2026-07-28, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag har ju försökt att svara dig flera gånger utan att du förstår något. Advokaterna som har varit med i många rättegångar själva och som naturligtvis i sitt yrke läst många andra domar uttrycker att de upplever omvänd bevisbörda i dessa fall.

Jag har också frågat dig hur du tycker att man kan komma fram till att det är ställt utom rimligt tvivel att det en tjej säger hon upplevt är sant när det enda som finns är hennes berättelse och killens berättelse?

Dessutom är det nog som så att det som idag räknas som våldtäkt om du läser lite domar själv i majoritetens ögon inte tänks på som våldtäkt.

Nu är du där igen. Vi har redan konstaterata att det inte existerar en enda ynka dom på enbart ord mot ord.

Om du vill fortsätta att hävda det får du ta och visa en dom på enbart de premisserna. Om du inte klarar av det kan du sluta sprida rena lögner.

Den stora massan av Sveriges befolkning anser troligen att det är våldtäkt att sätta på någon mot dennes vilja. Vad får dig att tro annorlunda?

Här är 2 verkliga fall:

https://files.catbox.moe/id8osm.pdf

https://files.catbox.moe/j7u7ts.pdf
Citera
2026-07-28, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Det är inte fullt så enkelt. Vissa kvinnor är passiva hela akten igenom och låter inte mycket. Det finns inte några tydliga signaler.

Andra kvinnor ger motstridiga signaler. Kan stöna samtidigt som hon ger signaler att hon upplever smärta.

I vissa fall så kan det finnas signaler på upphetsning och vilja. Och samtidigt signaler på att inte vilja.

Och att vara kåt innebär att det troligtvis kommer finnas en viss bias i att se de signaler som är positiva. Och att missa de som kan tolkas negativa.

Det finns några sätt att komma runt det här. Jag kan några av dem. Men jag är en medelålders storknullare som studerat mänskliga biases och bedömningar och beslutsfattare.

Har du den kunskapen? Hur många unga män och kvinnor tror du har den kunskapen och förmågan?
Jag är ganska säker på att även unga människor fattar att om en partner är kåt och villig så vill den ha sex.
Citera
2026-07-28, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Så är 1000 beslut enklare att ta än 1?

Ta reda på om alla 1000 saker man gör kräver samtycke är lika enkelt som att sluta allt man gör när man får 1 nej?

Anser du 1000 vara mindre än 1?
Haha kan du inte knulla normalt istället för att prova 1000 olika saker tills du får ett nej?

Har de godkänt att du ska köra ett 1000-momentsexperiment till de säger ifrån?
Citera
2026-07-28, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Det är inte fullt så enkelt. Vissa kvinnor är passiva hela akten igenom och låter inte mycket. Det finns inte några tydliga signaler.

Hur vet du då att hon vill knulla överhuvudtaget?

Citat:
Andra kvinnor ger motstridiga signaler. Kan stöna samtidigt som hon ger signaler att hon upplever smärta.

Hur tar du då reda på om det är ok att fortsätta?

Citat:
I vissa fall så kan det finnas signaler på upphetsning och vilja. Och samtidigt signaler på att inte vilja

Hur ter sig dessa motstridiga signaler? Och varför känner hon motstridiga känslor inför att ligga med ’dig’? Kan det bero på omständigheterna runtomkring och inte sexet i sig?

Citat:
Och att vara kåt innebär att det troligtvis kommer finnas en viss bias i att se de signaler som är positiva. Och att missa de som kan tolkas negativa.

Kommer troligen inte hålla i rätten om det går så långt.

Citat:
Det finns några sätt att komma runt det här. Jag kan några av dem. Men jag är en medelålders storknullare som studerat mänskliga biases och bedömningar och beslutsfattare.

Du menar att du frågar om det är okej/om hon är ok?

Killen har hårdpluggat PUA, nu är han ”medelålders storknullare” av rang

Citat:
Har du den kunskapen? Hur många unga män och kvinnor tror du har den kunskapen och förmågan?

Kan inte du lära dem dina tips och trix hur man kommer runt samtycke?
Citera
2026-07-28, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Haha kan du inte knulla normalt istället för att prova 1000 olika saker tills du får ett nej?

Har de godkänt att du ska köra ett 1000-momentsexperiment till de säger ifrån?

Låter grymt tröttsamt och slitsamt, kanske därför som han inte frågar, det blir ett klart ”nej” från alla förutom från Bonnie Blue
Citera
2026-07-28, 15:14
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag är ganska säker på att även unga människor fattar att om en partner är kåt och villig så vill den ha sex.

Är båda parterna alltid stenkåta och villiga när en intim situation initieras?
Citera
2026-07-28, 15:16
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Nu är det ju ganska tydligt att unga personer har svårare med kommunikationen, både killar och tjejer, eftersom en stor majoritet av de inblandade i dessa mål är väldigt unga.
Citera
2026-07-28, 15:23
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Löjlig fråga som inte går att svara på.

Varför fjolla runt med alla dina scenarion när det finns 140 domar?

Men läs igenom de 140 domarna då? Det står dig helt fritt. Det är väl antagligen det som BRÅ och Expressen bland annat har gjort i sina granskningar av samtyckeslagen. Jag vet att du har läst åtminstone BRÅs och du vet vad som står där men du avfärdar ju det som bara nonsens.

Varför inte bara svara på frågan jag ställde istället. Diskussionen kommer gå vidare utifrån ditt svar.
Citera
2026-07-28, 15:25
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Men Jocke, nu far du med osanning igen. Jag skrev att du tar Facebook kommentarer från kreti och pleti som en absolut sanning.

Varför är du oärlig?

Så du menar att du inte har skrivit att det som BRÅ, advokater och Expressen bland annat säger i sina granskningar inte stämmer?
Citera
2026-07-28, 15:26
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du kanske borde läsa några domar?

Det är nog mer informativt än slumpmässiga Facebook kommentarer. Och än dina tänk om scenarion.

Vet du ens vad bortom rimligt tvivel innebär Jocke?

Enligt advokater säger de att om man ska ange någon procent så är det 95% eller högre.
Frågor på det?
Citera
2026-07-28, 15:27
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Kan du berätta vad vitsen med att bemöta en massa Facebook kommentarer?

Är du verkligen så desperat att du hänvisar till kreti & pleti på Facebook som en trovärdig källa.

Gösses.

Kan du ange en bättre källa om vad svenska folket anser om fallet och domen?
Citera
2026-07-28, 15:29
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag har inte insinuerat något, jag ställde en rak fråga.

Återigen, varför är du oärlig och försöker fula trick?

För att du inte kan/vill svara på frågan?

Jag har inte gjort några trick och är inte oärlig. När har jag skrivit något som inte är min sanna uppfattning? När har jag hävdat något som du direkt kan visa/bevisa inte är sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in