Citat:
om man separerar från sin sambo och t ex jobbar som tunnelförare där man jobbar på ett löpande schema, tex sex nätter i rad, tre nätter ledigt osv och den andra föräldern vill att man ska ha barnet 7-7 dvs hemma sju nätter.
Hur fungerar det med jobbet och ekonomin?
är det att sätta in barnet på nattdagis de nätter man jobbar eller får man bidrag från samhället för att kunna överleva eller förväntar man sig att barnet och flräldern ska bo på gatan?
Hur fungerar det med jobbet och ekonomin?
är det att sätta in barnet på nattdagis de nätter man jobbar eller får man bidrag från samhället för att kunna överleva eller förväntar man sig att barnet och flräldern ska bo på gatan?
Jag har ingen aning om hur man gör eller om det ens finns "nattis" överallt. Som andra skrivit så kanske du måste anpassa arbetstiderna... Men när konflikten mellan dig och ditt ex så att säga lagt sig. Det brukar faktiskt bli så efter ett tag. Så tänker jag:
Jag tror att det viktigaste är att barnet känner att den har sina föräldrar utan konflikter. Så om du kan ha ungarna 4 dagar och exet kan ha dem i över en vecka och du sen kan ha dem i fem dagar. Så är ju det bättre, än att ni tjafsar. För ungarnas skull. Det var ju en relativt känd familj("b-kändisar") som gick ut med att de växlade vårdnad på tisdagar. För att slippa "känna press inför helgen" men var även flexibla och kunde t.ex. semestra ihop. Och det verkade idlyliskt. Särskilt som honan träffade en ny och även denne ingick och fick barn med honan, varpå han satt barnvakt. Men sen träffade han en ny och allting brast.
Men ni kan väl kika på "hur andra gör" och då även kika på "kändisar" och förhoppningsvis inse att det bästa är att utgå från barnen och att ni bägge tjänar på att vara flexibla och öppna, i den mån ni kan.