Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Nej, det står att hon har 15 000 efter att bara hyran är betald. Har länkat.
Sedan antar jag att 5 barn kostar en del. Hon har jobbat i storkök så hon kan laga mat. Sedan vet jag inte hur sjuk hon är och vad hon klarar, för det står inte. Råd att äta sig smällfet kan alla, det är bara att börja leva på enbart pasta. Inte så att jag tror hon ätit sig fet på eskargot.
Hon hyr sitt boende .
I många fall ingår el vatten och internet i hyran , inget framkommer i artikeln som tyder på något annat .....
Har hon fyra eller fem barn hon tar hand om ???
Citat:
Utanför 70-talshuset i Perstorp som 39-åriga Laila Wennerholm hyr för sig och sina fyra barn
Har stött på många som henne under mitt liv , de låter alla ungefär likadant oavsett hudfärg och kön ; de är alla hjälplösa offer för orättvisor och har inget som helst eget ansvar för någonting .
Har man dåligt om pengar och tycker det är jobbigt med barn kanske man inte skulle ha knullat fram fyra-fem barn med olika pappor , eller hur ?
Jag har en bekant från uppväxten som alltid klagar över att han har det så dåligt ställt och om vi träffas på krogen gnäller han över att jag har så mycket bättre ekonomi än honom .
Vi kommer från samma arbetarbakgrund i en liten glesbygdsby , har fyra barn bägge två och har helt annorlunda syn på det mesta .
Jag jobbade som en bäver medan jag samtidigt studerade för att så småningom ta examen helt skuldfri och har nu jobbat inom teknisk sektor i 41 år .
Driver en egen firma parallellt med mitt heltidsjobb och har det hyfsat gott ställt .
Han drack hellre öl än studerade , fick oftast sparken efter ett tag på sina jobb pga många måndagar och har fyra barn med tre olika kvinnor .
Nu jobbar han på Samhall och gör sällan en full arbetsvecka .
Alltid pank och gnällig .
Vi gör alla våra egna val oavsett bakgrund .
När jag var ung och inte speciellt högavlönad , hade nyköpt mitt första hus , fyra små barn och frugan mammaledig med ständigt krångel med försämringskassan hade vi det inte fett heller .
Det var bara att äta mera gröt , jobba hårdare och dra ner på allt onödigt .
Det borde hon göra istället för att gnälla .