Citat:
Bra analys och jag håller med. V och C kommer inte ha något annat val än att släppa fram en S-ledd minoritetsregering. Båda vill inte se 4 år till med Tidö samtidigt som de inte tål varandra. Men å andra sidan vet man aldrig med V. De kräver ju statsråd men som du säger kommer C aldrig kunna acceptera det, då är de de största hycklarna i modern politisk historia och spolar ner allt de står för i toaletten. Problemet med C är ju att de ekonomiskt står till HÖGER om Tidö i princip, de hakar på vänstern enbart pga invandringsfrågan vilket kan komma att stå dem dyrt när deras väljare fattar vad de indirekt röstat fram.
S bästa alternativ är att satsa på att regera själv med stöd av V, MP och C, det är antagligen enda chansen att få något att fungera ens hjälpligt. V ligger högre än MP och kommer rätteligen ha mycket svårt att bli åsidosatta i en regeringsbildning där MP kommer i regering men inte V. Och om V kommer i regering kommer det bli ytterst svårt för C att ge en sådan regering sitt stöd.
Så den enda möjliga lösningen är en ensam minoritets-S-regering, och det är ju verkligen inget nytt.
Lite märklig kan tyckas Centerns hållning som är allt annat än konsekvent, där C stöttar en regering som är beroende av V, men inte kan stötta en regering som är beroende av SD. Det visar tydligt att C är mer kommunistiskt än borgerligt.
Som läget ser ut nu gissar jag på en ren S-regering. Visserligen en katastrof för Sverige, men troligen en mindre katastrof än en regering med V och eller MP i. Tyvärr ser det tufft ut för de borgerliga, men vi får väl, för Sveriges skull, hoppas att de tar sig i kragen och vinner över tillräckligt med väljare till valdagen.
Så den enda möjliga lösningen är en ensam minoritets-S-regering, och det är ju verkligen inget nytt.
Lite märklig kan tyckas Centerns hållning som är allt annat än konsekvent, där C stöttar en regering som är beroende av V, men inte kan stötta en regering som är beroende av SD. Det visar tydligt att C är mer kommunistiskt än borgerligt.
Som läget ser ut nu gissar jag på en ren S-regering. Visserligen en katastrof för Sverige, men troligen en mindre katastrof än en regering med V och eller MP i. Tyvärr ser det tufft ut för de borgerliga, men vi får väl, för Sveriges skull, hoppas att de tar sig i kragen och vinner över tillräckligt med väljare till valdagen.