Citat:
Ursprungligen postat av
domkraft
Nu har jag inte läst alla inlägg om saken då jag varit bisy till nu. Men en sak som jag blir sjukt irriterad över är att trots att det är en dåre som svurit IS trohet och är en islamist så har jag sett ett gäng inlägg om att det är vita kristna mäns fel. Förstår inte tankevurpan där eftersom det är noll kristna vita män som är skyldiga till dådet. Kanske någon som har koll på hur dom fått till detta för jag fattar inte? Jag tycker att det som hänt är fruktansvärt och hoppas verkligen INTE att det händer igen.
Personen som du fick ett svar av är ett troll...
Vänsterfolket/Liberalerna har sin ideologi avseende bl a intersektionalitet och förtryckare-förtryckt-teorin... De betraktar högern, den onda vita heterosexuella mannen, USA och egentligen det västerländska samhället som sina största fiender...
De absolut vägrar erkänna att islam ens avlägset skulle vara ett problem, trots att de utan eftertanke kritiserar kristendomen... Om du har en religion vars följare är icke-vita så är det per definition exotiskt och berikande...
Islam är ett hot mot västvärlden men vid erkännande av detta så krackelerar deras världsbild en del...