2026-07-28, 11:46
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajia
Växte upp i en stockholmsförort på 80 talet, knappt en enda svenne där. Vart aldrig förnedringsrånad, så din ekvation verkar sakna några faktorer.
Jag säger ju att invandrare bara är en del av problemet. Men det är likförbannat en del av problemet.
Citera
2026-07-28, 11:46
Avstängd
Citat:
Växte upp i en stockholmsförort på 80 talet, knappt en enda svenne där. Vart aldrig förnedringsrånad, så din ekvation verkar sakna några faktorer.

Du är ju inte "svenne" själv, så det är väl inte ens så jävla konstigt?

Du blev aldrig förnedringsrånad själv, men du visste vilka det är som råna.
Citera
2026-07-28, 11:47
Avslutad
Citat:

Ok, då varför är det sämre nu?

Är det vita som springer runt och rånar folk?
Citera
2026-07-28, 11:47
Medlem
Brajias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Du är ju inte "svenne" själv, så det är väl inte ens så jävla konstigt?

Du blev aldrig förnedringsrånad själv, men du visste vilka det är som råna.
Mer svenne än du, och nej, kände inga förnedringsrånare.
Citera
2026-07-28, 11:49
Medlem
Brajias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidSommarVinter
Ok, då varför är det sämre nu?

Är det vita som springer runt och rånar folk?
Vettefan, har aldrig blivit rånad. Och sämmre? Vettefan, annorlunda, men sådan är ju tingens natur.
Citera
2026-07-28, 11:51
Medlem
Brajias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag säger ju att invandrare bara är en del av problemet. Men det är likförbannat en del av problemet.
Ok, men kan vi först deffiniers "problemet"?
Citera
2026-07-28, 11:52
Avstängd
Citat:
Ok, men kan vi först deffiniers "problemet"?

Det riktiga problemet är achmet och alla ni som agerar deras bootlickers...
Citera
2026-07-28, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jag läste någon amerikansk artikel om en liknande situation där, det spekulerades då kring nyheter, deckare och True Crime-trenden. Att varje bok eller klipp om mördade barn ”låser upp” en ofrivillig plats i vår fantasi… hjärnan reagerar förstås genom att oroa sig bortom rimlighetens gräns.

Vi är ju en berättande art, men vi bombarderas nu av hundratals obehagliga sagor per dag. Vissa onödiga, andra sedelärande.

Sagor?
Så alla skjutningar, bombattentat, våldtäkter, gruppvåldtäkter, mord, alla kriminella gäng, alla kriminella klaner, småbarn i 13-14 års ålder mördas, barn tvingas begå brott i dom kulturellt berikade förorterna för dom olika gäng som finns i området.....osv

Är allt detta sagor?
Citera
2026-07-28, 12:12
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag mätte lite på lantmäteriets karta och fick fram att som 7-åring så kunde jag röra mitt fritt över ungefär 140ha så 1 400 000 kvadratmeter. Bodde en mindre ort med skogen på baksidan av huset men det fanns någon större väg inne i orten men den var det inga konstigheter att man fick gå över bara man tittade sig noga för.

Jag är född i början av 70-talet så runt -80 var jag sju år.
Senast redigerad av Vit-Brandbil 2026-07-28 kl. 12:20.
Citera
2026-07-28, 12:16
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/ny-studie-barns-rorelsefrihet-krymper-far-konsekvenser

Alltså får en 7-åring idag röra sig fritt utan vuxen på ett område på 0,3 hektar, vilket motsvarar en halv fotbollsplan ungefär. 1955 fick ett barn röra sig fritt på 364 stycken fotbollsplaner.

Kossor får röra sig mer fritt än 7-åringar.

Hur ställer ni er till detta? Ni som har barn, varför tillåter ni inte dom röra sig fritt?

Hmm, i mitt fall får hon röra sig fritt, eller i varje fall friare än vad hon rör sig, hon är inte intresserad av att röra sig fritt. Men visst har jag reflekterat över detta och skillnaden mellan egen barndom.
Citera
2026-07-28, 12:18
Avstängd
Ta in fler muslimer så blir det bättre för barnen.
Magda lovar det, hon säger att vi behöver fler muslimer så vi kan känna oss säkra.
Citera
2026-07-28, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/ny-studie-barns-rorelsefrihet-krymper-far-konsekvenser

Alltså får en 7-åring idag röra sig fritt utan vuxen på ett område på 0,3 hektar, vilket motsvarar en halv fotbollsplan ungefär. 1955 fick ett barn röra sig fritt på 364 stycken fotbollsplaner.

Kossor får röra sig mer fritt än 7-åringar.

Hur ställer ni er till detta? Ni som har barn, varför tillåter ni inte dom röra sig fritt?
Barnen kan bli våldtagna eller mördare av blattar, that's why.

Hela Sverige är fan osäkert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in