2026-07-30, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Haha ja samma här 😂

Även jag (man har kanske hängt för mycket i trådarna i Politik Inrikes?

Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
När ska han tatuera över sin blackface?

Kan han söka asyl nu, eller få jobb på en bomullsplantage?

Haha! Tack för ett gott skratt!

Nej men allvarligt talat, jag bryr mig inte heller om vilket val av livsstil folk ägnar sig åt. Skadar det inte mig eller mina närmaste, har jag svårt att lägga några värderingar i det. Men det är ju synd att han kraftigt begränsar sina möjligheter på arbetsmarknaden (fast vad vet jag? Han kan ju öppna egen tatuerings-studio?)
Citera
2026-07-30, 06:22
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag skulle vilja veta vad han har betalat för alla sina kropps"utsmyckningar"

Samt hur han försörjer sig.

Intressant att han skaffade sin första tatuering först vid 33 års ålder.
Citera
2026-07-30, 10:00
Medlem
https://www.instagram.com/reel/DRrOD10FHfL/

Karaktär
Citera
2026-07-30, 10:17
Medlem
S.O.Stolps avatar
Vanligtvis ser man sällan vad tatueringar föreställer. Det är nån kortlek med spader ess eller kanske nån sorts fisk? Man ser mest blått kludd.

Men på Jimmie ser man verkligen vad det föreställer!
Citera
2026-07-30, 14:27
Medlem
Vad häpna dessa människor ska bli när det upptäcker att det finns tröjor med tryck där de kan "uttrycka sig" (som brukar vara något som går över när man fyllt typ 20-30). Då slipper man ju göra permanenta grejer och kan to.m byta. Rätt smart grej för unga, men lätt att missa kanske.
Citera
2026-07-30, 14:28
Medlem
Merwinnas avatar
Det måste ju röra sig om någon psykisk sjukdom? Jag tycker att de som utför sådant här (alltså tatueringar och annat som ändrar kroppen permanent) borde ha en större ansvarsbörda. Jag menar att de borde neka att göra uppenbarligen galna saker på kundernas kroppar, som kommer att bli till förfång för dessa människor livet ut. Det borde vara ett straffrättsligt ansvar. Som det är nu, gör de väl bara precis vad kunderna vill ha för ögonblicket för att få betalt - och sedan är det inte deras problem mer.

I Danmark är det för övrigt förbjudet (för tatuerarna) att tatuera på ansikte, hals och händer, och så borde vi också ha. Och då är Danmark i övrigt ett "liberalare" land än Sverige, så det handlar inte om det. Alltså att bestämma onödigt mycket över medborgarna. Det är för medborgarnas bästa, så att de inte gör något som de får ånga hela livet sedan. Plus att samhället måste stå för bidrag när ingen vill anställa dem.
Citera
2026-07-30, 15:22
Medlem
Fy fan vad fult! Han ser ju ut som en nidbild av en neger från 1800-talet....
Citera
2026-07-30, 19:10
Medlem
NoTruces avatar
Här måste ju någon ha behövt dra i handbromsen betydligt tidigare. Jag kan inte tänka mig att det han hade innan var fulare, hur man nu ska bedöma det.

Det där är ju mer eller mindre att döma ut sig från arbetsmarknaden totalt. För att inte tala om många sociala sammanhang också. Jag undrar hur han mår på riktigt, snubben.
Citera
2026-07-31, 07:06
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag undrar hur han mår på riktigt, snubben.

Han är ju öppen med att han ägnar sig åt långdistanslöpning för att hantera sin ångest, så han är nog ganska risig.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in