2026-07-29, 11:26
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Förbjud tatueringar i ansiktet ffs. Samhället måste betala för dessa psykfall som aldrig kommer må tillräckligt bra för att försörja sig själva eller betala för sin vård

Finns massa byggnadsarbetare som har ansiktstatueringar, inte sällan egna företagare. Har en sådan i grannvillan. De har en fet lön och har rätt att leva sina liv som de vill.
Citera
2026-07-29, 11:29
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Finns massa byggnadsarbetare som har ansiktstatueringar, inte sällan egna företagare. Har en sådan i grannvillan. De har en fet lön och har rätt att leva sina liv som de vill.

Ingen har väl ifrågasatt deras rätt att leva som de vill? Trådstarten ställer frågan om blackface numera är accepterat. Jag trodde att det var typ hets mot folkgrupp att gå runt med blackface i Sverige.
Citera
2026-07-29, 11:32
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Ingen har väl ifrågasatt deras rätt att leva som de vill? Trådstarten ställer frågan om blackface numera är accepterat. Jag trodde att det var typ hets mot folkgrupp att gå runt med blackface i Sverige.

Läste du inte det jag citerade? Var god gå tillbaka och försök igen.
Citera
2026-07-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Ja.
Jag vill minnas att jag läste ett reportage om den här mannen för inte allt för längesedan. Uppväxt präglad av missbruk, frånvaro i skolan, ångest, ADHD osv.

Edit: Här var artikeln.Tyvärr bakom betalvägg.
https://www.gp.se/livsstil/vissa-tror-att-jag-kommer-in-pa-banken-med-ranarluva.c4dcd4fe-d7c4-433a-90e4-b8c42393f471

Föga förvånande, ingen frisk människa skulle vilja se ut sådär.
Citera
2026-07-29, 11:40
Medlem
Citat:

Egen företagare är nog enda chansen för någon som tatuerat sig ett negeransikte, ingen lär ju vilja anställa en sån.
Citera
2026-07-29, 11:46
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Egen företagare är nog enda chansen för någon som tatuerat sig ett negeransikte, ingen lär ju vilja anställa en sån.

Egen företagare är också beroende av arbetstillfällen.

Som jag skrev i det du citerar men uppenbarligen inte klarade av att begripa så finns det en massa byggnadsarbetare som har ansiktstatueringar. Man kan även jobba som tatuerare och säkert en massa andra saker. Men det ökar väl inte ens chanser att bli anställd.
Citera
2026-07-29, 11:48
Medlem
Straminskys avatar
Jag gillar det.

Hur han klär sig och med den utstrålningen så blir det en helhetsbild istället, det blir ett konstnärligt utryck, något cirkusaktigt över det hela.

Han kommer bort från den där bilden av att upplevas som hotfull eller kriminell eller 'kolla va tuff jag är som har ansiktstatueringar'-looken.

Tror barn uppskattar hur han ser ut, dom är inte fördomsfulla som vuxna.
Citera
2026-07-29, 11:49
Medlem
Citat:
Egen företagare är också beroende av arbetstillfällen.

Som jag skrev i det du citerar men uppenbarligen inte klarade av att begripa så finns det en massa byggnadsarbetare som har ansiktstatueringar. Man kan även jobba som tatuerare och säkert en massa andra saker. Men det ökar väl inte ens chanser att bli anställd.

Byggnadsarbetare är förväntade att se ut som grobianer, men visa gärna någon som är helt svart i ansiktet som den här galningen.
Citera
2026-07-29, 11:54
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Jag gillar det.

Hur han klär sig och med den utstrålningen så blir det en helhetsbild istället, det blir ett konstnärligt utryck, något cirkusaktigt över det hela.

Han kommer bort från den där bilden av att upplevas som hotfull eller kriminell eller 'kolla va tuff jag är som har ansiktstatueringar'-looken.

Tror barn uppskattar hur han ser ut, dom är inte fördomsfulla som vuxna.

Tycker också generellt om excentriker. Kul med hatten, linnet och klockorna.

Kul också att hen springer maraton.

Söker mig själv till tillåtande miljöer som typ Gran Canaria när jag reser.

Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Byggnadsarbetare är förväntade att se ut som grobianer, men visa gärna någon som är helt svart i ansiktet som den här galningen.

Tönt.
Citera
2026-07-29, 11:57
Medlem
Zeusminhunds avatar
Oj så fult.
Citera
2026-07-29, 12:03
Medlem
Twitterturkens avatar
Just namnet Jimmie får ju WT-radarn att gå i högvarv, inte så konstigt att han är full med tatueringar och har noll konsekvenstänk heller.
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Två armbandsklockor på armarna också.
Det är så att han inte ska komma försent till mötet på Arbetsförmedlingen.
Senast redigerad av Twitterturken 2026-07-29 kl. 12:08.
Citera
2026-07-29, 12:19
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Haha, fan vad idioten ser ut.

När han tröttnat på att vara blackface, skall han bära mask då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in