Citat:
Ursprungligen postat av
FartyDog
Utveckla lite hur du tänker?
En del som resonerar som du nu gör tycker att det är fel av Israel att försvara sig militärt mot de fega terrorgrupperna som gömmer sig som råttor bakom barn och kvinnor. Men att det nu på något sätt är rättfärdigat när dessa terrorister angriper ett Pride-tåg i Tyskland.
Eftersom jag inte tror att du är utan egen slutledningsförmåga så vill jag att du utvecklar ditt ställningstagande så att kanske även jag blir upplyst.
Du väljer att medvetet missförstå. Det handlar inte om att "rättfärdiga" attacker på oskyldiga civila oavsett om det sker i Berlin, Beirut eller Gaza och det handlar om att förstå orsak och verkan i internationell politik. När Tyskland fortsätter att skicka dödliga vapenkomponenter samtidigt som gärningsmannens fädernesland Libanon bombas sönder väcks en enorm geopolitisk vrede och en ensam aktör kan inte attackera tungt bevakade militärbaser. Därför slår man mot landets absolut svagaste och mest oskyddade punkt - en massiv folkfest i huvudstaden - för att tvinga staten att känna av konsekvenserna av sin egen politik och när det gäller att "gömma sig bakom civila" är det snarare den sionistiska krigsmaskinen som använder den retoriken för att ursäkta sina brutala massakrer på oskyldiga familjer i Libanon och man kan inte medfinansiera en våldsam förstörelse av en suverän stat utan att förstå att krigets osäkerhet förr eller senare flyttar in på de egna gatorna och det är den brutala asymmetriska verkligheten hur obekväm den än är att höra.