2026-07-28, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Precis, han är steg 2 i min modell ovan. Själv föredrar jag att avvakta till utskottsförhöret innan jag drar några slutsatser.

Är inte återgivning av text mer tillförlitligt är ett utskottsförhör?

Förhörsledarna kan ju spinna som de vill.

Och den utfrågade kan ljuga och förneka som de vill.
Citera
2026-07-28, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Robert F Kennedy Jr har ju gått ut med på nationell TV att man har fått fram dessa dagböcker från mängder av data extraherat under 8 månader. Information har därefter givits till Rand Paul och Ron Johnson Senatorer som har pågående utredningar mot Fauci.

Se intervjun med Robert F Kennedy
https://x.com/i/status/2081893497771004136

Men är det riktiga dagböcker - eller är det en fingerad dagbok baserad på offentliga handlingar eller avklassificerade mailkonversationer?
Citera
2026-07-28, 19:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Tror du att NY Times och Washinton Post skulle äventyra sin trovärdighet och skriva om dagboken - om de inte har kvitton på dess äkthet?

Eller är det bara svårt att svälja?
Riktig media de berättar om vad man kan konfirmera, inte vad som påstås.
Så kan man inte styrkas, ja, då är det mest troligt de aldrig kommer berätta om det.
Annat är i det i kaninhålsmedian, där bryr dom inte sig om såna här saker.
För där handlar det om att tjäna pengar på intellektuellt försvagade, och de finns det gott om.

Ja, vi får se vad Fauci säger, jag tänker inte förekomma detta.
Men en sak jag vet redan nu, det är att kaninhålsmedian kommer aldrig någonsin acceptera ett nej, jag har inte skrivit detta.

Och säger Fauci ja, ja, då tar vi från den punkten, och säger han nej, ja, då gäller ju det bevisa det är hans.
Och kan man inte det, ja, då är det bara skräp, men eftersom användaren är som den är som skapat tråden.
Så om man ska gå på trackrecord, så är allt skräp, för vi vet om Frankfurt-severn, och vet du inte, så fråga TS om den för den är sjukligt bisarr.
Citera
2026-07-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Riktig media de berättar om vad man kan konfirmera, inte vad som påstås.
Så kan man inte styrkas, ja, då är det mest troligt de aldrig kommer berätta om det.
Annat är i det i kaninhålsmedian, där bryr dom inte sig om såna här saker.
För där handlar det om att tjäna pengar på intellektuellt försvagade, och de finns det gott om.

Ja, vi får se vad Fauci säger, jag tänker inte förekomma detta.
Men en sak jag vet redan nu, det är att kaninhålsmedian kommer aldrig någonsin acceptera ett nej, jag har inte skrivit detta.

Och säger Fauci ja, ja, då tar vi från den punkten, och säger han nej, ja, då gäller ju det bevisa det är hans.
Och kan man inte det, ja, då är det bara skräp, men eftersom användaren är som den är som skapat tråden.
Så om man ska gå på trackrecord, så är allt skräp, för vi vet om Frankfurt-severn, och vet du inte, så fråga TS om den för den är sjukligt bisarr.

Får känslan av att du håller på att dissociera?

Svårt att begripa ens vad du försöker säga...
Citera
2026-07-28, 19:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Får känslan av att du håller på att dissociera?

Svårt att begripa ens vad du försöker säga...
Utan mer sakliga argument om vad och inte, och om konfirmerade uppgifter.
Så kan jag inte svara dig, för du skriver inget om det.

Vi får se vad förhöret säger och då Fauci.
Jag gissar dock med vad vi sett innan, så kommer precis ingenting fastställas.(Men jag förkommer inte, utan bara gissar av erfarenheten.)
Citera
2026-07-28, 20:57
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Men är det riktiga dagböcker - eller är det en fingerad dagbok baserad på offentliga handlingar eller avklassificerade mailkonversationer?

Enligt Robert F. Kennedy Jr. bygger detta på Anthony Faucis sparade, senare raderade dagböcker som ska ha återskapats från ett tiotal servrar under en åttamånadersperiod. Innehållet innehåller uppgifter som endast Fauci själv kunnat känna till.

Om dessa uppgifter inte stämmer skulle det röra sig om en exceptionellt allvarlig anklagelse. Samtidigt är Robert F. Kennedy Jr., Rand Paul och Ron Johnson tre mycket inflytelserika amerikanska politiker med betydande resurser och tillgång till omfattande granskningsmöjligheter. Mot den bakgrunden utgår jag från att frågor om materialets äkthet och ursprung har kontrollerats i den utsträckning som är möjlig, särskilt eftersom Kennedy, i egenskap av medlem av den amerikanska regeringen och Faucis nuvarande överordnade, har möjlighet att låta relevanta myndigheter och tekniska experter granska sådant material och hurvida den myndighet Kennedy basar över begått felaktigheter och vilka som då är skyldiga till detta. Antar att detta varit på Kennedys agenda från dag 1.

Det är när detta i nästa steg kan kopplas till valet 2020 som vi får skit-i-fläkten status på detta.
Citera
2026-07-28, 21:15
Medlem
Citat:
Enligt Robert F. Kennedy Jr. bygger detta på Anthony Faucis sparade, senare raderade dagböcker som ska ha återskapats från ett tiotal servrar under en åttamånadersperiod. Innehållet innehåller uppgifter som endast Fauci själv kunnat känna till.

Om dessa uppgifter inte stämmer skulle det röra sig om en exceptionellt allvarlig anklagelse. Samtidigt är Robert F. Kennedy Jr., Rand Paul och Ron Johnson tre mycket inflytelserika amerikanska politiker med betydande resurser och tillgång till omfattande granskningsmöjligheter. Mot den bakgrunden utgår jag från att frågor om materialets äkthet och ursprung har kontrollerats i den utsträckning som är möjlig, särskilt eftersom Kennedy, i egenskap av medlem av den amerikanska regeringen och Faucis nuvarande överordnade, har möjlighet att låta relevanta myndigheter och tekniska experter granska sådant material och hurvida den myndighet Kennedy basar över begått felaktigheter och vilka som då är skyldiga till detta. Antar att detta varit på Kennedys agenda från dag 1.

Det är när detta i nästa steg kan kopplas till valet 2020 som vi får skit-i-fläkten status på detta.

Shit! Kennedy fick Faucis huvud i utbyte mot en hel del eftergifter i hans andra hjärtefrågor.

Ska bli intressant att se vad som sker med detta!
Citera
2026-07-28, 22:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Vilka vi? Du och din förra misslyckade rubricering och tråd angående Trumps tal till nationen om det stulna valet?

"Vita huset förbereder ett stort avslöjande om valet 2020" lät det nyligen.

Nu kommer "Avslöjanden som skakar narrativet."

På tal om shit hits the fan.
Det vore väl hög tid att du får in nån träff.
I snart 6 år har du simmat motströms. På rygg.
Med lösnäsa.
Senast redigerad av develi 2026-07-28 kl. 22:23.
Citera
2026-07-28, 22:08
Medlem
Citat:
Är inte återgivning av text mer tillförlitligt är ett utskottsförhör?

Förhörsledarna kan ju spinna som de vill.

Och den utfrågade kan ljuga och förneka som de vill.

Förhör under sanningsförsäkran anses fortsatt ha högre bevisvärde än overifierade skriftliga sk bevis. Om inte Fauci själv erkänner att dagböckerna är autentiska och det inte genom teknisk analys går att bevisa detta, så håller det muntliga förhöret betydligt högre bevisvärde.
Citera
2026-07-28, 22:13
Medlem
Citat:

Inget av detta får det att ringa varningsklockor hos dig?

* Robert F. Kennedy Jr.?
* Raderade dagböcker?
* Återskapats?
* 10 servrar?
* 8 månader?
Senast redigerad av Master.Palm 2026-07-28 kl. 22:28.
Citera
2026-07-28, 22:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Inget av detta får det att ringa varningsklockor hos dig?

* Robert F. Kennedy Jr.?
* Raderade dagböcker?
* Återskapats?
* 10 servrar?
* 8 månader
Kanske de hittat Frankfurt-servern nu

Men detta berättar inga dagböcker existerar, utan nog klippa och klistra narrativet och agendan
Citera
2026-07-28, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Kanske de hittat Frankfurt-servern nu

Men detta berättar inga dagböcker existerar, utan nog klippa och klistra narrativet och agendan

Som vanligt med andra ord när det handlar om MAGAs Trollfabriker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in