Citat:
Ursprungligen postat av
ElakMenSmal
Tack så mycket för att du svarar seriöst till skillnad från många här!
Jag tror kanske han har något fel på sina svettkörtlar och tarmar för han eftersvettas hela tiden (även efter dusch) och hans pruttar luktar verkligen onormalt äckligt (hade inga problem när mitt ex i tonåren pruttade eller mina föräldrar och systrar gjorde det hemma för då luktade det inte på långa vägar lika illa). Ska säga åt honom att jag vill att han söker vård tror jag!
Har sexstrejkat i omgångar p.g.a. hans pungsvett men ska nog börja göra det tillsvidare nu tills han bättrar sig.
Ja, det är såklart inget konstigt om man har problem med svettkörtlarna, så länge man söker vård. Han kanske redan har gjort det nån gång i hemlighet men misslyckats, och då fått en liten mental spärr som gör att han hellre skämtar bort det än att testa igen. Men:
Rena armhålor guide:
I duschen, så måste man köpa en bättre tvål, Family Fresh och andra billiga tvättar inte bort ett dugg av de ingrodda bakterierna i armhålorna. Man får testa sig fram och hitta någon som man känner att den får bort gunket, de något dyrare brukar vara bättre, antar att de innehåller mer partiklar som ”skrubbar” smuts, istället för billiga som mest är en vattnig gelé. Skrubba sedan armhålan i omgångar, gärna med någon skrubbgrej. Även här, köp en lite bättre skrubb, billiga i plast skrubbar dåligt och sliter dessutom på armhålan. Skrubba försiktigt, annars blir man röd och ömtålig i längden, armhålan är rätt känslig.
Torka noggrant, köp en handduk som suger upp all fukt, för mjuka handdukar är kassa på att suga upp fukt. Annars stannar fukten kvar vilket både är vad bakterierna gillar och deon sätter sig inte lika bra. Bäst är om han rakar/trimmar armhålorna med jämna mellanrum, bakterierna fastnar i håret.
Testa runt deos till man hittar någon som funkar. Vissa med problem kör ”Absolut Torr”, kan vara värt att testa, inget för mig personligen då det är lite väl mycket alkohol i den. Kan ge tips på DM.
Kläder är mycket viktigt. Släng gamla T-shirts som han svettat sönder, de är i princip redan förstörda om de inte går att rädda med en lång 60 graderstvätt (med risken att de krymper lite). Köp T-shirts i kvalitetsbomull, eller ännu bättre, kläder i fin merinoull/lyocell/linne eller annat som andas. Om du köper skräp i billig bomull eller plastmaterial, då är det en tidsfråga innan han blir blöt i armhålan/kläderna luktar apa.
När det kommer till kuken så finns intimtvål/intimolja. Vanlig tvål torkar ut kuken och ja, då kommer det lukta torkat ollon. Skulle rekommendera rakning här med, eller i alla fall trimning. Vissa ”män” tycker säkert det ”är bögigt att raka”, som om det skulle vara bättre att lukta härsket ostron om kuken. Håll käften och raka av det bara om du luktar, punkt slut.
Och igen, jag är inte för de som sexstrejkar pga orelaterade anledningar. Men det är HELT KLART rimligt att strejka pga lukt som den andra vägrar att tvätta bort. Du har 100% intygad rätt här att köra en strejk till din partner försöker förbättra sig. Här gäller det att du är konsekvent, strunta i om han tjatar. Inget sex om han inte försöker tvätta sig själv, punkt slut. Lova sig själv detta, skriv ned det på en lapp så det blir enklare att hålla för dig själv ”Jag kommer inte att ha sex med X om han inte går och tvättar sig innan vi går till sängen”, så ger du dig fan på att hålla det du lovar dig själv. Om du fuskar så kommer du lära honom att tjatande funkar i längden. Var tydlig och konsekvent!