2026-07-26, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Självklart är islamisterna som utövar dylikt våld extremister. Men du och din sort delar deras värdegrund avseende homosexuella.

Jag är emot islamister just för att de utövar dylikt extremt våld, alltså dess motsats.

Jag har dock betydligt större förakt mot dem som försvarar terroristerna och låter dem, illegalt komma in i tidigare civiliserade länder för att begå terrorism, brott och lyfta bidrag. Man vill ha deras röster trots att man vet att de hatar homosexuella och allt annat som låtsas att man står för, men ni är bara extremister och bryr er bara om makt, ni offrar gärna varenda bög på maktens altare.
Citera
2026-07-26, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Jo majoriteten av hbtq rörelsen röstar på vänstern. De absolut vanligaste partierna är:

V, S, MP
Sedan är öven C ett populärt parti bland homosexuella. C är ju ett mittenparti, men de är också för massinvandring av muslimer - vilket i sammanhanget placerar de till vänster.

Jag frågade chatgbt:

Här är svaret:

Generellt har undersökningar visat att:

Vänsterpartiet (V) och Miljöpartiet (MP) har ett starkt stöd bland många HBTQ-personer.
Socialdemokraterna (S) har också ett betydande stöd.
Centerpartiet (C) och Liberalerna (L) har historiskt haft visst stöd bland HBTQ-väljare, särskilt eftersom de länge drivit HBTQ-rättighetsfrågor.
Moderaterna (M) och särskilt Sverigedemokraterna (SD) har i genomsnitt haft lägre stöd bland HBTQ-personer som grupp.

Jaha. Ja, det styrker ju bara min ursprungliga tes att högerextremister och islamister har samma värdegrund.
Citera
2026-07-26, 20:24
Avstängd
tomyhockeys avatar
Tror inte terroristen är död han har säkert flytt till ett annat land Turkiet Syrien .
Tysk polis vill bara lugna ner oroliga människor .
Citera
2026-07-26, 20:25
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Det handlar inte om att måltavlan i sig bär skulden för utrikespolitiken utan om hur asymmetrisk krigföring fungerar i praktiken. En ensamförövare som vill slå mot en stat har inte kapacitet att attackera militärbaser eller departement. Istället väljer man det absolut mjukaste målet - en massiv nationell folkfest i huvudstaden - för att skapa maximal ekonomisk och samhällelig skada och tvinga staten att reagera och när det gäller framtiden är det just den risken som ökar när västvärlden fortsätter att exportera militär utrustning till pågående ockupationer. Så länge bomberna faller över suveräna stater som Libanon kommer det att finnas individer med personliga band till regionen som känner ett djupt hämndbegär och väljer att flytta konfliktlinjerna till Europas gator och hur det tyska folket eller politiken reagerar ändrar inte den grundläggande ekvationen av orsak och verkan. Om man är med och finansierar förstörelsen av andra länders huvudstäder drar man oundvikligen på sig en enorm säkerhetsrisk på hemmaplan och det är den geopolitiska verkligheten, oavsett vilka partier som växer i opinionsmätningarna.
Tack för ett upplysande inlägg! För att ytterligare bidra till bildningsnivån i tråden så lägger jag en länk till Wikipedia om Assymetrisk krigföring.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Asymmetrisk_krigf%C3%B6ring
Citera
2026-07-26, 20:26
Medlem
Citat:
Jaha. Ja, det styrker ju bara min ursprungliga tes att högerextremister och islamister har samma värdegrund.

Det är vänstern som står och hejar på alternativt är tyst och förnekar/mörkar fakta när islamister avrättar homosexuella i Gaza eller Libanon, eller när de kommer till Europa i Berlin.

Det är fakta, behövs inga halmgubbar.
Senast redigerad av 1ulvius9 2026-07-26 kl. 20:29.
Citera
2026-07-26, 20:27
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Varför är det vänstern som försvarar islam fanatiskt, trots att åsikterna där går rakt mot, de som de i alla falla, själva säger sig stå för. En total inkonsekvens i vänsterhjärnorna. Om islam är högerextrem, borde väl vänstern vara mot den.
Men som man kan läsa här, är det till och med de där som tycker det är naturligt att det blir så här.
Citera
2026-07-26, 20:27
Medlem
Citat:

Haha såklart att islamister nu är högerextrema också, inte svårt att lista ut att den skulle komma. Varför är V, MP och S infiltrerade av islamism men inte SD, M och KD om det nu är som du skriver? Du vet ju själv hur tramsigt det låter men förstår att det är ditt sista halmstrå.
Citera
2026-07-26, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Nu flyttar du målstolparna. Den äckliga råttan hatade människor, du har rätt. Men du påstod att högerextrema hatade sexuella minoriteter, vilket inte stämmer.

Högerextrema hatar den identitetspolitiska rörelsen, islamister hatar bögen.
Jag önskar verkligen att du har rätt. Dock har jag sett uttalade hot mot en bekant från högerextremt håll. Dessutom visade det sig vid utredningen att angriparna var organiserade högerextrema. Så tyvärr!
Citera
2026-07-26, 20:31
Medlem
Tänk att vänstern inte ens klarar av att kritisera islamism. Det är alarmerande minst sagt. Korthuset krackelerar fort nu….
Citera
2026-07-26, 20:35
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Det måste ju kosta otroliga summor att hålla koll på alla dessa halal-krigare som är potentiella terrorister.

Bögfestivalen i Stockholm börjar dessutom imorgon. Tänk vilket säkerhetspådrag det kommer vara. Det var säkert redan inplanerat övervakning för en massa pengar. Det kommer nog utökas ännu mer efter detta.
Citera
2026-07-26, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det är vänstern som står och hejar på alternativt är tyst och förnekar/mörkar fakta när islamister avrättar homosexuella i Gaza eller Libanon, eller när de kommer till Europa i Berlin.

Det är fakta, behövs inga halmgubbar.

Vilka partier avser du med "vänstern"?
Citera
2026-07-26, 20:37
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Tänk att vänstern inte ens klarar av att kritisera islamism. Det är alarmerande minst sagt. Korthuset krackelerar fort nu….

Det är verkligen paradoxalt att många araber och hbtq personer röstar på Vänsterpartiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in