2026-07-26, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Det märkliga är att samhället inte har förmanat killar/unga män att dricka måttligt såsom gjorts med tjejer/unga kvinnor. Med tanke på att killar/unga män blir utsatta för mer våld än tjejer/unga kvinnor, men det har aldrig varit de fulla killarnas fel när de råkat ut för nåt såsom det varit med fulla våldtagna tjejer. Rätt märkligt ändå

Du är inne på något.

Det finns en viss dubbelmoral i vårt jämställda samhälle. Om en man blir misshandlad av sin kvinnliga partner så anser jämställdhetsmyndigheten att det är en del av mäns våld mot kvinnnor.

Om en kvinna blir misshandlad av sin kvinnliga partner så är anses det vara en del av mäns våld mot kvinnor.

En man som misshandlas på stan är en del av problemet vad gäller män som begår våld.

Samhället har generellt uppmuntrat till ansvarsfullt drickande under många år. Sedan 70 talet typ.
Alkoholkonsumtionen har kontinuerligt minskat under lång tid

Men en samtyckeslag för att minska konsumtionen av alkohol låter lite extremt.
Citera
2026-07-26, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Tjatsex är förmodligen feminismens nästa angreppsmål. Kommer troligen räknas in som våldtäkt inom 20 år. Finns inget slut förrens kvinnor har 100% fullmakt att klassa allt de inte gillar som våldtäkt.

Sannolikt. Ansiktet utåt för samtyckeslagen, den efterblivna feministen Ida Östensson, anser att nästa steg är att också sexköp ska innefattas av samtyckeslagen. Dvs sexköp ska räknas som oaktsam våldtäkt och därmed också leda till 3-4 år i fängelse och flera hundratusen i skadestånd.

"Det är där vi måste hamna", sa puckot i någon radiodebatt mot Tomas Bodström häromåret.

Samtyckeslagen så som den såg ut vid införandet är bara en början. Så givetvis planerar feministerna att bygga på och utvidga den efterhand. Sexköp, tjatsex, och framöver blir det säkert också olagligt för män att ens ta kontakt med kvinnor utan att de samtyckt först. Ger man feminister ett lillfinger så tar de hela handen. De blir aldrig nöjda.
Senast redigerad av Joe88 2026-07-26 kl. 14:21.
Citera
2026-07-26, 14:22
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Bra att du erkänner att det inte är ok att tvinga sig på någon.

Tillslut trillade polletten ner.

Inser du nu att nej jag vill inte följa med hem till dig inte innebär samtycke till att torrknulla någon på toa?

Nej det är inte samma sak. Hoppas att du kan förstå det. Att säga nej till en sak måste ju inte innebära nej till allt annat. På samma sätt som ni skriker om att ja till en sak inte betyder ja till allt annat.

Och jag har inte sagt att det per automatik innebär samtycke till toasex men det betyder inte heller nej till toasex.

Visa mig ett enda inlägg där jag säger att det per automatik innebär samtycke till toasex.

Du menar alltså att en person inte kan säga -Nej jag kan inte följa med dig hem för jag hinner inte tillbaka till flyget/tåget/båten eller vad det nu kan vara samtidigt som den personen mycket väl skulle kunna tänka sig ett hångel/oralsex/eller snabbis här och nu?

Eller om killen och tjejen är på gång på en plats och tjejen säger inte här folk kan ju se så betyder det alltså enligt dig att hon inte vill ha sex på en annan undanskymd plats?
Citera
2026-07-26, 14:32
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nu snurrar du till det igen.

Ord mot ord räcker inte nu heller.

Och du saknar även du belägg för ditt påstående. Det anmäldes cirka 1000% färre våldtäkter 1990 än 2025.

Det som nog är jobbigast med dig är att du inte tar dig till det jag skickar till dig.
Enligt BRÅ finns det ingen statistik från 1990.
Var har du fått dina siffror från?
Gäller dina siffror anmälningar eller fällande domar?

Citat:
En ytterligare förändring som kan iakttas är att enbart muntlig bevisning i större utsträckning tycks ses som tillräckligt för en fällande dom. Andelen av alla fällande domar där det enbart finns muntlig bevisning har ökat från 16 procent år 2017, till 28 procent år 2023. I fällande domar för ”nya” fall är det hela 39 procent.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/allt-fler-doms-pa-bara-muntlig-bevisning-efter-samtyckeslagen/

https://bra.se/rapporter/arkiv/2025-02-13-samtyckeslagens-tillampning-och-konsekvenser
Citera
2026-07-26, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Tack. Försöker vara så tydlig och autentisk jag kan. Det roliga i det här fallet är att personen jag försöker förklara för inte heller tycker att man ska behöva fråga om allting utan att det normala är att det går till såsom jag beskrev i exemplet.

MEN hon kan inte förstå det där med att man faktiskt tar en risk när man tar ett initiativ för enligt henne är hon alltid 100% säker på att hon vet när hon tar initiativ till nya handlingar utan att fråga.

Det enda hon och vi andra kan veta är om vi tror eller inte tror att den handling vi gör är samtyckt.

Och har man goda grunder att tro/uppfatta att den handling man gör är samtyckt så tycker jag det är horribelt att det finns de som tycker att en sådan person ska sitta i fängelse 3 år minst, betala stort skadestånd och bli stigmatiserad resten av livet.
Exakt! Jag är 100% säker vilket jag också med gott samvete säger till polisen och åklagaren. Inte en chans att jag missuppfattat att jag hade samtycke.

Skulle jag ha hallucinerat då?
Citera
2026-07-26, 15:11
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Exakt! Jag är 100% säker vilket jag också med gott samvete säger till polisen och åklagaren. Inte en chans att jag missuppfattat att jag hade samtycke.

Skulle jag ha hallucinerat då?

Låt säga att du faktiskt skulle bli anmäld och mannen säger att han inte har samtyckt.

Har du hallucinerat då?
Citera
2026-07-26, 15:25
Medlem
Citat:
Så du har således inga belägg för att fler sexualbrott begicks förr.

Statistiken talar sitt tydliga språk.

Jag delade just beviset på det. Men orkar du inte läsa så är det upp till dig
Citera
2026-07-26, 15:43
Medlem
Citat:
Nej, det menar jag inte.

Du påstod dock att det var fler sexualbrott förr eftersom folk umgicks mer och drack mer.

Du har inga belägg för det och statistiken pekar åt motsatt håll.

Min poäng är att folk umgås mindre idag och är därför sämre på det sociala samspelet. Vilket även visar sig via det ökade antalet sexualbrott.

Statistiken säger att våld blivit mindre vanligt. Det behövs mindre vård för misshandel och våldtäkt. Något socialstyrelsen för statistik på.
Vilket är helt naturligt i ett samhälle där folk dricker mindre.

Statistiken säger att folk anmäler mer.
Vilket är helt naturlig i ett samhälle vars befolkningen får lägre tolerans för våld .
Citera
2026-07-26, 15:43
Medlem
Citat:
Låt säga att du faktiskt skulle bli anmäld och mannen säger att han inte har samtyckt.

Har du hallucinerat då?
Det var ju det jag frågade.

I och med att jag är 100% säker på att ha samtycke, det går liksom inte att undvika att uppfatta att personen vill sex.

Hur uppfattar man att man ett samtycke som inte finns - hallucination?

Är det det som ligger bakom att folk döms - att de hallucinerar samtycken som inte finns?
Citera
2026-07-26, 15:50
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Det var ju det jag frågade.

I och med att jag är 100% säker på att ha samtycke, det går liksom inte att undvika att uppfatta att personen vill sex.

Hur uppfattar man att man ett samtycke som inte finns - hallucination?

Är det det som ligger bakom att folk döms - att de hallucinerar samtycken som inte finns?

Så om jag förstår dig rätt så hålls dessa rättegångar i dessa fall enbart för att vi ska kunna säga att vi lever i en rättsstat?

Vi har ju sagt till dig 1000 gånger att det räcker med att någon del av sexet sägs varit ofrivilligt från tjejens sida. Om du tittat på videon jag skickat till dig säger t.ex. en advokat att det finns fall där de haft samtyckande sex 1timme men att det var en sekvens på ca 15 sekunder som tjejen säger att hon inte samtyckte.

Kom ingen nu. Alla andra förstår att man inte kan vara 100% säker i situationerna. Man kan känna sig 100% säker men det är inte samma sak. Förstår du skillnaden?
Citera
2026-07-26, 16:01
Medlem
Citat:
Så om jag förstår dig rätt så hålls dessa rättegångar i dessa fall enbart för att vi ska kunna säga att vi lever i en rättsstat?

Vi har ju sagt till dig 1000 gånger att det räcker med att någon del av sexet sägs varit ofrivilligt från tjejens sida. Om du tittat på videon jag skickat till dig säger t.ex. en advokat att det finns fall där de haft samtyckande sex 1timme men att det var en sekvens på ca 15 sekunder som tjejen säger att hon inte samtyckte.

Kom ingen nu. Alla andra förstår att man inte kan vara 100% säker i situationerna. Man kan känna sig 100% säker men det är inte samma sak. Förstår du skillnaden?
Jaha men nu säger jag ju att jag är 100% säker på att en person är omisskännligt kåt och villig. Det går liksom inte att missa.

Då säger du Näää man kan aldrig vara säker på att en person är kåt och villig. Jo säger jag. Man MÄRKER hur jävla mycket personen vill ha sex. Det är liksom därför man HAR sex.
Citera
2026-07-26, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Syftet med denna historia var att roliga kvällar med sex med unga snygga damer kraftigt är begränsade pga feminister. Ingen kille skulle våga göra något sådant i nutid.

Killa och tjejer, män och kvinnor som har samtycke från sin partner, kommer givetvis våga "fingerpulla" etc. sin partner på tex. en fest, så länge samtycke från partnern finns! Det är liksom ingen skillnad från förr och nu vad gäller den biten!

Men lagen om oaktsam våldtäkt, gör förhoppningsvis så att våldtäktsförövare inte längre vågar begå övergrepp i samma utsträckning. Det är vad som är syfte nummer 1 med lagen. Syfte nummer 2 är att kunna döma våldtäktsförövare när de har begått övergrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in