2026-01-08, 03:31
Medlem
Varenda gång jag beställt av dem har de fuckat up riiiiitigt, riktigt grovt på ett eller annat sätt, oftast alla på samma gång.

Det jag undrar är; köper de recensioner på Trustpilot för att kunna fortsätta få samarbeten med stora kunder och fortsätta gå med vinst? Det kan bara inte stämma att jag skulle ha sån otur och att majoriteten har en fantastisk upplevelse av Airmee…?
Citera
2026-01-08, 09:27
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popuppop
Varenda gång jag beställt av dem har de fuckat up riiiiitigt, riktigt grovt på ett eller annat sätt, oftast alla på samma gång.

Det jag undrar är; köper de recensioner på Trustpilot för att kunna fortsätta få samarbeten med stora kunder och fortsätta gå med vinst? Det kan bara inte stämma att jag skulle ha sån otur och att majoriteten har en fantastisk upplevelse av Airmee…?
Airmee bjuder in alla som ger 5 stjärnor i appen att recensera på Trustpilot. Det är alltså bara enstaka lyckade leveranser som majoriteten av recensionerna består av. Övriga som recenserar verkar vara de som tröttnat rejält och hittar dit på egen hand. Trustpilot borde inte tillåta detta om man vill vara trovärdiga, nu hjälper de istället skojarföretaget att fortsätta med sina bedrövliga affärsmodell.
Citera
2026-01-27, 21:07
Medlem
Fantens avatar
Det var länge sen jag inte fick en leverans på utsatt tid. Centrala adresser i Stockholm på Södermalm respektive Vasastan. Det som är sådär, det är att deras spårning tenderar att kuka ur när det är cirka 20 minuter kvar. Deras backend verkar alltid kuka ur, särskilt spårningen på desktop, när det är cirka en kvart kvar.
Citera
2026-02-26, 08:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Svenska amazon.. Amazon bruka använda vettiga logistik företag där man får grejerna vid postombud. Dom men har börjat använda Airmee mer och mer, det bli oftast fail när dom skall sköta logistiken.

snälla! vi lever på 2020 talet
postombud är stenålder
Citera
2026-02-28, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Svenska amazon.. Amazon bruka använda vettiga logistik företag där man får grejerna vid postombud. Dom men har börjat använda Airmee mer och mer, det bli oftast fail när dom skall sköta logistiken.

Du kan ju välja när du beställer på Amazon: postombud, paketbox eller hemleverans (då med Airmee).

Brukar själv oftast välja paketbox då jag har en i närheten.
Citera
2026-03-29, 05:50
Medlem
Dom tre senaste gångerna som jag valt Airmee som leveranssätt så har leveransdatum alltid flyttats fram. Tyder starkt på att dom är extremt underbemannade.
Citera
2026-03-29, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjonsson1986
snälla! vi lever på 2020 talet
postombud är stenålder
Föredrar ombud alla dagar i veckan. Alltid i tid, kan hämtas ut när det passar och ingen risk för stöld. Jag skulle aldrig låta företag som airmee eller early bird sköta leveransen.
Citera
2026-03-29, 14:51
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Du kan ju välja när du beställer på Amazon: postombud, paketbox eller hemleverans (då med Airmee).

Brukar själv oftast välja paketbox då jag har en i närheten.
Jag kör alltid I-Box som Airmee använder. Har en några hundra meter hemifrån. Då slipper jag dessutom passa på deras leverans som sker mellan 17-22. Tycker det funkar klockrent, då kan jag hämta paketet när jag vill, antingen när jag får plingen i telefonen eller på morgonen när jag går till jobbet. Dessutom behöver jag inte kommunicera med en indier som inte hittar min uppgång.

Citat:
Ursprungligen postat av miadenfina
Dom tre senaste gångerna som jag valt Airmee som leveranssätt så har leveransdatum alltid flyttats fram. Tyder starkt på att dom är extremt underbemannade.
Det där varierar säkert från stad till stad. Här funkar Airmee bättre än Post Nord.
Citera
2026-03-29, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag kör alltid I-Box som Airmee använder. Har en några hundra meter hemifrån. Då slipper jag dessutom passa på deras leverans som sker mellan 17-22. Tycker det funkar klockrent, då kan jag hämta paketet när jag vill, antingen när jag får plingen i telefonen eller på morgonen när jag går till jobbet. Dessutom behöver jag inte kommunicera med en indier som inte hittar min uppgång.

Ja, har inte det alternativet med Amazon, bara Hemleverans (då blir det Airmee), paketbox (då blir det PostNord) eller ombud (då blir det också PostNord).

Enda problemet jag har med PostNord är om boxen är full, då tar de det till ombud istället för nästa annan box.
Har försökt få dem att svara på varför de gör så men det är omöjligt.
Citera
2026-07-22, 17:41
Medlem
Som boende i villa, så har Airmee fungerat bra nästan alla gånger, vid beställning från Mekster och Amazon. En gång har de flyttat fram datumet, resterande gånger har paketet eller paketen ställts utanför dörren.
Citera
2026-07-26, 18:15
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det var länge sen jag inte fick en leverans på utsatt tid. Centrala adresser i Stockholm på Södermalm respektive Vasastan. Det som är sådär, det är att deras spårning tenderar att kuka ur när det är cirka 20 minuter kvar. Deras backend verkar alltid kuka ur, särskilt spårningen på desktop, när det är cirka en kvart kvar.
Idag tror jag dock att dom kommer att misslyckas, alternativt komma i sista sekund. Leverans mellan 17-22 som alltid, men står fortfarande som förbereds. Vi får se.
Citera
2026-07-26, 18:36
Medlem
keckoishs avatar
Tycker de är bra. Få det hemlevererat till dörren samma dag som jag lagt beställningen. Inga emissioner och stör ingen. Jag ser i appen när mina paket står utanför dörren. Vad finns där att klaga på. Är ju bättre än att behöva hämta vid ombud eller skåp. Betalar inget extra för att få det hemlevererat. Möjligen lite besvärligt när det är något dyrt och de ringt på dörren efter tio. Men vanligtvis inget problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in