Igår, 11:29
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Boka inte någon paketresa. Boka flyg och hotell separat. Booking.com för hotell använder jag.

Jag bokar också flygstol och hotell separat till 95%. Nackdelen är dock att man är rökt på hotellet om tex flyget blir inställt. Vid charter är charterbolaget ansvarig för hela resan.
Citera
Igår, 12:24
Medlem
Trådskaparen verkar ju inte ha rest efter pandemin och där har det hänt en hel del.Det har blivit extremt dyrt jämförelsevis speciellt med flygbiljette, innan kunde man enkelt hitta flygningar inom Europa för några hundralappar upp till någon tusenlapp. Och det är verkligen inte så att man kan åka till flygplatsen som på glada 80-talet och hitta en flygning som går inom någon timme och köpa in sig på den för en mycket billig slant. Den är snarare mångdubbelt dyr mot sen den köptes av de flesta människor för ett halvår sedan. Som har skrivit här i tråden redan är funktionen flyg överallt smart och där kan man hitta lite udda destinationer och udda tider Och de kan vara mycket prisvärda och sedan gör man boendet separat
Citera
Igår, 15:09
Medlem
Grim.Fandangos avatar
När försvann sista minuten resorna? Minns när man kunde tex dra till Turkiet för några tusen för en vecka.
Citera
Igår, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Trådskaparen verkar ju inte ha rest efter pandemin och där har det hänt en hel del.Det har blivit extremt dyrt jämförelsevis speciellt med flygbiljette, innan kunde man enkelt hitta flygningar inom Europa för några hundralappar upp till någon tusenlapp. Och det är verkligen inte så att man kan åka till flygplatsen som på glada 80-talet och hitta en flygning som går inom någon timme och köpa in sig på den för en mycket billig slant. Den är snarare mångdubbelt dyr mot sen den köptes av de flesta människor för ett halvår sedan. Som har skrivit här i tråden redan är funktionen flyg överallt smart och där kan man hitta lite udda destinationer och udda tider Och de kan vara mycket prisvärda och sedan gör man boendet separat

Exakt så är det, jag bokade senast 2017 och flög rätt mycket vid den tiden jag och då vart det billigt
Citera
Igår, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Exakt så är det, jag bokade senast 2017 och flög rätt mycket vid den tiden jag och då vart det billigt

Gemini AI säger:

Flygresornas höga priser efter pandemin beror på en kombination av skenande kostnader, flygplansbrist och utmaningar med personalförsörjningen. Samtidigt har flygbolagen skiftat fokus mot att maximera intäkterna från färre, högre prissatta stolar snarare än att dumpa biljettpriserna. Eftersom alla bolag drabbas av samma ökade utgifter för underhåll, plan och personal saknar de incitament att starta priskrig. De extremt billiga flygbiljetterna från mitten av 2010-talet har därmed ersatts av en mer kostnadsdriven och återhållsam marknad.
Citera
Igår, 21:05
Medlem
Citat:
Gemini AI säger:

Flygresornas höga priser efter pandemin beror på en kombination av skenande kostnader, flygplansbrist och utmaningar med personalförsörjningen. Samtidigt har flygbolagen skiftat fokus mot att maximera intäkterna från färre, högre prissatta stolar snarare än att dumpa biljettpriserna. Eftersom alla bolag drabbas av samma ökade utgifter för underhåll, plan och personal saknar de incitament att starta priskrig. De extremt billiga flygbiljetterna från mitten av 2010-talet har därmed ersatts av en mer kostnadsdriven och återhållsam marknad.

Du fattar chocken jag fick när jag fick 120000 kr för en vecka på Rhodos. Tänkte jag fan kör hellre bil dit
Citera
Igår, 22:15
Medlem
Citat:
Du fattar chocken jag fick när jag fick 120000 kr för en vecka på Rhodos. Tänkte jag fan kör hellre bil dit

Såklart helt ovärt och faktiskt inte dåligt alternativ att bila ned till Sydeuropa när biljettpriserna ligger så här.
Citera
Idag, 09:35
Medlem
Citat:
Jag tänkte boka min första flygresa på nära 8 år, och fan vad dyrt det blivit eller missar jag något?
Jag hade tänkt åka på någon restresa nästa vecka eller imorgon, och destinationen är inte så viktig heller så länge det är varmt. Vi är fyra personer och alla förslag jag får upp är från 50k till
120 k för en vecka (flyg+hotell).

Jag tänkte då sätta ihop en egen resa men flyg för 4 personer hamnar på +20 tkr (om du vill ha en resväska + handbagage med)

Är det usa- Iran kriget som höjer priserna eller är bara det där med rest resor helt borta nu för tiden?

Skaffa skyscanner appen. Välj flyg från Sverige till överallt. Är du flexibel på datum kan du ha tur och betala ca 400 kr för direktflyg tur och retur. Nu är det väl högsäsong så kanske lite dyrare men så gör jag och jag hittar alltid löjligt billiga flygresor
Citera
Idag, 09:37
Medlem
Citat:
Gemini AI säger:

Jag har som max betalat 1500 kr för flyg inom Europa, direkt flyg tur och retur. Som billigast ca 400 kr för direkt flyg tur och retur. Från och med 2019, så det går absolut att hitta billiga flyg även efter pandemin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in