2026-07-25, 23:33
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Kanske kandidat/er till nästa omgång HR? Eller kanske inte rätt ålder?

Får väl hålla utkik efter några snygga män i rutan då.

Njaäee, mina manliga vänner har stabila till livliga relationer, förvisso i rätt ålder, men verkar nöjda (fler) till nästan passionerade (färre). Det blir nog svårt, oavsett om SVT verkligen kör en vända till. Men jag håller koll...
Citera
2026-07-25, 23:37
Medlem
Grus-Kalles avatar
Hur tänker ni i tråden? Ska man vänta med kommentarer till avsnittet har sänts eller kan man börja kommentera redan inatt, om man nu sett nästa avsnitt fr o m kl 02:00?

Jag väntar gärna oavsett och vill inte springa före någon som vill se det linjärt.

Edit: Det var ändå de första kommentarerna vid c:a kl. 11.30 förra söndagen, vet själv att jag numera inte kan vänta till söndag kväll med att titta, kanske dock att skriva, om många vill det.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2026-07-25 kl. 23:42.
Citera
2026-07-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Hur tänker ni i tråden? Ska man vänta med kommentarer till avsnittet har sänts eller kan man börja kommentera redan inatt, om man nu sett nästa avsnitt fr o m kl 02:00?

Jag väntar gärna oavsett och vill inte springa före någon som vill se det linjärt.

Edit: Det var ändå de första kommentarerna vid c:a kl. 11.30 förra söndagen, vet själv att jag numera inte kan vänta till söndag kväll med att titta, kanske dock att skriva, om många vill det.

Vet inte men det kanske blir litet rörigt om man börjar kommentera innan alla har kunnat se avsnittet. Jag har iallafall tyckt det ibland.
Citera
2026-07-25, 23:57
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle

Både här och i GVFÖ-tråden är linjär-TV-kravet borta. Innan brukade det stå med som en kommentar från admin varje gång man skulle posta, nu är den funktionen borta.
De regler som gäller är att aldrig posta sådant som man fått reda på i förväg, innan avsnittet släppts på PLAY, och absolut aldrig avslöja hur det gick sen för paren utan att lägga spoilertaggar runt. Tyvärr har detta gjorts flera gånger i den här tråden, och som syster Florence skrev kan man inte ose detta. Jag önskar att jag sluppit info som jag inte bett om.
Lite spänning vill vi ha!
Citera
2026-07-25, 23:58
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Vet inte men det kanske blir litet rörigt om man börjar kommentera innan alla har kunnat se avsnittet. Jag har iallafall tyckt det ibland.
OK, då håller jag igen, tills alla har kunnat se avsnittet linjärt. Då hörs vi med nya friska tag kl 21.01 imorgon, snart idag.
Citera
2026-07-25, 23:59
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
pratar vi om göran? Han är väl ändå mer attraktiv än t ex. Bo och den galna teatermannen, som jag inte fattar vad rose ser hos.

Alltså Jörgen, han spelar nån slags roll hela tiden, kliv av scenen känner jag! Kan liksom inte ta honom på allvar 🤣
Men han och Rose verkar kunna bli lyckliga!
Citera
2026-07-26, 00:00
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Både här och i GVFÖ-tråden är linjär-TV-kravet borta. Innan brukade det stå med som en kommentar från admin varje gång man skulle posta, nu är den funktionen borta.
De regler som gäller är att aldrig posta sådant som man fått reda på i förväg, innan avsnittet släppts på PLAY, och absolut aldrig avslöja hur det gick sen för paren utan att lägga spoilertaggar runt. Tyvärr har detta gjorts flera gånger i den här tråden, och som syster Florence skrev kan man inte ose detta. Jag önskar att jag sluppit info som jag inte bett om.
Lite spänning vill vi ha!
Det köper jag lätt, inga avslöjanden som inte syns i avsnittet. Visst går det bra med spekulationer, men då får man säga att det är det. Vilket ändå kommer nära ibland, men att avslöja förstör flödet i serien.
Citera
2026-07-26, 00:46
Medlem
Majsargotts avatar
Citat:

Ja! Jag håller med om det. Sorry att jag citerar dig hela tiden, men jag gillar vad du skriver :-)

Tänkte också att det vore bra att kanske vänta till någon gång på eftermiddagen. Jag brukar se avsnitt ibland redan vid 17 på eftermiddagen. Men sen är det faktiskt bra att se om det, just när det sänds kl 20

Hintar av vad ska hända är okej, men inte spoilers
Citera
2026-07-26, 00:49
Medlem
Majsargotts avatar
Citat:
Alltså Jörgen, han spelar nån slags roll hela tiden, kliv av scenen känner jag! Kan liksom inte ta honom på allvar 🤣

Exakt! Jag kände också samma. Det är precis som att han glider på sin roll som skådespelare hela tiden och utnyttjar just den egenskapen.
Kanske är det till en fördel för honom många gånger, men inte just i detta sammanhang känner jag..
Citera
2026-07-26, 03:37
Medlem
FedupFlorences avatar
#6 Jag är först och ni suckers som läser tråden innan ni sett avsnittet behöver inte blunda med ena ögat. Det blev 1 pungspark (i all välmening för att göra plågan kort) (och förväntat efter #5 då plågan var vår). Och "stanna hemma när du är sjuk" fick ett nytt ansikte. Men det blir inga charterpokaler den här veckan. Har ett par cementskor kvar som jag spar åt mig själv.
Citera
2026-07-26, 08:03
Medlem
Citat:
Varför ska hon ha en pretentiös gubbe, nej sikta högre säger jag.
Citera
2026-07-26, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
Varför ska hon ha en pretentiös gubbe, nej sikta högre säger jag.
Hon är pretentiös på sitt sätt och vet vad hon gör. Gubben är woke, som alla ”kulturarbetare” och Rose är en fjäder i hatten.
Edit: jävla consensustråd
Senast redigerad av Collectcall 2026-07-26 kl. 10:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in