Citat:
Ursprungligen postat av
Room531
Ja vad tror du det beror på..? Vad har blivit annorlunda sedan dess i Sverige?
Alla vet vad det beror på.
Citat:
Ursprungligen postat av
browneye
Som väntat, tråden handlar redan om invandrare. Helt otroligt hur snabbt det går nu för tiden.
Plockar du bort alla invandrare så har vi fortfarande problem men invandrarna är som att kasta bensin på glöden. Repatriera 3 miljoner invandare ur första, andra och tredje generationen. Låt normala människor komma fram på listorna inom politiken så inte Kristersson, Löfven, Reinfeldt, Bildt, Magda, Ullenhag, Morgan, Romsson, Fridolin, Mona, Ask och alla andra idioter ges ensamrätt att utforma utforma samhället. Se till att skolorna fungerar, sjukvården fungerar, äldreomsorgen funderar, kommunikationen fungerar, energipolitiken fungerar, se till att vårt försvar och vår polis skyddar Sverige och svenskarna. Låt ett begränsat antal invandare komma hit, men enbart skötsamma och enbart sådana som tillför landet något. Göra pizza, köra buss och städa kan vilken idiot som helst lära sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brajia
Okay "Blöjjachmed"
Ok, men kan vi först deffiniers "problemet"?
Vart du kränkt? Behöver du en safe space med lite saft å bulla?
Du begriper det inte själv men alla fattar att du inte är svensk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mindbusiness
Men då fanns det ju skolpoliser, dvs några ungar som vaktade övergångsställen.
Precis. Polisen gick i slips och lågskor på den tiden. Värre kriminalitet än så var det generellt inte.
Gick ett reportage om fotbolls-VM 1958 i Sverige. Rekordmånga poliser hade engagerats till evenemanget och det handlade om att hjälpa folk hitta parkeringsplatser. Ett helt annat Sverige och till stora delar ett helt annat världsläge. När Brasilien slog oss 1958 så sprang Pelé och resten av laget ett ärevarv med
svenska flaggan för att hedra värdnationen och motståndarna. Inget jävla ap.beteende där inte.
Har en mor/farförälder som cyklade hela Sverige runt på sommaren strax innan 1920. Han och hans bror var då 13-15 år. Min pappa cyklade runt i hela länet i den åldern. Själv fick jag i den åldern cykla i hela kommunen. Mina barn fick inte det. Däremot när vi var på landet och efter de lärt sig simma så fick de i stort sätt röra sig helt fritt i skog och mark. Vi såg gärna att de gick minst två.