2026-07-26, 07:52
Medlem
Jag tänkte boka min första flygresa på nära 8 år, och fan vad dyrt det blivit eller missar jag något?
Jag hade tänkt åka på någon restresa nästa vecka eller imorgon, och destinationen är inte så viktig heller så länge det är varmt. Vi är fyra personer och alla förslag jag får upp är från 50k till
120 k för en vecka (flyg+hotell).

Jag tänkte då sätta ihop en egen resa men flyg för 4 personer hamnar på +20 tkr (om du vill ha en resväska + handbagage med)

Är det usa- Iran kriget som höjer priserna eller är bara det där med rest resor helt borta nu för tiden?
Citera
2026-07-26, 08:02
Medlem
NyaHenriksss avatar
Det heter sista minuten nu.
Finns gott om billiga sådana resor.
Citera
2026-07-26, 08:08
Avstängd
Grin-Days avatar
Det har aldrig varit så billigt att flyga till sin destination som det är nu, tycker man det är dyrt så kanske man suttit i fängelse i 25 år utan lön?

120 för fyra pers behöver det inte kosta, beror ju på såklart destination och vad man vill ha för standard.

60.000:- så har du ett hyfsat all inclusive i Grekland för allihop.
Senast redigerad av Grin-Day 2026-07-26 kl. 08:11.
Citera
2026-07-26, 08:38
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Jag tänkte boka min första flygresa på nära 8 år, och fan vad dyrt det blivit eller missar jag något?
Jag hade tänkt åka på någon restresa nästa vecka eller imorgon, och destinationen är inte så viktig heller så länge det är varmt. Vi är fyra personer och alla förslag jag får upp är från 50k till

Jag tänkte då sätta ihop en egen resa men flyg för 4 personer hamnar på +20 tkr (om du vill ha en resväska + handbagage med)

Är det usa- Iran kriget som höjer priserna eller är bara det där med rest resor helt borta nu för tiden?

Du ska boka flyget separat, t.ex. via flygresor.se.
Sedan kollar du hotell via appen hotels.com. Ibland lönar sig två dubbelrum istället för ett stort rum för fyra.

Den här metoden funkar alltid för mig och billigt blir det.

Lycka till.
Citera
2026-07-26, 08:56
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77

Det är AI som optimerar mer effektivt jämfört med för 20 år sedan. Sedan är mer och mer charter reguljärflyg istället för just chartrat, så då behöver inte charterbolagen sälja flygstolar för att minska förlusten på osålda resor längre.
Citera
2026-07-26, 09:05
Medlem
I är vi mitt i semestern och vädret här hemma som annonseras är inte det bästa. Då är det svårt att fynda resor när efterfrågan ökar.
Citera
2026-07-26, 09:10
Medlem
Använd Skyscanner och sätt destinationen till "överallt". Klockrent för situationer där man är öppen för att åka lite var som. Sen bokar du boende separat. Använder Booking.com för det personligen.
Senast redigerad av tedshiro 2026-07-26 kl. 09:14.
Citera
2026-07-26, 09:17
Medlem
Boka inte någon paketresa. Boka flyg och hotell separat. Booking.com för hotell använder jag.
Citera
2026-07-26, 09:39
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grin-Day
Det heter INTE "sista minuten"

Och vad är det här då? https://www.ving.se/sista-minuten
Citera
2026-07-26, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grin-Day
Det har aldrig varit så billigt att flyga till sin destination som det är nu, tycker man det är dyrt så kanske man suttit i fängelse i 25 år utan lön?

120 för fyra pers behöver det inte kosta, beror ju på såklart destination och vad man vill ha för standard.

60.000:- så har du ett hyfsat all inclusive i Grekland för allihop.

60 är fan rövdyrt- det är 12k om dagen, men det kanske så det kostar nu. Jag har bilat runt om Europa o bott på hotell 3 veckor för 50K och tågluffat runt men tänkte nu ta flyget och blev förvånad
Citera
2026-07-26, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Du ska boka flyget separat, t.ex. via flygresor.se.
Sedan kollar du hotell via appen hotels.com. Ibland lönar sig två dubbelrum istället för ett stort rum för fyra.

Den här metoden funkar alltid för mig och billigt blir det.

Lycka till.

Tackar!
Citera
2026-07-26, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Använd Skyscanner och sätt destinationen till "överallt". Klockrent för situationer där man är öppen för att åka lite var som. Sen bokar du boende separat. Använder Booking.com för det personligen.
Tackar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in