2026-07-27, 10:37
Avstängd
engammalfisks avatar
Vatten är också malplacerat åt smådjävular/"männiksor" som bara behöver själar & manna.
Citera
2026-07-27, 11:24
Medlem
Beckahestens avatar
Tänker man bara på det som näring och hålla igång kroppen då har väl trådskaparen rätt. Då är även mycket mat stora scams.
Citera
2026-07-27, 12:10
Medlem
Klart mycket är onödigt, men scam, nej, det är väl bara att bojkotta om man känner så. Har bara lite svårt att förstå de som storkonsumerar läsk och går upp i vikt mer och mer. Hur kan man tycka det är värt det? Dricker själv mest mineralvatten med eller utan smak eller citronvatten med is, lika gott. Och kaffe självklart, det är inget man skulle ge avkall på, espresso eller latte men bara med lättmjölk. Bara nyttigt dessutom.
Citera
2026-07-27, 13:28
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Man sparar massor av pengar och man blir inte fet och man ger kroppen den bästa drycken om man dricker vatten.

Men alla andra drycker finns för att de tillför lite lyx i tillvaron, och att få en perfekt iskall Coca Cola i högt glas med is och citron och plastsugrör efter att man gått 10 km är ungefär lika värdefullt som att bli kär. En gång i veckan.

Den som vräker i sig lyxdricka tappar hela lyxkänslan och själv har jag slutat med juicer som bara är socker och dåliga för tänderna och det går hur bra som helst.

Tar 2-3 veckor av avgifta sig från sockerdrycker, men om man insisterar på kallt kranvatten så går det hur bra som helst till slut. Jag har kranvatten i glasflaska i kylen så blir det ändå max-gott. Helst skulle jag haft en frys med ismaskin också.

Jag går numera förbi läsk saft juice dricka-hyllona i min Coop och fattar inte varför de finns. Önskar jag kunde göra samma med chokladhyllorna.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-07-27 kl. 13:31.
Citera
2026-07-27, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3

Alkoholhaltiga drycker. Alkohol har mängder med negativa egenskaper, som att man sover sämre

Va? Jag somnar som en nybytt bebis när jag druckit.
Citera
2026-07-27, 15:36
Medlem
pickalulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Skärp dig, man dricker inte alkohol för att det är godare än kranvatten

Jo, bland annat.
Citera
2026-07-27, 16:17
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FOFOFOA
Te och chai är samma sak, vill bara flika in...

Jag vet det. Och du vet att jag vet det.

Du kommer inte få högre betyg för det.
Citera
2026-07-27, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Har inte heller förstått det där att man skulle sova sämre om man druckit. Möjligen att man behöver gå upp och pissa då och så.
Citera
2026-07-27, 17:13
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Du somnar enklare av alkohol, men sömnkvaliteten är mycket sämre.
Citera
2026-07-27, 17:15
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Inte alla behöver alkohol för att vara roliga och inte alla som dricker blir roligare. Finns ju alkoholfria viner och öl man kan bjuda på då.
Fast de är ju bara smaksatt vatten + tomma kalorier, i slutändan med alkoholfria viner och öl. Helt meningslöst. Onödiga pengar för att dricka vätska med smak.
Citera
2026-07-27, 17:15
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Det handlar om att välja det som är objektivt mest optimalt. Det är irrationellt att betala för något som gör att man mår sämre. Gratisalternativet (kranvatten) är mer optimalt.

Har du blivit utredd för autism? Att förstå för andra grundläggande koncept, som t. ex. varför människor uppskattar olika drycker, tycks ha gått dig förlorat. Det, eller så är du bara en torrboll av sällan skådad rang.
Citera
2026-07-27, 17:19
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Till vardags kan man förstås spara en god slant på att inte betala för drycker av olika slag utan nöja sig med vatten, det är ju helt sant. Brygga kaffe gör man bäst hemma för två kronor per kopp (eller gratis på jobbet).

Däremot är det rätt korkat att inte dricka gott i samband med social samvaro på restaurang eller middagsbjudningar. Sådana lite mer sällsynta sociala tillfällen bör man nog snarare maximera genom att matcha maten med optimal dryck.
Alkohol på restaurang är ju mega-scam. De tar ju flera gånger priset på Systembolaget. Nu kan jag inte priserna, men det är ju typ 1000 kr för vin och 100 kr för öl på restaurang som kostar 200 kr och 20 kr på Systembolaget.

Helt irrationellt att betala mer för vinet än vad maten kostar. Till vilken nytta? För att ha lite saft till maten med tomma kalorier och alkohol så man får sämre sömnkvalitet och tar ihjäl hjärnceller.

Då köper jag mycket hellre 2 rätter än att lägga pengarna på 1 rätt + 1 vin. Mycket mer njutning, kvalitet och näringsvärden för pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in