Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Nej, jag tycker inte det är sjukt att Redrum.187 tycker..
Citat:
Dessutomhar ni en skev dubbelmoral, eller vad man ens ska kalla det för, där ni vill sätta på barn, samtidigtsom ni förfasas över ett klädesplagg (stringbikini) på stranden
Tomaten, vi vet båda två att vi har en annan åsikt i denna frågan, angående åldern, vi har diskuterat detta i en lång tid nu på FB. Finns ingen anledning att göra det här då det uppenbarligen inte kommer att leda till en ändring i våra åsikter. Plus att det är off-topic. Däremot vill jag att du besvarar min fråga från tidigare i tråden. För du svarade aldrig på min fråga.
Vi pratade om stringbikinin på 12-14 åringar och du skrev att du är okej med detta. Du skrev att "rump-hud" endast är hud och att det därför är OKEJ att en 12-14 åring går runt i stringbikini och visar röven för alla. Plus att du är okej med att man lägger upp videor på Youtube, Instagram och andra ställen på sociala medier där man visar upp 12-14 åringar i stringbikinin där man klart och tydligt kan se deras röv. Du skrev att du är okej med detta trots att 12-14 åringar är barn enligt dig. Ditt argument var att det bara rör sig om hud.
Ditt argument var att så länge du visar det som befinner sig utanför rövhålet så är det okej då det bara är vanligt hud.
Frågan jag ställde till dig var om du är okej med att 12-14 åringar går runt topless på stranden eller på offentliga platser och visar sina bröst. Och är du okej med att man lägger upp videor på 12-14 åringar topless där man kan se deras bröst. På Youtube, Instagram och liknande sidor. Som exempel, titta på denna videon
https://www.youtube.com/watch?v=yJc-2f03qM4
Och pausa 8:24 in i videon. Hon i mitten med randig bikini och bikinitrosor är 14 år gammal. Hon har stringbikini i denna videon och man kan tydligt se hennes röv i denna videon. Hade du varit okej om hon INTE hade haft på sig bikinitoppen i denna videon och varit topless där man kunde se hennes bröst? Hade du varit okej med att hon varit topless i sådana videor där man kunde se hennes bröst?
För bröst är ju också hud precis som "rump-hud". Vad är ditt argument för att brösten ska räknas annorlunda än röven? Är en kvinnas bröst mer än bara hud enligt dig? Varför ska inte enligt din logik en 14 åring kunna vara topless på stränderna offentligt och varför ska man inte kunna lägga upp videor, såsom videon jag länkade ovan, där en 14 åring är topless och man kan se hennes bröst? Kan du förklara detta här? Vill höra ditt resonemang.