2026-07-26, 17:06
Medlem
ElakMenSmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Jag fattar inte ens hur man kan bli kär i någon med dålig hygien? Tända på någon eller ens ha sex med honom?? Gillar du att hans kuk smakar skit eller??

Han ansträngde sig såklart mycket mer när vi träffades men redan då märkte jag att han luktade svett varje gång han tränat och att svettlukten tycktes sitta kvar lite svagt även efter att han duschat. Tror han eftersvettas mycket, brukar alltid bli lite unket i sovrummet på somrarna för att han svettas så tror kanske han har något fel med svettkörtlarna om man kan ha det? Vill att han söker vård.
Citera
2026-07-26, 17:12
Medlem
ElakMenSmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Det är inte ok att lukta skit regelbundet och inte ens försöka göra något åt det.

Du får helt enkelt vara hård. Ta upp det på ett schysst men bestämt sätt: Du har pruttat medvetet vid matbordet ett tag nu, jag vill verkligen att du slutar med det.

Om han garvar bort det och pruttar en gång till, då har du en omogen pojkvän helt enkelt. Jag skulle iaf se det som en deal breaker. Nån gång är ingen gång men man får fan bete sig. Då går du säga till på skarpen: Jag kan inte ha en pojkvän som pruttar vid matbordet, snälla bara sluta med det på en gång. Fortsätter det i veckor, bara säg att du fått nog och drar om han inte ger sig, det är en deal breaker.

Svetten, köp någon bra deo och lämna den i hans badrumsskåp. Se till att den används.

Kuken, är den ostig så är självklar sex off the table. Säg till direkt, gå och tvätta den innan. Snackar han bort det så står du på dig, gå och tvätta den nu, kommer inte bli något annars.

Låter spontant som att han har ett problem men han väljer att ducka det genom att vara omogen. Såna fega personer behöver man liksom säga till på skarpen, ge ultimatum som man håller om de inte skärper dig. Om du ber snällt gång på gång så kommer inte ett skit hända, det kan jag lova dig. Han behöver att du är lite hård just nu, det är något som känns lite tufft nu men är bra för båda er i längden.

Annars dumpar du, fyfan, hade aldrig stått ut med någon illaluktande person oavsett hur snäll de är, speciellt om de inte väljer att ta det seriöst.

Tack så mycket för att du svarar seriöst till skillnad från många här!

Jag tror kanske han har något fel på sina svettkörtlar och tarmar för han eftersvettas hela tiden (även efter dusch) och hans pruttar luktar verkligen onormalt äckligt (hade inga problem när mitt ex i tonåren pruttade eller mina föräldrar och systrar gjorde det hemma för då luktade det inte på långa vägar lika illa). Ska säga åt honom att jag vill att han söker vård tror jag!

Har sexstrejkat i omgångar p.g.a. hans pungsvett men ska nog börja göra det tillsvidare nu tills han bättrar sig.
Citera
2026-07-26, 17:13
Medlem
ManMedProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast just deodorant tycker jag faktiskt inte är nödvändigt. Det som behövs är tvål och vatten, minst en gång om dagen om man lever med en partner eller går till jobbet/skolan, och alltid efter träning. Lite doftande rakvatten är fint, men det ska ju inte dölja bristande hygien utan tillföra lite mer utanpå det...

En del personer luktar mer svett än andra och behöver deo. Jag har svårt att förstå varför en del har svårt att använda deo. Den behöver inte vara parfymerad, men den fyller en funktion. Jag vet inte om tvål och vatten räcker för kvinnor men en del snubbar behöver definitivt något som luktar fräscht. Tyvärr är det ofta personer som hävar i sig rutten kost och har aversion mot duschar som också har problem med deo.
Citera
2026-07-26, 17:21
Medlem
ManMedProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakMenSmal
Han har dock alltid luktat väldigt mycket svett eftersom att han tränar en sport professionellt (vilket innebär träningspass nästan varje dag) och han vill vara sparsam med deodorant då han hört att det innehåller kemikalier som gör att man får cancer.

Duschar har inte efteråt? Svett i sig luktar ingenting men det är när det blandas med bakterier och död hud på kroppen som det börjar lukta. Även hudsjukdomar har orsaka svettlukt. Använder han otvättade kläder?
Du kan ju köpa en naturlig duschsvamp till honom och be honom skrubba sig med den varje gång han duschar. Naturliga duschsvampar är effektiva att få bort skräp från huden. Häller man dessutom lite duschtvål i den luktar man gott efteråt.

Du kan ju påpeka att produkter som visar sig orsaka cancer ganska omgående skulle bli bortplockade från marknaden. Eftersom många miljoner människor vardagligen använder deo under många års tid skulle det märkas ganska fort om det vore hälsovådligt. Börja kräv deo. Sen kan du ju köpa något rakvatten till honom som du tycker luktar gott.
Du får börja sexstrejka tills du börjat se resultat.
Citera
2026-07-26, 17:22
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Hej,

Jag vet inte hur jag ska lösa denna situation och vill inte fråga någon jag känner i person eftersom alla mina bekanta såklart vet vem jag är tillsammans med.

Min kille luktar verkligen konstant illa och har gjort det ända sedan vi träffades för tre år sedan även om det var något bättre i början eftersom att han då inte vågade prutta inför mig. Han har dock alltid luktat väldigt mycket svett eftersom att han tränar en sport professionellt (vilket innebär träningspass nästan varje dag) och han vill vara sparsam med deodorant då han hört att det innehåller kemikalier som gör att man får cancer. Sedan något år tillbaka då vi flyttade ihop blev han dessutom bekväm med att prutta inför mig och släpper nu ut allt han har i stjärten varje tillfälle som ges eftersom att han verkar tycka det är kul. Tycker egentligen man ska ha rätt att prutta i sitt eget hem men det luktar verkligen, verkligen för jävligt p.g.a. all protein han äter. Dessutom pruttar han vid såväl matbordet som i köket när vi lagar mat, vilket jag tycker är helt sjukt äckligt! Ikväll när jag låg i hans famn i sängen luktade han dessutom snopp om fingrarna. Frågade om han kliat sig på pungen men han påstod att han inte hade det. Jag älskar honom och tycker han är världens finaste men blir så jävla äcklad av alla hans odörer!

Jag har flera gånger bett honom börja använda deodorant, sagt åt honom att sluta prutta, bett honom tvätta händerna om han tar på snoppen o.s.v. men han lyssnar verkligen inte. Börjar verkligen tycka att det är ett problem i vår relation. Har någon här bra tips på hur man gör när ens partner luktar konstant illa? Ska jag liksom behöva flytta ut för att markera att jag inte står ut med lukten?

Förstår om detta tolkas som en skämttråd men det är ett seriöst problem jag har så jag skulle uppskatta om ni kunde försöka svara seriöst. Tack!

Man kan inte ändra på en annan människa bara sig själv.

Han är vuxen och gör som han vill det du kan ändra på är om du inte vill ha det så.

Såg att du inte ville lämna för att du älskar honom men då är det bara att härda ut.

Han vill ju inte förändra sig för dig och leva med någon med dålig hygien hade jag aldrig gjort.

Dels hade jag inte stått ut med svett, prutt och snopplukt, dels hade jag tyckt att det var pinsamt att gå runt med en stinkbomb.

Min man och jag tränar väldigt mycket och han spelar i ett lag men vi vill dofta fräscht och gott för varandra och duschar.

Tänk på att det blir värre med åren.
Citera
2026-07-26, 17:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Kanske konstig fråga men duschar inte pojkvännen efter han tränat?
Om han gör det men ändå stinker svett så borde han kanske gå en kurs i personlig hygien.

Folk som tränar riktigt hårt, långlöpning tex kan lukta lite ammoniak.

Snopplukt beror nog på trång förhud, kan stinka fast man tvättat sig.

Pruttarna är ju bara ett otyg om det sker varsomhelst. Barnsliga människor skrattar när dom fiser bland folk
Citera
2026-07-26, 17:44
Medlem
Citat:
Tack så mycket för att du svarar seriöst till skillnad från många här!

Jag tror kanske han har något fel på sina svettkörtlar och tarmar för han eftersvettas hela tiden (även efter dusch) och hans pruttar luktar verkligen onormalt äckligt (hade inga problem när mitt ex i tonåren pruttade eller mina föräldrar och systrar gjorde det hemma för då luktade det inte på långa vägar lika illa). Ska säga åt honom att jag vill att han söker vård tror jag!

Har sexstrejkat i omgångar p.g.a. hans pungsvett men ska nog börja göra det tillsvidare nu tills han bättrar sig.

Ja, det är såklart inget konstigt om man har problem med svettkörtlarna, så länge man söker vård. Han kanske redan har gjort det nån gång i hemlighet men misslyckats, och då fått en liten mental spärr som gör att han hellre skämtar bort det än att testa igen. Men:

Rena armhålor guide:

I duschen, så måste man köpa en bättre tvål, Family Fresh och andra billiga tvättar inte bort ett dugg av de ingrodda bakterierna i armhålorna. Man får testa sig fram och hitta någon som man känner att den får bort gunket, de något dyrare brukar vara bättre, antar att de innehåller mer partiklar som ”skrubbar” smuts, istället för billiga som mest är en vattnig gelé. Skrubba sedan armhålan i omgångar, gärna med någon skrubbgrej. Även här, köp en lite bättre skrubb, billiga i plast skrubbar dåligt och sliter dessutom på armhålan. Skrubba försiktigt, annars blir man röd och ömtålig i längden, armhålan är rätt känslig.

Torka noggrant, köp en handduk som suger upp all fukt, för mjuka handdukar är kassa på att suga upp fukt. Annars stannar fukten kvar vilket både är vad bakterierna gillar och deon sätter sig inte lika bra. Bäst är om han rakar/trimmar armhålorna med jämna mellanrum, bakterierna fastnar i håret.

Testa runt deos till man hittar någon som funkar. Vissa med problem kör ”Absolut Torr”, kan vara värt att testa, inget för mig personligen då det är lite väl mycket alkohol i den. Kan ge tips på DM.

Kläder är mycket viktigt. Släng gamla T-shirts som han svettat sönder, de är i princip redan förstörda om de inte går att rädda med en lång 60 graderstvätt (med risken att de krymper lite). Köp T-shirts i kvalitetsbomull, eller ännu bättre, kläder i fin merinoull/lyocell/linne eller annat som andas. Om du köper skräp i billig bomull eller plastmaterial, då är det en tidsfråga innan han blir blöt i armhålan/kläderna luktar apa.

När det kommer till kuken så finns intimtvål/intimolja. Vanlig tvål torkar ut kuken och ja, då kommer det lukta torkat ollon. Skulle rekommendera rakning här med, eller i alla fall trimning. Vissa ”män” tycker säkert det ”är bögigt att raka”, som om det skulle vara bättre att lukta härsket ostron om kuken. Håll käften och raka av det bara om du luktar, punkt slut.

Och igen, jag är inte för de som sexstrejkar pga orelaterade anledningar. Men det är HELT KLART rimligt att strejka pga lukt som den andra vägrar att tvätta bort. Du har 100% intygad rätt här att köra en strejk till din partner försöker förbättra sig. Här gäller det att du är konsekvent, strunta i om han tjatar. Inget sex om han inte försöker tvätta sig själv, punkt slut. Lova sig själv detta, skriv ned det på en lapp så det blir enklare att hålla för dig själv ”Jag kommer inte att ha sex med X om han inte går och tvättar sig innan vi går till sängen”, så ger du dig fan på att hålla det du lovar dig själv. Om du fuskar så kommer du lära honom att tjatande funkar i längden. Var tydlig och konsekvent!
Citera
2026-07-26, 17:47
Medlem
ElakMenSmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMedProblem
Duschar har inte efteråt? Svett i sig luktar ingenting men det är när det blandas med bakterier och död hud på kroppen som det börjar lukta. Även hudsjukdomar har orsaka svettlukt. Använder han otvättade kläder?
Du kan ju köpa en naturlig duschsvamp till honom och be honom skrubba sig med den varje gång han duschar. Naturliga duschsvampar är effektiva att få bort skräp från huden. Häller man dessutom lite duschtvål i den luktar man gott efteråt.

Du kan ju påpeka att produkter som visar sig orsaka cancer ganska omgående skulle bli bortplockade från marknaden. Eftersom många miljoner människor vardagligen använder deo under många års tid skulle det märkas ganska fort om det vore hälsovådligt. Börja kräv deo. Sen kan du ju köpa något rakvatten till honom som du tycker luktar gott.
Du får börja sexstrejka tills du börjat se resultat.

Jo, han duschar så därför förstår jag inte varför han alltid luktar svett men tror han eftersvettas mycket eftersom han tränar så mycket och dessutom sitter i bastun ett tag efteråt. Har inte tänkt på om han använder otvättade kläder men när du säger det är det kanske möjligt. Han tvättar typ hela tiden känns det som men han köper däremot aldrig någonsin nya kläder utan har samma han haft i typ 10 år.

Tack så mycket för dina tips och för att du svarade seriöst!
Citera
2026-07-26, 17:51
Medlem
ElakMenSmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Ja, det är såklart inget konstigt om man har problem med svettkörtlarna, så länge man söker vård. Han kanske redan har gjort det nån gång i hemlighet men misslyckats, och då fått en liten mental spärr som gör att han hellre skämtar bort det än att testa igen. Men:

Rena armhålor guide:

I duschen, så måste man köpa en bättre tvål, Family Fresh och andra billiga tvättar inte bort ett dugg av de ingrodda bakterierna i armhålorna. Man får testa sig fram och hitta någon som man känner att den får bort gunket, de något dyrare brukar vara bättre, antar att de innehåller mer partiklar som ”skrubbar” smuts, istället för billiga som mest är en vattnig gelé. Skrubba sedan armhålan i omgångar, gärna med någon skrubbgrej. Även här, köp en lite bättre skrubb, billiga i plast skrubbar dåligt och sliter dessutom på armhålan. Skrubba försiktigt, annars blir man röd och ömtålig i längden, armhålan är rätt känslig.

Torka noggrant, köp en handduk som suger upp all fukt, för mjuka handdukar är kassa på att suga upp fukt. Annars stannar fukten kvar vilket både är vad bakterierna gillar och deon sätter sig inte lika bra. Bäst är om han rakar/trimmar armhålorna med jämna mellanrum, bakterierna fastnar i håret.

Testa runt deos till man hittar någon som funkar. Vissa med problem kör ”Absolut Torr”, kan vara värt att testa, inget för mig personligen då det är lite väl mycket alkohol i den. Kan ge tips på DM.

Kläder är mycket viktigt. Släng gamla T-shirts som han svettat sönder, de är i princip redan förstörda om de inte går att rädda med en lång 60 graderstvätt (med risken att de krymper lite). Köp T-shirts i kvalitetsbomull, eller ännu bättre, kläder i fin merinoull/lyocell/linne eller annat som andas. Om du köper skräp i billig bomull eller plastmaterial, då är det en tidsfråga innan han blir blöt i armhålan/kläderna luktar apa.

När det kommer till kuken så finns intimtvål/intimolja. Vanlig tvål torkar ut kuken och ja, då kommer det lukta torkat ollon. Skulle rekommendera rakning här med, eller i alla fall trimning. Vissa ”män” tycker säkert det ”är bögigt att raka”, som om det skulle vara bättre att lukta härsket ostron om kuken. Håll käften och raka av det bara om du luktar, punkt slut.

Och igen, jag är inte för de som sexstrejkar pga orelaterade anledningar. Men det är HELT KLART rimligt att strejka pga lukt som den andra vägrar att tvätta bort. Du har 100% intygad rätt här att köra en strejk till din partner försöker förbättra sig. Här gäller det att du är konsekvent, strunta i om han tjatar. Inget sex om han inte försöker tvätta sig själv, punkt slut. Lova sig själv detta, skriv ned det på en lapp så det blir enklare att hålla för dig själv ”Jag kommer inte att ha sex med X om han inte går och tvättar sig innan vi går till sängen”, så ger du dig fan på att hålla det du lovar dig själv. Om du fuskar så kommer du lära honom att tjatande funkar i längden. Var tydlig och konsekvent!

Tack för jättebra tips! Han har haft samma kläder i typ 10 år eftersom han tycker det är en onödig sak att lägga pengar på så kanske ska prova att köpa något nytt i bra material till honom och se om det blir bättre! Ska även skaffa intimtvål och duschsvamp samt be att han rådgör med en läkare för det är verkligen inte normalt att lukta så mycket som han.
Citera
2026-07-26, 17:52
Medlem
ElakMenSmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chablisnoir
Folk som tränar riktigt hårt, långlöpning tex kan lukta lite ammoniak.

Snopplukt beror nog på trång förhud, kan stinka fast man tvättat sig.

Pruttarna är ju bara ett otyg om det sker varsomhelst. Barnsliga människor skrattar när dom fiser bland folk

Det här har jag aldrig tänkt på, tack!! Ska kolla om det kan bero på det för tror han har trång förhud!
Citera
2026-07-26, 18:10
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Hej,

Jag vet inte hur jag ska lösa denna situation och vill inte fråga någon jag känner i person eftersom alla mina bekanta såklart vet vem jag är tillsammans med.

Min kille luktar verkligen konstant illa och har gjort det ända sedan vi träffades för tre år sedan även om det var något bättre i början eftersom att han då inte vågade prutta inför mig. Han har dock alltid luktat väldigt mycket svett eftersom att han tränar en sport professionellt (vilket innebär träningspass nästan varje dag) och han vill vara sparsam med deodorant då han hört att det innehåller kemikalier som gör att man får cancer. Sedan något år tillbaka då vi flyttade ihop blev han dessutom bekväm med att prutta inför mig och släpper nu ut allt han har i stjärten varje tillfälle som ges eftersom att han verkar tycka det är kul. Tycker egentligen man ska ha rätt att prutta i sitt eget hem men det luktar verkligen, verkligen för jävligt p.g.a. all protein han äter. Dessutom pruttar han vid såväl matbordet som i köket när vi lagar mat, vilket jag tycker är helt sjukt äckligt! Ikväll när jag låg i hans famn i sängen luktade han dessutom snopp om fingrarna. Frågade om han kliat sig på pungen men han påstod att han inte hade det. Jag älskar honom och tycker han är världens finaste men blir så jävla äcklad av alla hans odörer!

Jag har flera gånger bett honom börja använda deodorant, sagt åt honom att sluta prutta, bett honom tvätta händerna om han tar på snoppen o.s.v. men han lyssnar verkligen inte. Börjar verkligen tycka att det är ett problem i vår relation. Har någon här bra tips på hur man gör när ens partner luktar konstant illa? Ska jag liksom behöva flytta ut för att markera att jag inte står ut med lukten?

Förstår om detta tolkas som en skämttråd men det är ett seriöst problem jag har så jag skulle uppskatta om ni kunde försöka svara seriöst. Tack!
Bättre att du lämnar bajsgubben.
Citera
2026-07-26, 18:15
Medlem
1754s avatar
Citat:
Hej,

Jag förstår inte varför du ens blev tillsammans med denna kille eftersom han var såhär redan när ni träffades. Mitt tips är att ställa ett ultimatum att antingen börjar han sköta sin hygien eller så är det slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in