Citat:
Alltså det är mer din inställning som barnlös men som ändå ska ha massa åsikter om hur föräldrar borde göra som är problemet i sammanhanget.
Nedanstående är en lista över anledningar till ett LVU på tre syskon i Norrköping.
Med denna lista hade ALLA barn på 90-talet LVU-ats.
Jag slår vad om att dessa socialsekreterare inte har barn själva för det är helt absurda anledningar till att placera barnen i tre familjehem (i familjehem och på HVB-hem brukar dessutom förhållanden vara mycket värre).
* Det är smulor i soffan.
* Leksaker ligger uppkastade i hyllor på ett sätt som inte bjuder in till lek.
* Familjen gick till ÖoB klockan fyra och vår (socialtjänstens) uppfattning är att de inte skulle ha kycklingsoppan klar klockan sex.
* Ella har smutsiga glasögon.
* På diskbänken är större delen belamrad med disk, smutsiga nappflaskor och rengöringsmedel och själva skivan är smutsig.
* De kan utveckla hur de pratar med Hugo, exempelvis att använda prepositioner (bakom, på, framför mm) i stället för att bara använda ”där”.
* Ella hade behövt åtminstone en mössa, samt att Tim sett till att hon knäppte sin jacka ordentligt.
* Det noteras också att TV:n står på i vardagsrummet. Den visar barnkanalen.
https://www.nt.se/story-nyheter/norrkoping/artikel/daniela-overklagar-lvu-beslut-i-norrkoping/r4pwm95r
Nedanstående är en lista över anledningar till ett LVU på tre syskon i Norrköping.
Med denna lista hade ALLA barn på 90-talet LVU-ats.
Jag slår vad om att dessa socialsekreterare inte har barn själva för det är helt absurda anledningar till att placera barnen i tre familjehem (i familjehem och på HVB-hem brukar dessutom förhållanden vara mycket värre).
* Det är smulor i soffan.
* Leksaker ligger uppkastade i hyllor på ett sätt som inte bjuder in till lek.
* Familjen gick till ÖoB klockan fyra och vår (socialtjänstens) uppfattning är att de inte skulle ha kycklingsoppan klar klockan sex.
* Ella har smutsiga glasögon.
* På diskbänken är större delen belamrad med disk, smutsiga nappflaskor och rengöringsmedel och själva skivan är smutsig.
* De kan utveckla hur de pratar med Hugo, exempelvis att använda prepositioner (bakom, på, framför mm) i stället för att bara använda ”där”.
* Ella hade behövt åtminstone en mössa, samt att Tim sett till att hon knäppte sin jacka ordentligt.
* Det noteras också att TV:n står på i vardagsrummet. Den visar barnkanalen.
https://www.nt.se/story-nyheter/norrkoping/artikel/daniela-overklagar-lvu-beslut-i-norrkoping/r4pwm95r
Läser man hela artikeln så kan man se att det där är något fel som begås av just den socialtjänsten. Socialsekreteraren som arbetat med familjen har vittnat emot sin egen arbetsgivare:
Citat:
Självklart skulle jag anmäla om jag såg att barnen inte hade det bra, men jag har inte uppfattat att det är så i det här fallet.
Citat:
Hon har även vittnat mot socialtjänsten i domstol, alltså mot sin egen arbetsgivare. I domar från förvaltningsrätten och kammarrätten står det att Helen tycker att det är fint i familjens lägenhet, att föräldrarna är kärleksfulla, att det alltid finns mat hemma och att hon inte har reagerat på bristande hygien. Hon beskriver också att barnen är lugna och kramiga.
– Det är väldigt konstigt att det kom en ansökan om att omhänderta barnen just i det läget – när det hade skett så stora förbättringar. Jag kan inte förstå det, säger hon.
– Det är väldigt konstigt att det kom en ansökan om att omhänderta barnen just i det läget – när det hade skett så stora förbättringar. Jag kan inte förstå det, säger hon.
Detta fallet är ett solklart fall av narcissister som fått maktposition. Inte representativt för hela landets socialtjänst