2026-07-26, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElakMenSmal
Hej,

Jag vet inte hur jag ska lösa denna situation och vill inte fråga någon jag känner i person eftersom alla mina bekanta såklart vet vem jag är tillsammans med.

Min kille luktar verkligen konstant illa och har gjort det ända sedan vi träffades för tre år sedan även om det var något bättre i början eftersom att han då inte vågade prutta inför mig. Han har dock alltid luktat väldigt mycket svett eftersom att han tränar en sport professionellt (vilket innebär träningspass nästan varje dag) och han vill vara sparsam med deodorant då han hört att det innehåller kemikalier som gör att man får cancer. Sedan något år tillbaka då vi flyttade ihop blev han dessutom bekväm med att prutta inför mig och släpper nu ut allt han har i stjärten varje tillfälle som ges eftersom att han verkar tycka det är kul. Tycker egentligen man ska ha rätt att prutta i sitt eget hem men det luktar verkligen, verkligen för jävligt p.g.a. all protein han äter. Dessutom pruttar han vid såväl matbordet som i köket när vi lagar mat, vilket jag tycker är helt sjukt äckligt! Ikväll när jag låg i hans famn i sängen luktade han dessutom snopp om fingrarna. Frågade om han kliat sig på pungen men han påstod att han inte hade det. Jag älskar honom och tycker han är världens finaste men blir så jävla äcklad av alla hans odörer!

Jag har flera gånger bett honom börja använda deodorant, sagt åt honom att sluta prutta, bett honom tvätta händerna om han tar på snoppen o.s.v. men han lyssnar verkligen inte. Börjar verkligen tycka att det är ett problem i vår relation. Har någon här bra tips på hur man gör när ens partner luktar konstant illa? Ska jag liksom behöva flytta ut för att markera att jag inte står ut med lukten?

Förstår om detta tolkas som en skämttråd men det är ett seriöst problem jag har så jag skulle uppskatta om ni kunde försöka svara seriöst. Tack!
Bry dig inte om idioterna som svara gå till apoteket och hitta några deo dusch och tvål som inte har så mycket parfymer och kemikalier!
Citera
2026-07-26, 13:19
Medlem
Bazze1s avatar
Usch obeskrivligt äckligt.

En annan får panik och äckelkänslor om jag ens förnimmer en odör från armhålan på mig själv, skulle då min partner osa än värre och därtill vägra att göra något åt det så är det dörren som gäller.

Spelar ingen roll hur snygg och trevlig partnern är för övrigt, kan man inte sköta sin hygien och visa hänsyn och respekt så är det som redan sagts dörren som gäller.
Citera
2026-07-26, 13:20
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Man kan ju undra varför du öht blev tillsammans med en illaluktande äcklig människa?? Själv skulle jag aldrig kunna prutta så nära min tjej. Heller Skulle jag aldrig lukta snopp. Vafan är det liksom?? Han låter som han fastnat i 1500 talet eller nåt. Fan va vidrig person. Du skulle aldrig blivit ihop med honom

Håller med!

I förhållanden har man normalt gränser för vad man gör i den andra personens närhet. Att fisa bredvid sin partner eller vid matbordet är äckligt. Det är sådant en 10-årig pojke kan tänkas göra men inte en vuxen person. Att pilla sig på snoppen och inte tvätta händerna är äckligt!

Stänger han inte dörren till toaletten när han går dit? Tvättar han inte händerna och använder borste efter besök? Dricker han mjölk ur kartongen och använder inte glas? Tror han att mat skall man ta med höger hand och runt anus tar man med vänster? Snuskiga människor är sanitär olägenhet. Vill du bli sjuk av hans snusk?

Jag tycker du måste vara mycket tydlig och tala om att detta accepterar du inte. Säg till honom att nu får han växa upp och anstränga sig om han vill vara tillsammans med dig! Du är inte hans mamma och tänker inte uppfostra honom eller stå ut med hans snusk. Han får välja: bete dig som en vuxen man eller leva ensam som snusk-gubbe.
Citera
2026-07-26, 13:38
Medlem
Beckahestens avatar
Han får lugna ner sig med proteinpulver.

Jag har lösningen på armhålelukten i alla fall. Köp en toner för ansiktet som innehåller glycolic acid. Den tar han och gnuggar in i armhålorna efter dusch. Det dödar bakterierna som ger lukt och tränger ner djupt i hudlagren. Märken som har billiga är bla revox, the ordinary, Q&A.

För rengöring av armhålorna kan man ta en rengöring för ansiktet eller kroppen med salicylic acid, det rengör och exfolierar och tar bort gamla hudavlagringar (det gör även glycolic acid). Finns från tex Q&A, Neutrogena, ACO mfl

Sedan tar man på ett talkpulver om man vill. Om man inte är rädd för asbest etc. Ingen deodorant behövs.

Det viktiga steget är glycolic acid, om man är lat och bara vill göra en grej. Man ska inte använda det varje dag, det kan exfoliera för hårt då, jag kör en gång i veckan.
Citera
2026-07-26, 13:42
Avstängd
Merwinnas avatar
Hur blev du ens tillsammans med honom från början? Jag blir alltid så förvånad när jag läser sådant här. Det går ju inte att tända på någon som är så, väl? Jag skulle aldrig ens börja tänka på en sådan man på det sättet (som tänkbar partner).

Fast just deodorant tycker jag faktiskt inte är nödvändigt. Det som behövs är tvål och vatten, minst en gång om dagen om man lever med en partner eller går till jobbet/skolan, och alltid efter träning. Lite doftande rakvatten är fint, men det ska ju inte dölja bristande hygien utan tillföra lite mer utanpå det...
Citera
2026-07-26, 14:28
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Min kille luktar verkligen konstant illa och har gjort det ända sedan vi träffades ... Han har dock alltid luktat väldigt mycket svett... släpper nu ut allt han har i stjärten varje tillfälle som ges... Ikväll när jag låg i hans famn i sängen luktade han dessutom snopp ...
Det är bara att inse att din pojkvän är otrogen mot dig och fiser en massa för att dölja faktumet att han luktar röv därför att han blir knullad i röven av någon afghansk snubbe, samma afghanska snubbe vars kuk din pojkvän suger, om det nu inte är kuken på den lönnfeta vaktmästaren, vilket är orsaken till att han luktar kuk.
Citera
2026-07-26, 15:01
Medlem
Lyzzas avatar
Köp doftljus och tänd i hela lägenheten.

När han klagar på lukten så säg att hellre doftljus med farliga kemikalier än han jävla pruttar.

( du behöver ju inte prata om att du köpt ofarliga doftljus, det finns)

Häv på parfym på hans kudde i sängen och säg att det är för att han luktar så illa.

Fingrarna med pungsvett kan du kommentera med att du köper energidrycken Pungsvett och lägger ner i hans gymbag.

"ENERGY DRINK PUNGSVETT 2.0 250ml" ( du får googla eftersom man inte får länka till reklam)

Hjälper inte det så vete fn.
Citera
2026-07-26, 15:03
Medlem
Märkte du inte det i början ???
Citera
2026-07-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ok, men man kastar väl inte bort någon man älskar och som man mår bra av bara för att han luktar sjukt illa? Det måste väl finnas något annat man kan göra?

Det är väl kanske inte det att han.luktar som är problemet, hade det varit så att han.inte kunde göra något åt det hade det ju varit en.annan sak. Problemet är snarast att han.inte bryr sig om att det besvärar dig, bristande respekt helt enkelt.
Citera
2026-07-26, 16:37
Medlem
Det är inte ok att lukta skit regelbundet och inte ens försöka göra något åt det.

Du får helt enkelt vara hård. Ta upp det på ett schysst men bestämt sätt: Du har pruttat medvetet vid matbordet ett tag nu, jag vill verkligen att du slutar med det.

Om han garvar bort det och pruttar en gång till, då har du en omogen pojkvän helt enkelt. Jag skulle iaf se det som en deal breaker. Nån gång är ingen gång men man får fan bete sig. Då går du säga till på skarpen: Jag kan inte ha en pojkvän som pruttar vid matbordet, snälla bara sluta med det på en gång. Fortsätter det i veckor, bara säg att du fått nog och drar om han inte ger sig, det är en deal breaker.

Svetten, köp någon bra deo och lämna den i hans badrumsskåp. Se till att den används.

Kuken, är den ostig så är självklar sex off the table. Säg till direkt, gå och tvätta den innan. Snackar han bort det så står du på dig, gå och tvätta den nu, kommer inte bli något annars.

Låter spontant som att han har ett problem men han väljer att ducka det genom att vara omogen. Såna fega personer behöver man liksom säga till på skarpen, ge ultimatum som man håller om de inte skärper dig. Om du ber snällt gång på gång så kommer inte ett skit hända, det kan jag lova dig. Han behöver att du är lite hård just nu, det är något som känns lite tufft nu men är bra för båda er i längden.

Annars dumpar du, fyfan, hade aldrig stått ut med någon illaluktande person oavsett hur snäll de är, speciellt om de inte väljer att ta det seriöst.
Citera
2026-07-26, 16:41
Medlem
MrSwaggers avatar
Jag fattar inte ens hur man kan bli kär i någon med dålig hygien? Tända på någon eller ens ha sex med honom?? Gillar du att hans kuk smakar skit eller??
Citera
2026-07-26, 17:04
Medlem
ElakMenSmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hur blev du ens tillsammans med honom från början? Jag blir alltid så förvånad när jag läser sådant här. Det går ju inte att tända på någon som är så, väl? Jag skulle aldrig ens börja tänka på en sådan man på det sättet (som tänkbar partner).

Fast just deodorant tycker jag faktiskt inte är nödvändigt. Det som behövs är tvål och vatten, minst en gång om dagen om man lever med en partner eller går till jobbet/skolan, och alltid efter träning. Lite doftande rakvatten är fint, men det ska ju inte dölja bristande hygien utan tillföra lite mer utanpå det...

Han ansträngde sig såklart mycket mer när vi först träffades. Då var det bara att han luktade svett efter gymmet, vilket jag bara märkte när jag låg i hans famn men vågade inte säga något första månaderna. Känner mig inte sexuellt attraherad av honom men jag har i princip aldrig känt mig sexuellt attraherad av en kille i min egen ålder så vet inte om jag kanske är rätt asexuell av mig. Han ser dock jättebra ut och alla kommenterar alltid vilken hunk till kille jag har men jag kan typ bara bli attraherad av män som är kanske 10 år äldre än jag men om en 33-åring velat vara tillsammans med en 23-åring hade jag tyckt det var något fel. Eftersom jag är så asexuell bryr jag mig inte om att jag har ett dåligt sexliv (har dessutom alltid haft problemet att jag får ont oavsett vem jag är med).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in