Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Kanske har din tråd påverkat Max något i alla fall? Tre dagar efter att du startade tråden ändrade de texten på sidan som du länkade till i ditt startinlägg. Det verkar inte gälla alla restauranger
"Kan jag betala med kontanter på MAX?
Uppdaterad 2026-07-23
På flera av våra restauranger har vi valt att inte ta emot kontanter. Beslutet är en del av vårt arbete med att ständigt utveckla och förbättra verksamheten. Den främsta anledningen är att en kontantfri restaurang bidrar till en säkrare och tryggare arbetsmiljö för våra medarbetare genom att minska risken för rån och andra säkerhetsrelaterade incidenter."
https://fragaoss.max.se/guide/tar-ni-emot-kontanter-i-era-restauranger
SE DÄR!
Här går man och tror att inget man gör spelar någon roll... Jag fattar ju att jag inte ska dra för stora växlar på det här, och att de kan komma att fasa ut kontanterna i alla fall, men det är ändå kul att få lite respons från deras sida
Jag får återuppta Max-stoppen när jag är ute och åker, på prov. Tar de inte kontanter får jag väl åka vidare. Det är knepigt det här, eftersom jag både vill uppmuntra enskilda restauranger som tar kontanter, och inte vill uppmuntra Max som helhet. Har någon input?
Vill folk hjälpa till att upprätta någon sorts lista? På ställen som man märker tar eller inte tar kontanter. Jag delar med mig om resultatet ifall jag får tillfälle att prova.