2026-07-29, 17:12
Medlem
Hur många våldtäkter resulterar ett sånt här utsläpp i på sikt? 10?
Citera
2026-07-29, 17:13
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffHardy
Tyvärr måste jag meddela er alla rasister att dessa Etiopier aldrig kommer beviljas asyl i Sverige. Finns inga asylskäl för Etiopier. Troligtvis blir de inte långvariga i Sverige som illegala. Så tyvärr ni får hata vidare på några andra.

Hade de kommit från grannlandet Eritrea däremot så hade de varit annorlunda. Då hade ni pissat ner er av glädje för Eritrianer har stora asylskäl.
Kram från anti-rasisten och typ vänstern Jeff

Vad gör de här då?
Citera
2026-07-29, 17:14
Medlem
Citat:
Tyvärr måste jag meddela er alla rasister att dessa Etiopier aldrig kommer beviljas asyl i Sverige. Finns inga asylskäl för Etiopier. Troligtvis blir de inte långvariga i Sverige som illegala. Så tyvärr ni får hata vidare på några andra.

Hade de kommit från grannlandet Eritrea däremot så hade de varit annorlunda. Då hade ni pissat ner er av glädje för Eritrianer har stora asylskäl.
Kram från anti-rasisten och typ vänstern Jeff
Men det vet dom om. De säger att de är från eritrea
Citera
2026-07-29, 17:16
Medlem
JeffHardys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Vad gör de här då?

Lever life. Njuter av friheten en stund, kanske festar lite. Vem vet?

Du kanske själv behöver njuta av livet lite?
Citera
2026-07-29, 17:16
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Snorungar kan göra en massa dumma saker. Var väl i våras några iranska idrottare fick ett infall att hoppa av i Australien? https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/OkobEl/kravet-ge-irans-damlandslag-asyl
De flesta ångrade sig sedan, deras familjer torde blivit hängda hemma i Iran om de fullföljt.
Nu riskerar de här ungarna inget sådant, de gör ett äventyr som kanske inte är det smartaste de gjort. De kommer inte få asyl någonstans i Europa.

Du är medveten om att vi har nånstans runt 100 000 illegala flyktingar som gömmer sig i Sverige, va? Rimligtvis ägnar sig inte alla åt brottslighet som gör att de snabbt upptäcks och utvisas*. Utan den stora majoriteten lever (och försörjer sig) lång tid här. I själva verket är sysselsättningsgraden förmodligen relativt hög inom den här gruppen, eftersom de inte har tillgång till ett socialt skyddsnät (mer än deras in-grupps informella sådana). Och 100 000 pers som behöver jobba mer eller mindre svart, kräver ett samhälle med en utbredd svart/grå arbetsmarknad - vilket jag vill hävda att vi har idag. Och en stor svart marknad har givetvis förmåga att upprätta relativt ordnade former för rekrytering. Det är liksom inte droghandel, prostitution eller slavarbete som är enda alternativen för illegala idag.

*Eftersom vi genomför ungefär 500 brottsutvisningar årligen.
Citera
2026-07-29, 17:17
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Lever life. Njuter av friheten en stund, kanske festar lite. Vem vet?

Du kanske själv behöver njuta av livet lite?

Är de inte fria i Etiopien? Jag njuter av min kaffe innan jag ska ut och måla en fasadsida.
Citera
2026-07-29, 17:18
Medlem
JeffHardys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Men det vet dom om. De säger att de är från eritrea

Eftersom de är här på visum så tror jag den lögnen är ganska utesluten. De är inte flyktingar utan turister med ett legitimt syfte med resan.
Citera
2026-07-29, 17:20
Medlem
JeffHardys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Är de inte fria i Etiopien? Jag njuter av min kaffe innan jag ska ut och måla en fasadsida.

Etiopien är en diktatur och ett ganska ruttet land överlag så nej jag tror inte det är jättenice att bo där.

Det lät gott med kaffet men fruktansvärt att måla hus. Glöm inte solkräm broder.
Citera
2026-07-29, 17:23
Medlem
Citat:
Eftersom de är här på visum så tror jag den lögnen är ganska utesluten. De är inte flyktingar utan turister med ett legitimt syfte med resan.
Snälla. De är papperslösa. Varför skulle de visa upp något visum
Citera
2026-07-29, 17:23
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Du är medveten om att vi har nånstans runt 100 000 illegala flyktingar som gömmer sig i Sverige, va? Rimligtvis ägnar sig inte alla åt brottslighet som gör att de snabbt upptäcks och utvisas*. Utan den stora majoriteten lever (och försörjer sig) lång tid här. I själva verket är sysselsättningsgraden förmodligen relativt hög inom den här gruppen, eftersom de inte har tillgång till ett socialt skyddsnät (mer än deras in-grupps informella sådana). Och 100 000 pers som behöver jobba mer eller mindre svart, kräver ett samhälle med en utbredd svart/grå arbetsmarknad - vilket jag vill hävda att vi har idag. Och en stor svart marknad har givetvis förmåga att upprätta relativt ordnade former för rekrytering. Det är liksom inte droghandel, prostitution eller slavarbete som är enda alternativen för illegala idag.

*Eftersom vi genomför ungefär 500 brottsutvisningar årligen.
De brukar få ett samordningsnummer som fortsätter att fungera även efter de fått avslag. Så är det för de flesta illegala, de kan vara kvar i 20 år och även arbeta. Varit ett jävla liv senaste tiden om att sjukvården, skolan, soc, osv. skall bli tvungna att "ange" dessa" Har du helt missat det? "ingen är illegal och handhjärtan"

Marockanska gatubarn som aldrig sökt asyl har inget sådant och livnär sig huvudsakligen på brott.
Citera
2026-07-29, 17:34
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
De brukar få ett samordningsnummer som fortsätter att fungera även efter de fått avslag. Så är det för de flesta illegala, de kan vara kvar i 20 år och även arbeta. Varit ett jävla liv senaste tiden om att sjukvården, skolan, soc, osv. skall bli tvungna att "ange" dessa" Har du helt missat det? "ingen är illegal och handhjärt an"

Ähum.
Från Skatteverket, 2025, angående samordningsnummer:

Citat:
Det fanns 485 028 personer med aktiva samordningsnummer. Cirka 110 000-185 000 personer lever och verkar dessutom i Sverige utan personnummer eller samordningsnummer, vilket är samma nivå som föregående år.

https://www.skatteverket.se/omoss/pressochmedia/nyheter/2025/nyheter/skatteverketpresenterarnylagesbildoverbefolkningen .5.6e1dd38d196873bc1e13fa4.html

Vi har alltså 100 000+ människor som är rena skuggor i samhället.
Sen har vi ytterligare en halv miljon människor som i hög utsträckning också ägnar sig åt svart verksamhet och brottslighet. Men de är liksom bara lök på laxen i det här sammanhanget. Vi har fortfarande 100 000+ pers som, likt trådaktuella etiopierna, bara avvikit och blivit en del av ett stort och självregenererande parallellsamhälle i Sverige som ingen verkar låtsas om existerar.
Citera
2026-07-29, 17:45
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Ähum.
Från Skatteverket, 2025, angående samordningsnummer:

Vi har alltså 100 000+ människor som är rena skuggor i samhället.
Sen har vi ytterligare en halv miljon människor som i hög utsträckning också ägnar sig åt svart verksamhet och brottslighet. Men de är liksom bara lök på laxen i det här sammanhanget. Vi har fortfarande 100 000+ pers som, likt trådaktuella etiopierna, bara avvikit och blivit en del av ett stort och självregenererande parallellsamhälle i Sverige som ingen verkar låtsas om existerar.
Sätter en tia på att de snart dyker upp. Annars hamnar de i ditt skuggsamhälle, bo i källaren på en pizzeria och baka pizza 18 timmar om dagen för mat och husrum. Sälja röven eller knark, kanske ta ett jappjobb? Möjligen begå stölder för sitt uppehälle, hockeytrunk, spring in på ICA och fyll den med oxfile och springa ut. Givetvis förbeställt av mindre nogräknade restauranger.

I din statistiska skuggsamhälle ingår även zigenare som bor och verkar här växelvis, sk. hejhejare. De har dock minskat drastiskt på senare år då folk sällan har kontanter på sig, men de finns fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in