2026-07-26, 09:38
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakMenSmal
Sedan något år tillbaka då vi flyttade ihop blev han dessutom bekväm med att prutta inför mig och släpper nu ut allt han har i stjärten varje tillfälle som ges eftersom att han verkar tycka det är kul.

Haha, det låter som du träffat en ovanlig generös kille. Du borde vara tacksam!

Kan jag ana en dos avundsjuka ifrån din sida, då han verkar leva ett fritt liv utan koppel?
Dessutom verkan han träna och sköta om sin kropp!

Misstänker att du hellre ligger i soffan och äter sötsaker än att träna!

Att du flyttar ihop med en som du tycker luktar illa, och nu försöker ändra. Påminner om de där trasiga kvinnorna som flyttar ihop med kriminella och sedan beklagar sig över att de är kriminella 🤣👏

Nä, ta dig i kragen!
Citera
2026-07-26, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Uppenbart ett troll!
Antagligen eller en som kräver maximal uppmärksamhet.
Citera
2026-07-26, 09:51
Medlem

Du ville ha en grottman så vad är problemet egentligen? Är det att du inte kan omforma honom till en slutprodukt du vill ha?

Man kan tillverka egen deo med kokosfett o lite annat skit. Då luktar man varken pung eller svett.

Så din snubbe vill inte sluta fisa och vill inte lyssna när du pratar om det?
Slå honom på pungen o skratta varje gång han fiser.
För det som du tycker är roligt tycker alla är roligt.
Efter ett tag så kanske han kopplar ihop sakerna o slutar fisa.
Annars får du väl göra slut.
Du kan ju inte vara ihop med en apa.
Citera
2026-07-26, 09:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar

Du ville ha en grottman så vad är problemet egentligen? Är det att du inte kan omforma honom till en slutprodukt du vill ha?

Man kan tillverka egen deo med kokosfett o lite annat skit. Då luktar man varken pung eller svett.

Så din snubbe vill inte sluta fisa och vill inte lyssna när du pratar om det?
Slå honom på pungen o skratta varje gång han fiser.

För det som du tycker är roligt tycker alla är roligt.
Efter ett tag så kanske han kopplar ihop sakerna o slutar fisa.
Annars får du väl göra slut.
Du kan ju inte vara ihop med en apa.

Det missade man när man läste om TS problem med sin kille. Detta att han verkar fisa jämnt och ständigt. Men japp enkel fix detta! Om hon bara ryter till att detta är inte OK! Så kommer han säkert sluta fisa. Åtminstone nära henne.
Citera
2026-07-26, 10:01
Medlem
Citat:
Hej,

Jag vet inte hur jag ska lösa denna situation och vill inte fråga någon jag känner i person eftersom alla mina bekanta såklart vet vem jag är tillsammans med.

Min kille luktar verkligen konstant illa och har gjort det ända sedan vi träffades för tre år sedan även om det var något bättre i början eftersom att han då inte vågade prutta inför mig. Han har dock alltid luktat väldigt mycket svett eftersom att han tränar en sport professionellt (vilket innebär träningspass nästan varje dag) och han vill vara sparsam med deodorant då han hört att det innehåller kemikalier som gör att man får cancer. Sedan något år tillbaka då vi flyttade ihop blev han dessutom bekväm med att prutta inför mig och släpper nu ut allt han har i stjärten varje tillfälle som ges eftersom att han verkar tycka det är kul. Tycker egentligen man ska ha rätt att prutta i sitt eget hem men det luktar verkligen, verkligen för jävligt p.g.a. all protein han äter. Dessutom pruttar han vid såväl matbordet som i köket när vi lagar mat, vilket jag tycker är helt sjukt äckligt! Ikväll när jag låg i hans famn i sängen luktade han dessutom snopp om fingrarna. Frågade om han kliat sig på pungen men han påstod att han inte hade det. Jag älskar honom och tycker han är världens finaste men blir så jävla äcklad av alla hans odörer!

Jag har flera gånger bett honom börja använda deodorant, sagt åt honom att sluta prutta, bett honom tvätta händerna om han tar på snoppen o.s.v. men han lyssnar verkligen inte. Börjar verkligen tycka att det är ett problem i vår relation. Har någon här bra tips på hur man gör när ens partner luktar konstant illa? Ska jag liksom behöva flytta ut för att markera att jag inte står ut med lukten?

Förstår om detta tolkas som en skämttråd men det är ett seriöst problem jag har så jag skulle uppskatta om ni kunde försöka svara seriöst. Tack!
Man ska vårda sig själv för att visa respekt för sin partner. Om man har en fin flickvän vilket jag antar du är, så vill man vara fin för dig bara?
Fick mig att inse att jag måste in duschen nu.
Inte för din skull såklart men för att vara lite mer allmänt fräsh bara ifall jag träffar någon.
Citera
2026-07-26, 10:03
Medlem
Fattar inte hur du kunnat ge dig in o ha en relation med denna stinkbomb
Citera
2026-07-26, 11:05
Medlem
Problemet är inte lukterna.

Det verkliga problemet är att han varken respekterar eller värdesätter dig och dina åsikter.

Lämna. Nu genast.
Det kommer bara bli sämre.
Citera
2026-07-26, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Man kan älska någons äcklighet.

Jag skulle till och med vilja argumentera för att det kan vara en stark indikation på sann kärlek.

För sann kärlek visar sig kanske inte främst i att vi älskar det vackra, det perfekta eller det tilltalande, utan i vår förmåga att omfamna det som är mänskligt, bristfälligt och motbjudande.

Vad är det för skitsnack? Då skulle ju flickorna skockas runt pissluffare som är äckliga och misslyckade.
Citera
2026-07-26, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Nja, snarare att sann kärlek, om sådan var gällande, hade övervunnit en sådan äcklighet och inte resulterat i en tråd här.

Är det inte så att om han älskar henne så hade han sett till att inte stinka svett och surkuk?
Citera
2026-07-26, 11:11
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ok, men man kastar väl inte bort någon man älskar och som man mår bra av bara för att han luktar sjukt illa? Det måste väl finnas något annat man kan göra?
Sätt ned foten ordentligt! Pruttar han i köket, vid matbordet en gång till så är det slut på allvar. Förklara helt sakligt för honom, det är inte ett normalt beteende.
Blir han höhö.. så slänger du ut honom.

Svettlukten är lite svårare att hantera, killar svettas mer än tjejer och luktar även mer. Skicka honom i duschen innan ni skall gosa.
Citera
2026-07-26, 11:17
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Vad är det för skitsnack? Då skulle ju flickorna skockas runt pissluffare som är äckliga och misslyckade.
Ja, men om detta är det allmängiltiga, innebär det att "sann kärlek" inte är en allmän kollektiv förståelse, och inte heller en värdering eller disciplin som är kulturellt förankrad.

Det innebär snarare att människan i allmänhet inte faktiskt förstår sann kärlek eller agerar utifrån denna förståelse, utan i stället ofta styrs av mer kroppsliga begär och aversioner, såsom exempelvis reaktioner på lukt.

Om någon kan offra ett partnerskap på grund av att den andra personen luktar illa, vad säger det då om vår förståelse av sann kärlek?
Citera
2026-07-26, 11:22
Medlem
Kanske konstig fråga men duschar inte pojkvännen efter han tränat?
Om han gör det men ändå stinker svett så borde han kanske gå en kurs i personlig hygien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in