2026-07-28, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Nu när Jimmie åker på valturné med en arab så var det färdig röstat på honom.
En lite fråga.
Hur gör man för att rösta på AfS? Valsedlar lär inte finnas i vallokalen?
Tacksam för svar.

Hur man går tillväga för att rösta på ett parti vars valsedlar man inte hittar är inte direkt raketforskning (no offence, men vi lär oss typ det på samhällskunskapen i 9an)

Nu fick du iallafall svar, det finns också på Valmyndighetens hemsida

Citat:
Om du inte hittar ditt partis valsedlar kan du ta blanka valsedlar. Skriv då partiets namn på den blanka valsedeln och – om du vill – namnet på en kandidat du vill personrösta på.

Annars är det bara att kolla in det specifika partiets hemsida och leta sig fram till en email-adress och snällt skicka en förfrågan

Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Är det bara valsedlar som läggs ut till nästa val om man når 1%, eller finns det fler fördelar?

Når man 1% läggs de ut i samtliga vallokaler vid de två kommande valen
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-07-28 kl. 02:51.
Citera
2026-07-28, 09:44
Medlem
LKKINGENs avatar
[quote=BigOrangeBunny|95533237]
Hur man går tillväga för att rösta på ett parti vars valsedlar man inte hittar är inte direkt raketforskning (no offence, men vi lär oss typ det på samhällskunskapen i 9an)

Nu fick du iallafall svar, det finns också på Valmyndighetens hemsida

Ville bara ha igång tråden och hjälpa folk att våga ta steget som vi en gång gjorde med SD som nu gått förlorat efter att ha fått suga maktens spenar utan att behöva åstadkomma någonting mer än lapparnas bekännelse.
Citera
2026-07-28, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William77
Du verkar lägga betydligt mer energi på att bedöma mig än på att visa att jag har fel. Det säger väl sitt.

Visa att du har fel? Det är du som inledde med att påstå att jag har fel. Detta gör du genom att, dels förskjuta diskussionen, dels ställa frågor. Det här är distraktionsmanövrar. Det är du som lägger energi på mig, istället för att redogöra för dina egna ställningstaganden och föra en sakpolitisk diskussion. Din enda utmärkande egenskap är dina språkliga brister. Det finns otaliga medlemmar i denna tråd, som du kan ha ett givande utbyte med. Vänd dig till dom.
Citera
2026-07-28, 18:15
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Kasselstrand kräver ETNISK RENSNING av hela den somaliska diasporan - alla somalier ska hem till Somalia (AFS)!!!

Är det här ett utspel i syfte att provocera och få mer uppmärksamhet?
Har AFS uttalat sig så om någon folkgrupp tidigare?
En mycket bra film och som vanligt helt rätt av Gustav Kasselstrand. Somalier ska självklart inte bo i Sverige.

Tack också till Gustav för att han väljer att inte berätta detaljer om våldtäkten. Jag kan inte sova efter att jag fått höra om sådant.

NEJ. UT.

AFS 2026!

Är Jimmie Åkesson den största folkförrädaren i Sverige någonsin? Jag hatar honom!
Citera
2026-07-28, 19:18
Medlem
Lumbagos avatar
Kasselstrand "sommarpratar" hos Swebbtv:
Citat:
Sommar i Swebbtv 28 juli 2026 med Gustav Kasselstrand, partiledare Alternativ för Sverige
Dagens Sommartalare är Gustav Kasselstrand, som är partiledare för Alternativ för Sverige. I årets tal ger Gustav en personlig inblick i de händelser och vägval som hittills kommit att definiera partiets valrörelse, och som han menar har lett till att intresset för partiet är större än i något tidigare val. Han delar också med sig av tankar kring diplomatins sammanbrott och framväxten av en allt farligare krigshysteri.
https://swebbtv.se/w/mQm8vnBdEjzu95tMuqv27U
Citera
2026-07-28, 19:26
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ville bara ha igång tråden och hjälpa folk att våga ta steget som vi en gång gjorde med SD som nu gått förlorat efter att ha fått suga maktens spenar utan att behöva åstadkomma någonting mer än lapparnas bekännelse.
Om du tänker beställa dina valsedlar direkt från partiet, så måste du göra det nu under de närmaste dagarna.
På lördag stängs möjligheten att beställa.
Citera
2026-07-28, 19:42
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
En mycket bra film och som vanligt helt rätt av Gustav Kasselstrand. Somalier ska självklart inte bo i Sverige.

Tack också till Gustav för att han väljer att inte berätta detaljer om våldtäkten. Jag kan inte sova efter att jag fått höra om sådant.

NEJ. UT.

AFS 2026!

Är Jimmie Åkesson den största folkförrädaren i Sverige någonsin? Jag hatar honom!

Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Om du tänker beställa dina valsedlar direkt från partiet, så måste du göra det nu under de närmaste dagarna.
På lördag stängs möjligheten att beställa.

En Örebropartist la ut detta på X:

https://pbs.twimg.com/media/HORgZsiWQAApCW8?format=jpg&name=small
Citera
2026-07-28, 20:03
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Har fått nog av araberna nu efter en en händelse i kollektivtrafiken i helgen och funderar på att dra iväg en röst på AFS som straff. Tidö kommer ändå inte vinna så vad har man att förlora?

Är det bara valsedlar som läggs ut till nästa val om man når 1%, eller finns det fler fördelar?
Det är tyvärr länge sedan som 8-klövern brydde sig om oss svenskar, och därför förtjänar de inte våra röster.

När det gäller valsedlarna, så har det faktiskt stor betydelse om AFS kan få tillgång till valsedelssystemet på samma sätt som 8-klövern.
Att få valsedlarna gratis är naturligtvis bra, och det är riktigt positivt att partiet då slipper ägna massor av energi åt distributionen.

Det finns tusentals vallokaler, och för att göra det extra svårt för små partier, så får buntar med valsedlar inte lämnas in någon dag i förväg... All distribution måste göras på valdagen.

Fler fördelar är att partiet kommer få mer uppmärksamhet och synlighet, och möjlighet att delta i olika sammanhang.
Citera
2026-07-28, 20:50
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson

Det är inte länge sedan ÖP föreslog bussning av barn, för att få till en ordentlig blandning...
Knappast "Sverige först" när det perversa förslaget togs fram.

Vore det inte bättre att dina kompisar i ÖP ägnade sig åt att ta fram ett valprogram i stället? Förtidsröstningen öppnar nästa månad.
När kamerorna är avstängda, verkar total stiltje råda.

Jag tycker det är positivt att AFS förespråkar diplomati istället för globalistisk krigshysteri.
Varför skulle besöket på Irans ambassad vara något negativt?
Om vi skall få igång en väl fungerande återvandring, så måste vi arbeta fram diplomatiska kontakter med många länder i vår omvärld.
Citera
Igår, 08:11
Medlem
Citat:

Må så vara, det hedrar dig väl såklart. Ber om ursäkt för en spydig ton

Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson

Så Allard som bygger upp folkhemmet...utan ett partiprogram?
Citera
Igår, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Det är inte länge sedan ÖP föreslog bussning av barn, för att få till en ordentlig blandning...
Knappast "Sverige först" när det perversa förslaget togs fram.

Vore det inte bättre att dina kompisar i ÖP ägnade sig åt att ta fram ett valprogram i stället? Förtidsröstningen öppnar nästa månad.
När kamerorna är avstängda, verkar total stiltje råda.

Jag tycker det är positivt att AFS förespråkar diplomati istället för globalistisk krigshysteri.
Varför skulle besöket på Irans ambassad vara något negativt?
Om vi skall få igång en väl fungerande återvandring, så måste vi arbeta fram diplomatiska kontakter med många länder i vår omvärld.

Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny

Jag tror användaren Sverkersson försöker skapa konflikt mellan de som sympatiserar med AfS och ÖP. Denna person är inne var och varannan stans på det här forumet och sprider positiv propaganda för Sverigedemokraterna.

Detta är dessutom en skärmbild och ingen länk till tweeten eller till användaren på X.
Citera
Igår, 15:27
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny

Citat:
Ursprungligen postat av K.M.M.Hansson
Jag tror användaren Sverkersson försöker skapa konflikt mellan de som sympatiserar med AfS och ÖP. Denna person är inne var och varannan stans på det här forumet och sprider positiv propaganda för Sverigedemokraterna.

Detta är dessutom en skärmbild och ingen länk till tweeten eller till användaren på X.

Here you go:
https://x.com/EUstatistic/status/2081894927781306405
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in