2026-07-28, 20:21
Medlem
Såja! Filippa Curmark till Hammarby. En 30 årig erfaren mittfältare som spelat i landslaget och senast i Fiorentina. Spelare av precis den kaliber som det värvats lite för få av senaste åren.
Senast redigerad av Rebe11 2026-07-28 kl. 20:32.
Citera
2026-07-28, 20:40
Medlem
Såklart inte sett henne i Italien senaste 18 månaderna men är hon lika bra som i Häcken är detta en mycket stark värvning av Hammarby på en position man behöver förstärka. Väldigt logisk värvning också på många sett även om man inte vet hur djupt rotat ”Häcken-hjärta” hon hade.
Citera
2026-07-28, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Såklart inte sett henne i Italien senaste 18 månaderna men är hon lika bra som i Häcken är detta en mycket stark värvning av Hammarby på en position man behöver förstärka. Väldigt logisk värvning också på många sett även om man inte vet hur djupt rotat ”Häcken-hjärta” hon hade.

Av mindre betydelse. Hon är från Jönköping och från och med idag tycker hon genuint illa om Häcken. Skämt åsido. Intressant värvning och jag tycker om att man tar in lite erfarenhet plus elakhet i laget.
Citera
2026-07-28, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
Av mindre betydelse. Hon är från Jönköping och från och med idag tycker hon genuint illa om Häcken. Skämt åsido. Intressant värvning och jag tycker om att man tar in lite erfarenhet plus elakhet i laget.
Jag uttryckte mig slarvigt. Jag menade att det som talade emot värvningen från början var eventuellt Häcken-hjärta. Nu när hon kritat på är det ju uppenbart inget hinder
Citera
2026-07-28, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Kanske jag överskattar Skoog och Löfqvist. Men blev imponerad av Skoogs bollbehandling och tajming. Har tidigare trott hon mest var snabb men hon är ju ”faktiskt” en riktigt bra fotbollsspelare. Kanske borde prövas som mittfältare/playmaker på ”äldre dar”, men orken kanske inte räcker för det. Angående Löfqvist så syftar jag väl mest på bristen på mittbackar och tyckte hon löste en del svåra situationer bra. Ser förresten att båda har mängder med U-landskamper på alla nivåer.

Jag gillar ju när du skriver så ville i ärlighetens namn tagga igång dig lite.
Det är förstås två bra spelar. Löfqvist är lite enkel men som back är det egentligen oftast inte så jäkla tokigt.
Skoog har som sagt mycket i sig. Ibland undrar jag varför man inte tar det när steget.
Svaret är kanske inte svårare än att man helt enkelt är riktigt stark på en del och inte kan ha allt i sig så att säga.
För Skoog är konkurrensen i blågult väl tuff men Löfqvist kanske skulle ha kunnat varit mer aktuell om inte förbundskaptenen så tydligt vill bygga på de riktigt unga.
Citera
2026-07-28, 21:29
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Så kom då Bajens första värvning under fönstret. Filippa Curmark IN från Fiorentina.
Citera
2026-07-28, 21:44
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Så kom då Bajens första värvning under fönstret. Filippa Curmark IN från Fiorentina.
Curmark från Italien, Sprung till Italien. Fin bytesbalans där.
Citera
2026-07-28, 22:17
Medlem
Nu vill jag väl inte förstöra glädjen och gillar absolut när det kommer hemvändande kvalitetsspelare till Damallsvenskan, men man bör vara lite ”misstänksam” när det gäller Curmarks statistik senaste 4 säsongerna. Från att ha varit helt ordinarie fram till 2022 har det blivit allt färre 90-minutare. Först lite bänk och en del utbytt i Häcken och i Fiorentina har hon varvat startelvan och bänken, och inte ordinarie 25/26.

https://www.fotmob.com/sv/players/961619/filippa-curmark

Skador, dåligt tränad, eller stadigt på väg nedåt? Svårt att veta men kanske Hammarby är rätt för att vända på trenden.
Senast redigerad av Burkgurka 2026-07-28 kl. 22:19.
Citera
2026-07-28, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
Jag gillar ju när du skriver så ville i ärlighetens namn tagga igång dig lite.
Det är förstås två bra spelar. Löfqvist är lite enkel men som back är det egentligen oftast inte så jäkla tokigt.
Skoog har som sagt mycket i sig. Ibland undrar jag varför man inte tar det när steget.
Svaret är kanske inte svårare än att man helt enkelt är riktigt stark på en del och inte kan ha allt i sig så att säga.
För Skoog är konkurrensen i blågult väl tuff men Löfqvist kanske skulle ha kunnat varit mer aktuell om inte förbundskaptenen så tydligt vill bygga på de riktigt unga.

Jo, men det är bra. Gillar att få lite mothugg, så jag får tänka till lite. Och händer ju kanske eventuellt någon enstaka gång att jag ibland överdriver en åsikt lite för att få höja diskussionseffekten.. 😀

Vi får se hur Skoog/Löfqvist levererar under hösten.

Se förresten denna. När jag läste texten undrade jag nästan om det var jag som hade skrivit den. Fascinerande likt hur jag ibland gör matchdag till en heldag och jag har varit på varenda plats han besökte. Dessutom var vi cirka 20 meter ifrån varandra på matchen och delar uppfattning om det mesta:

https://damfotboll.blog/2026/07/28/freden-i-knared-och-den-rodbla-humlans-harda-kamp/
Citera
2026-07-28, 23:11
Medlem
1efter1s avatar
Vad fan är det för jävla bomb från ingenstans? En f.d. Häckenkapten signar för största rivalen. Kan helt ärligt inte ta in det 🤯. Känns bara fel att se henne i den tröjan. Blaj!

Folk är inte roade
Citera
2026-07-28, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1efter1
Vad fan är det för jävla bomb från ingenstans? En f.d. Häckenkapten signar för största rivalen. Kan helt ärligt inte ta in det 🤯. Känns bara fel att se henne i den tröjan. Blaj!

Folk är inte roade

Jag såg det alldeles nyss i ett inlägg på IG.
Kryss i taket, tänkte jag. Signar för rivalklubb till Häcken.
Va Häcken med i matchen där eller inte ? Man kan ju undra varför hon valde Bajen ?
Kanske ligger mer bakom detta val än bara en signering.
Inga inlägg hittills på BK Häckens sidor på Facebook eller IG.
Jaa, jag som Häckensupporter blev irriterad men som sagt jag avvaktar tills man får reda på mer.
Citera
2026-07-29, 01:23
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DassLocker
Jag såg det alldeles nyss i ett inlägg på IG.
Kryss i taket, tänkte jag. Signar för rivalklubb till Häcken.
Va Häcken med i matchen där eller inte ? Man kan ju undra varför hon valde Bajen ?
Kanske ligger mer bakom detta val än bara en signering.
Inga inlägg hittills på BK Häckens sidor på Facebook eller IG.
Jaa, jag som Häckensupporter blev irriterad men som sagt jag avvaktar tills man får reda på mer.

Hon var ju en ikon i Häcken så jag kan förstå om man reagerar där. Lite som om Alice Carlsson spelat ett år i Italien och sedan valt Häcken vid sin hemkomst. Rivaliteten mellan Bajen och Häcken är den största inom damfotbollen i Sverige. En viss skadeglädje kan jag inte undgå att känna.

Sen får vi se om hon levererar i Bajen. Känns väl ändå som en hyfsat stabil värvning även om det funnits en del skadeproblematik runt henne. Är hon fit så lär hon bli en startspelare .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in