2026-07-26, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormrik
IS-anhängare enligt Bild

https://m.bild.de/news/terror-anschlag-auf-csd-in-berlin-polizei-fahndet-nach-abdul-b-6a658b33166bc12eb54f674f
Känd av polizie, men ändå lös att gå runt på gatorna? Sjukt, borde vart första planet hem till dontgiveafuckistan

Får vi tippa + 1000000 röster på afD?
Hoppas bara de drabbade är en del av idioterna som röstat för det.
Citera
2026-07-26, 10:31
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormrik
IS-anhängare enligt Bild

https://m.bild.de/news/terror-anschlag-auf-csd-in-berlin-polizei-fahndet-nach-abdul-b-6a658b33166bc12eb54f674f
Då lär han inte rakat av sig skägget, så bilden som publicerats bör stämma hyfsat bra.

190 cm lång sticker väl ut lite även i Tyskland?

Jag tror polisen kommer att hitta kvinnomördaren förr eller senare.
Citera
2026-07-26, 10:35
Avstängd
Gärningsmannen är libanes och tysk medborgare eftersom han är född i Berlin.
Citera
2026-07-26, 10:35
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Känd av polizie, men ändå lös att gå runt på gatorna? Sjukt, borde vart första planet hem till dontgiveafuckistan

Får vi tippa + 1000000 röster på afD?
Hoppas bara de drabbade är en del av idioterna som röstat för det.
Vi vet väl inte ens om den mördade kvinnan var tysk och kunde rösta i Tyskland?

Stora evenemang som detta brukar dra många utländska turister.
Citera
2026-07-26, 10:36
Medlem
Jaha.. ännu en vilseledd ensamvarg som tror han ska rädda muslimcommunity och få helgonstatus och sin bild på någon sedel?
Citera
2026-07-26, 10:38
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Hemmet till GM är avspärrat, så hem kan han glömma att ta sig till nu, nästa hem blir väl kyrkogården eller finkan som GW skulle ha sagt....
Citera
2026-07-26, 10:38
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Gärningsmannen är libanes och tysk medborgare eftersom han är född i Berlin.
Det är inte som i USA att det räcker att födas i Tyskland för att bli tysk medborgare.
Citera
2026-07-26, 10:40
Medlem
Sjuk ondska att köra på oskyldiga människor borde rendera i fängelse resten av livet. Med det sagt "bara" ett dödsoffer måste ses som ett stort misslyckande vid en terrorattack.
Citera
2026-07-26, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vi vet väl inte ens om den mördade kvinnan var tysk och kunde rösta i Tyskland?

Stora evenemang som detta brukar dra många utländska turister.
Även utlänningar kan vara skyldiga till hur det ser ut i Tyskland/EU/annat EU-land, den vidriga utvecklingen, du vet, jag vet, alla vet.
Citera
2026-07-26, 10:42
Medlem
karjus avatar
Undrar vad muslimen tänkte? "Nej nu jävlar är det färdigbögat på Tysklands gator och torg!"?
Citera
2026-07-26, 10:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det är inte som i USA att det räcker att födas i Tyskland för att bli tysk medborgare.

Men enligt de tyska reglerna blir ett barn fött i Tyskland automatiskt tysk medborgare vid födseln om minst en av föräldrarna har bott lagligt i Tyskland i minst 5 år.
Citera
2026-07-26, 10:45
Medlem
LKKINGENs avatar
När jag gick och la mig igår tog jag en snabb titt i en nyhetsapp och där var det stora bokstäver om just detta.
La ner telefonen och tänkte tanken att vi får se hur många som kommer försvara islam, muslimer och invandringen innan det kommer fram vad det är för typ vi har att göra med och då vänder dom på steken och påpekar att detta handlar om en individ inte en grupp.
Mycket riktigt, när jag vaknar finns bild på Muhammad al Fuckup, känd av säkerhetstjänsten, islamist, inte gripen och vänsterblivna som försöker göra sig hörda genom att använda ord som rasist och islamofobi , nazist tror jag brukar vara använt i dessa situationer med.
Hur många vet vad ordet nazist står för? Det är absolut ingen dum idiologi, vågar påstå att islam är närmare nazism än religion vilket förklarar deras framgångssaga.
Att reagera med sunt förnuft vid dylika händelser baserat på erfarenhet är inte rasism. Vem skulle försöka smyga fram och försöka klappa en sovande hyena på en safari i negerland? Antagligen någon som inte lider av den hemska hyenofibin utan någon som med säkerhet vet att alla är individer och att alla hyenor således inte kan dras på kammen.

Sen... Hur kan man ens få för sig att tillverka ett ord som islamofobi???
Händelser som detta visar svart på vitt att det inte är tal om någon fobi men det till trots vimlar det av idioter som använder just detta för att försöka påvisa att vårt tänkande är islamofobiskt.

Tack Frau Merkel, Tack EU och framförallt ett stort tack Sveriges politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in