2026-07-27, 16:34
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Du tror ju att massor av historiska personer fanns, kleopatra, leonidas, plato, sokrates, gustav vasa t.ex. säkert. Om man tror att det är mer troligt att det är sant än inte så kan man säga att man tror på det, kanske.

Det finns mer bevis än historiska. Det finns massor av bevisade mirakel och saker idag. Dom bekräftar bibeln.
Jag tror inte att det som står I bibeln är sant, om dom historiska människorna kleopatra leonidas plato Sokrates Gustav vasa fanns gjorde dom säkert

Bevisade material som bekräftar bibeln, hur vet man det?

Kan lika gärna vara några som fått bra betalt att säga att så här är det, det vet vi inte
Citera
2026-07-27, 16:34
Medlem
Citat:
Inget ljus utan mörker.
Varför har han skapat mörker ?
Citera
2026-07-27, 16:35
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
Varför har han skapat mörker ?
För att ljuset ska kunna skina genom det.
Citera
2026-07-27, 16:35
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Jag tror inte att det som står I bibeln är sant, om dom historiska människorna kleopatra leonidas plato Sokrates Gustav vasa fanns gjorde dom säkert

Bevisade material som bekräftar bibeln, hur vet man det?

Kan lika gärna vara några som fått bra betalt att säga att så här är det, det vet vi inte
https://www.sci.news/physics/scientists-suggest-turin-shroud-authentic.html
Som jag skrev förut så finns det en historisk artifakt som bevisar att Jesus återuppstod. Det är bevisande material.
Citera
2026-07-27, 16:38
Medlem
hippilis avatar
Citat:
https://www.sci.news/physics/scientists-suggest-turin-shroud-authentic.html
Som jag skrev förut så finns det en historisk artifakt som bevisar att Jesus återuppstod. Det är bevisande material.
Hur vet man att det inte är någon annan? Hur kan man återuppstå om man är död? Ingen som dör kan återuppstå
Citera
2026-07-27, 16:39
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Hur vet man att det inte är någon annan? Hur kan man återuppstå om man är död? Ingen som dör kan återuppstå
För att det finns tusentals små detaljer på den så som pollen, grus, lungvätska, blod, allt matchar och matematiker har räknat ut att det måste vara hans. Jo man kan återuppstå om gud finns för gud kan fixa det.
Citera
2026-07-27, 16:39
Medlem
Citat:
För att ljuset ska kunna skina genom det.
Så jag måste vara ovänligt mot en person för att han skall se och uppskatta när jag är vänligt det är exakt samma sak , eller att jag måste slå frugan i bland för att hon skall uppskatta de dagar jag inte slår
Citera
2026-07-27, 16:41
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
Så jag måste vara ovänligt mot en person för att han skall se och uppskatta när jag är vänligt det är exakt samma sak , eller att jag måste slå frugan i bland för att hon skall uppskatta de dagar jag inte slår
Ja ungefär, fast du skrev det på ett underligt sätt.
Citera
2026-07-27, 16:42
Medlem
hippilis avatar
Citat:
För att det finns tusentals små detaljer på den så som pollen, grus, lungvätska, blod, allt matchar och matematiker har räknat ut att det måste vara hans. Jo man kan återuppstå om gud finns för gud kan fixa det.
Måste vara hans, dom är inte säkra alltså, det är inte heeeeeeelt säkert att gud har funnits en gång i tiden

Den som dom tror är han kan vara någon annan det vet dom inte helt till 100%
Citera
2026-07-27, 16:45
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Måste vara hans, dom är inte säkra alltså, det är inte heeeeeeelt säkert att gud har funnits en gång i tiden

Den som dom tror är han kan vara någon annan det vet dom inte helt till 100%
https://www.shroud.com/fanti3en.pdf
"It results that the TS is authentic with a probability of 100% and a corresponding uncertainty equivalent to 10^-83"
Denna forskare beräknar det till 99.999...% med 83 nior efter. Men du har rätt, det är inte 100%. Tro vad du vill då.
Citera
2026-07-27, 16:45
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Jag tror inte att det som står I bibeln är sant

Har du ens läst Bibeln? Vad är det i Nya testamentet som inte stämmer?
Citera
2026-07-27, 16:49
Medlem
hippilis avatar
Citat:
https://www.shroud.com/fanti3en.pdf
"It results that the TS is authentic with a probability of 100% and a corresponding uncertainty equivalent to 10^-83"
Denna forskare beräknar det till 99.999...% med 83 nior efter. Men du har rätt, det är inte 100%. Tro vad du vill då.
Bra då kan jag vara säker på att allt som står i bibeln inte stämmer och sätter punkt för mig det vet jag och behöver inte fortsätta diskutera vidare i tråden så tack för en intressant diskussion hej med er
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in