att köpa bussbiljett med bankkort. Och cyklar finns. Och bekanta kan låna ut både det ena och det andra, eller låta dig köpa via deras giltiga konton. Sen tänker jag mig inte direkt att hela fotbollslaget ska huseras i grupp, utan de får givetvis spridas ut över staden/landet.
Bankkort, där har du ett problem. Tror du de har det, om så hur mycket pengar tror du de har? Möjligen glasspengar i så fall. Visst, de kan sälja röven, så du har rätt. Det är säkert inget problem att vara på rymmen i ett främmande land.
Citera
2026-07-29, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
"Förvånad".

"Märkligt".

Det är alltså denne Fredrik Beckman som bjuder in.

Fundera på det.
Spela roll föreningen verkar ha varit på turneringen tidigare och det är fortfarande bara ett gäng etiopier som drog från en skola en dag tidigare utan att checka ut. Det här är inte ens ett problem innan deras visum går ut som sagt. De kanske är i Frankrike på semester vad vet jag. Inga båtflyktingar direkt de har väl täta föräldrar.
Citera
2026-07-29, 16:14
Medlem
Dessa har nog planerat att hoppa av sedan det blev känt att dom fått visum.

Finns massor av etiopier i sverige och övriga eu som dom får hjälp av och kan få bo hos och kan
fixa fram ett giltigt leg.

Att söka asyl är lönlöst. Mycket få om någon etiopier får asyl i eu idag.
Citera
2026-07-29, 16:16
Avstängd
De har kanske blivit värvade
Av..
Någon?
Citera
2026-07-29, 16:41
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Det är säkert inget problem att vara på rymmen i ett främmande land.

Jag tror inte folk hade rymt hit om de gjort bedömningen att det var ett oöverstigligt problem, iaf.
Citera
2026-07-29, 16:46
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Jag tror inte folk hade rymt hit om de gjort bedömningen att det var ett oöverstigligt problem, iaf.
Snorungar kan göra en massa dumma saker. Var väl i våras några iranska idrottare fick ett infall att hoppa av i Australien? https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/OkobEl/kravet-ge-irans-damlandslag-asyl
De flesta ångrade sig sedan, deras familjer torde blivit hängda hemma i Iran om de fullföljt.
Nu riskerar de här ungarna inget sådant, de gör ett äventyr som kanske inte är det smartaste de gjort. De kommer inte få asyl någonstans i Europa.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-07-29 kl. 16:49.
Citera
2026-07-29, 16:55
Medlem
Göteborg styrs av en rödgrön minoritetsregering bestående av Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet. Så att sätta stopp för såna här etiopier till nästa år känns ganska utsiktslöst.
Citera
2026-07-29, 17:01
Medlem
JeffHardys avatar
Tyvärr måste jag meddela er alla rasister att dessa Etiopier aldrig kommer beviljas asyl i Sverige. Finns inga asylskäl för Etiopier. Troligtvis blir de inte långvariga i Sverige som illegala. Så tyvärr ni får hata vidare på några andra.

Hade de kommit från grannlandet Eritrea däremot så hade de varit annorlunda. Då hade ni pissat ner er av glädje för Eritrianer har stora asylskäl.
Kram från anti-rasisten och typ vänstern Jeff
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in