2026-07-28, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalategel
N förekommer i en hel del domar sen innan, då ihop med O** (som skrivits om innan) och även ihop med en J*r**n. Kan J vara den fjärde personen? Är dessa från samma ställe?

O och J är uppväxta i Landvetter bägge två, otroligt stökiga.
Citera
2026-07-28, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarsMallow

Även jag har hört det ryktats här i Mölnlycke om att J*rdan Magnuss*n skulle vara den fjärde personen. Någon som vet och kan bekräfta eller dementera det?

Det skulle stämma in på det som nämnts tidigare att den fjärde bor i en annan ort, eftersom han numera är skriven i Göteborg, där han bor med sin bror *liver (som förekommer i denna tråd (FB) 8 till sjukhus, 13 gripna efter skottlossning, HA-relaterad lokal, Mölnlycke 3/11 -18).

Vet inte om han faktiskt bor där, eller om det bara är en del av något bidragsupplägg. Han har iallafall fortfarande Landvetter/Mölnlycke som ort för sin kriminella aktivitetet och verkar ha sin mors lägenhet som utgångspunkt. Hon är han främsta supporter och stående alibi och bedyrar i vått och torrt hans oskuld.

*=O

Jag vet att J*rdans mamma ordnade en praktikplats åt honom hos sin nära vän. Samma man som förekommer i denna artikel:

https://www.harrydaposten.se/nyheter/har-hamtas-hundra-kilo-knark-pa-en-grusplan-i-landvetter.6a2ec9bc-43cb-4aa9-a9b8-77f953da09b1

Nu tror jag att han enbart är heltids kriminell och att han och hans mor lever rätt gott på det.
Senast redigerad av Cally 2026-07-28 kl. 14:32.
Citera
2026-07-28, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollocks76
Fakta till 110%

Klart att vänner och bekanta beskriver personen som reko. Det är inte direkt unikt.

Liksom du, klart att om någon haft någon dispyt eller meningsskiljaktighet beskriver personen som ”oreko”. Det är inte direkt unikt det heller.
Citera
2026-07-29, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cally
Även jag har hört det ryktats här i Mölnlycke om att J*rdan Magnuss*n skulle vara den fjärde personen. Någon som vet och kan bekräfta eller dementera det?

Det skulle stämma in på det som nämnts tidigare att den fjärde bor i en annan ort, eftersom han numera är skriven i Göteborg, där han bor med sin bror *liver (som förekommer i denna tråd (FB) 8 till sjukhus, 13 gripna efter skottlossning, HA-relaterad lokal, Mölnlycke 3/11 -18).

Vet inte om han faktiskt bor där, eller om det bara är en del av något bidragsupplägg. Han har iallafall fortfarande Landvetter/Mölnlycke som ort för sin kriminella aktivitetet och verkar ha sin mors lägenhet som utgångspunkt. Hon är han främsta supporter och stående alibi och bedyrar i vått och torrt hans oskuld.

*=O

Jag vet att J*rdans mamma ordnade en praktikplats åt honom hos sin nära vän. Samma man som förekommer i denna artikel:

https://www.harrydaposten.se/nyheter/har-hamtas-hundra-kilo-knark-pa-en-grusplan-i-landvetter.6a2ec9bc-43cb-4aa9-a9b8-77f953da09b1

Nu tror jag att han enbart är heltids kriminell och att han och hans mor lever rätt gott på det.

Är det han som enligt information i tråden skulle ha förekommit i ett uppmärksammat brott?
Senast redigerad av Detdundrar 2026-07-29 kl. 06:03.
Citera
2026-07-29, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarsMallow

Ok, då har vi O, J och N alla då med stökig historik. Till denna trio ansluter P, ostraffad och utan någon historik. Någon som har någon teori?

Allt kommer väl fram såsmåningom men, om det stämmer, att hoppa på någon som ligger på marken medvetslös, hur kan man göra det? Vad är det som gått fel i huvudet?
Citera
2026-07-29, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Är det han som enligt information i tråden skulle ha förekommit i ett uppmärksammat brott?

Nej, det är O**. Han sprang ut på fotbollsplanen under en IFK match och slog en spelare eller domare för nåt år sen. Minns inte detaljerna.
Citera
2026-07-29, 11:33
Medlem
Citat:
Nej, det är O**. Han sprang ut på fotbollsplanen under en IFK match och slog en spelare eller domare för nåt år sen. Minns inte detaljerna.
Så det var det fallet. Var inte säker, trodde kanske att det rörde sig om något ytterligare.
Märkligt att denna idiot tror sig bete sig hur han vill i samhället. Han har tydligen 0 i hjärnan och 10000 i hybris. Finns det ens en cell i hans skalle?
Citera
2026-07-29, 13:31
Medlem
Varken BO eller MGMs är väl några nobelpriskandidater eller hjärnforskare av det jag hört och vad man känner till deras bekanta på FB... Inte nödvändigtvis de som sitter på parkbänken bakom p-huset eller bor på Pontus hus men nånstans mittemellan...

Man får komma ihåg att bara för 30-40 år sen så var Mly värsta bonnhålan med bom vid järnvägsövergången. Finns mycket white trash och livets hårda skola rester kvar i både Mly o Landvetter. Och kidsen från Mly/Landvetter, ja det har ju varit hyfsat lugnt några år nu så det är väl dags för nästa sväng av trashkids
Citera
2026-07-29, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavla9999
Liksom du, klart att om någon haft någon dispyt eller meningsskiljaktighet beskriver personen som ”oreko”. Det är inte direkt unikt det heller.

Dispyten jag hade är long gone. 30 år bort ungefär och kan inte bry mig ett dugg om det längre.

Men visst går en reko kille ut på krogen och kör bil med 1.4 i promille. Inget konstigt alls. Inte heller ett skapa ett helvete för mamman till 2 av sina barn när man inte klarar av att bli lämnad. Reko grabb
Citera
2026-07-29, 14:05
Medlem
[quote=no16|95542804]
Varken BO eller MGMs är väl några nobelpriskandidater eller hjärnforskare av det jag hört och vad man känner till deras bekanta på FB... Inte nödvändigtvis de som sitter på parkbänken bakom p-huset eller bor på Pontus hus men nånstans mittemellan...

Man får komma ihåg att bara för 30-40 år sen så var Mly värsta bonnhålan med bom vid järnvägsövergången. Finns mycket white trash och livets hårda skola rester kvar i både Mly o Landvetter. Och kidsen från Mly/Landvetter, ja det har ju varit hyfsat lugnt några år nu så det är väl dags för nästa sväng av trashkids

Så är det. Lever kvar några stackare från tiden du beskriver och man kan väl säga och även om båda områdena har expanderat till populära orter för familjer så finns det fortfarande massa thrash kvar i hyreslägenheterna såsom Brattåsvägen i Landvetter och Säteriet i Mölnlycke.
Citera
2026-07-29, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollocks76
Dispyten jag hade är long gone. 30 år bort ungefär och kan inte bry mig ett dugg om det längre.

Men visst går en reko kille ut på krogen och kör bil med 1.4 i promille. Inget konstigt alls. Inte heller ett skapa ett helvete för mamman till 2 av sina barn när man inte klarar av att bli lämnad. Reko grabb

Håll dig till BO och hans förehavanden. Lämna barn osv utanför denna ytterst sorgliga historia. BO var som nämnts tidigare absolut ingen körledare i kyrkan. Alkoholist, blandmissbruk och en bråkig individ.
Senast redigerad av Sallen8585 2026-07-29 kl. 15:36.
Citera
2026-07-29, 14:49
Medlem
Citat:

Han sprang in på plan och försökte nita en spelare men var så jävla full så att han missade och ramlade. Innan dess har han filmats när han försöker tända en cigg med en flaska nässpray.

Han kommer från en familj där det är extremt åt vänsterhållet från båda hans föräldrar. Bodde tidigare i Landvetter i ett radhusområde och polis var där titt som tätt för att hämta honom.

Jordan är en liten parvel, bror till en av killarna i Mölnlyckegänget, satt ett tag för grov brottslighet.
Senast redigerad av Bollocks76 2026-07-29 kl. 15:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in