2022-05-18, 06:38
Bannlyst
Bruka köpa del saker ifrån Amazon, då använder tyvärr det hemska företaget Airmee . Företaget verka består första klassen idioter som inte kan göra något rätt. Dom ringer upp en ifrån hemligt nummer på 22:00 och dom prata dålig Engleska .

Någon annan som har råkat ut detta sinnesslöa fanskap?
Citera
2022-05-18, 07:33
Medlem
Emellies avatar
Vilket amazon är det som använder airmee,? Har beställt från både tyskland, sverige och usa's amazon men de har skickat med andra företag.
Citera
2022-05-18, 07:34
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Bruka köpa del saker ifrån Amazon, då använder tyvärr det hemska företaget Airmee . Företaget verka består första klassen idioter som inte kan göra något rätt. Dom ringer upp en ifrån hemligt nummer på 22:00 och dom prata dålig Engleska .

Så länge det finns kunder som inte begriper att du får vad du betalar för, så kommer denna typ av företag finnas. Kunder som inte ens kan stava enkla ord.
Citera
2022-05-18, 07:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Vilket amazon är det som använder airmee,? Har beställt från både tyskland, sverige och usa's amazon men de har skickat med andra företag.

Svenska amazon.. Amazon bruka använda vettiga logistik företag där man får grejerna vid postombud. Dom men har börjat använda Airmee mer och mer, det bli oftast fail när dom skall sköta logistiken.
Citera
2022-05-18, 07:40
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Svenska amazon.. Amazon bruka använda vettiga logistik företag där man får grejerna vid postombud. Dom men har börjat använda Airmee mer och mer, det bli oftast fail när dom skall sköta logistiken.

Ah okej, det kanske är något som de börjat med mer och mer nu på senaste då? Antagligen för att det blir billigare. Tråkigt om det blir krångel, för hittils har det fungerat rätt bra ändå för mig iallafall, men då har det som sagt varit andra logistikföretag de använt sig av.
Citera
2022-05-18, 08:52
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Jag haft upplevelsen du beskriver med alla budfirmor.
Citera
2022-05-18, 10:50
Medlem
Stormriks avatar
Citat:

Japp.

Istället för att fylla i korrekt adress 1 från Amazon fyller de i 11 och kör fel. Det går rykten om att Amazon är delägare. Känns som att ett arabiskt bemanningsbolag är deras personal.

Jag hade gärna betalt en hundring mer för att kunna välja annan transportör hos Amazon men det går inte.

Hela problemet hade kunnat undgås om Airmee haft valmöjligheten att leverera till paketombud för avhämtning som tex DHL gör.

Jag har minskat mina köp hos Amazon pga Airmees leveranser som inte kan väljas bort.

https://dagenslogistik.se/amazon-valjer-airmee/

Citat:
AMAZON VÄLJER AIRMEE – KAN VARA NY STORÄGARE
Citera
2022-05-18, 11:42
Medlem
Ahryas avatar
Jag har haft en Airmee-upplevelse, och aldrig mer!
De har korrekt information plus mitt telefonnummer, men de ändrar leveranstiden varje dag i en hel vecka. De dyker dock aldrig upp.
De har telefonnumret, men ringer inte.
Till slut tröttnar jag, och ber dem skicka tillbaka mitt paket till företaget jag beställt dem hos. Svaret blir att detta får de inte göra, och att jag skall kontakta det företag jag handlat från.
Vilket jag gör.
Företaget svarar att de ser att Airmee skickat tillbaka mina varor...och ber mig vänta en vecka.
Efter en vecka kontaktar jag företaget, och paketet har inte dykt upp.
Jag blir krediterad pengarna.
Under tiden gör jag det jag borde gjort innan jag valde Airmee som leverantör: jag läser omdömen.
Här är de:
https://se.trustpilot.com/review/airmee.se
Citera
2022-05-18, 17:44
Medlem
Kluffs avatar
De har levererat grejer till mig en gång. Det värsta var att det inte gick att välja en tid då man var hemma eller tillgänglig. Det enda som står är att de kommer någon gång mellan 16-23 en viss dag, ungefär. Jag jobbade kväll till 21 den dagen, så var stressad som satan att hinna hem i tid. Det var en rätt stor Amazon-order, så jag ville inte riskera att de lämnade paketen utanför lägenheten eller något.

Jag hann. En engelsktalande tjej dök upp nån gång efter 22 på en stor jävla cykel med släp, och jag fick mina grejer - klart! Det var dock lite kul att man kunde följa cykeln via gps under hela transportsträckan tills de var framme.
Citera
2022-05-18, 18:05
Medlem
Airmee och andra budbolag anställer inte personerna utan det är ett "gig-jobb". Det gäller samma för foodora och alla andra sånt. Och du tar då på dig uppdraget med leveransen och får sen betalt av airmee. Ingen av dem är anställda av airmee och därmed slipper bolaget betala arbetsgivaravgift och massa annat. Som ni säkert förstår är betalningen inte bra och det är då oftast personer med utlänskbakgrund som jobbar med det. Därav kan det bli så billigt, man får vad man betalar för.
Citera
2022-05-18, 18:34
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormrik
Jag hade gärna betalt en hundring mer för att kunna välja annan transportör hos Amazon men det går inte.

Hela problemet hade kunnat undgås om Airmee haft valmöjligheten att leverera till paketombud för avhämtning som tex DHL gör.

Jag har minskat mina köp hos Amazon pga Airmees leveranser som inte kan väljas bort.

Du kan välja att få grejorna levererade direkt till ombud när du handlar på Amazon, då blir det oftast Postnord som hanterar leveransen. Vet inte exakt hur man väljer det nu, det är förinställt så hos mig, men kolla runt på sidan där du ska välja adress innan du bekräftar beställningen.
Citera
2022-05-18, 20:14
Medlem
BosseBetongs avatar
Man får vad man betalar för. Med de pissiga lönerna får man ingen vettig personal som har genomgått SFI eller svensk grundskola.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in