Citat:
Ursprungligen postat av
Hermi-Tage
Ja det är så i den sekuiariserade delen av världen. Man kan tycka vad man vill om det men vi har kommit överens om att det är OK - lite som att man tvingar kvinnor att bära burka i Afghanistan, men med den stora skillnaden att kvinnor själv väljer klädseln.
Om jag hade en dotter skulle jag inte vilja att hon visat röven för hela stranden.
Avslutningsvis: Om vi ska förbjuda string, ska vi då också förbjuda slöja?
Ni har inte kommit överens om någonting utan det är det liberala etablisemanget som styr hela vårt samhälle som bestämt någonting och sen har man blivit hjärntvättade till att acceptera det. Till exempel var bikinin en uppfinning som de flesta inte ville ha under 1950 talet och inte ville bära. Men efter att företagen började massproducera och sälja bikini så blev det normaliserat.
Samma med topless. Anledningen till att kvinnor inte är topless idag är för att bikiniföretagen tjänar väldigt mycket pengar på att sälja bikinitoppar och marknadsför därför dessa hårt. Man har gjort det till mode och därför täcker kvinnor sina bröst idag.
Väldigt många saker har startats från toppen och neråt för att sedan bli normaliserat. Finns många sådana exempel i livet.
Citat:
Om jag hade en dotter skulle jag inte vilja att hon visat röven för hela stranden.
Ja, det är bra men detta räcker inte.
Tänk dig någonting som dagens liberala samhälle inte accepterar och säg samma sak. Att du själv personligen är emot det men att du inte bryr dig om andra personer gör det. Det håller inte. Om du accepterar att andra kvinnor kan visa sin röv för hela stranden så accepterar du detta, även om du personligen inte gillar detta och inte vill att din dotter ska visa sin röv på detta sättet.
Citat:
Avslutningsvis: Om vi ska förbjuda string, ska vi då också förbjuda slöja?
Vilken korkad fråga. Nej, vi ska förbjuda string då det är en form av blottning och där det handlar om att man är i princip naken och utan kläder. Vi ska inte förbjuda folk från att vara påklädda, oavsett om det handlar om huvudduk (som är en del av Sveriges tradition och kultur) eller jeans eller hoodies eller klänningar. Det är inte det jag pratar om. Jag pratar om nakenhet.