Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Som jag ser det är det väl ganska enkelt att åtgärda om man nu på allvar känner sig obekväm med att vara galjonsfigur åt nynazistiska bråkstakar. Slut klä dig i bomberjacka och skinheadsmode. Sjung om något annat än Tor, Oden och Sveriges flagga. Sätt ned foten om folk nu trots allt står och heilar. Det gör ju liksom varken till eller från att sitta och böla om att det är skittaskigt att bli kallad rasist när man bevisligen vänder sig till heilande skinheads.
Ultima thule var långt före min tid men med tanke på att dåtidens
UT fans värsta farhågor om folkutbyte realiserades så har jag en tendens att ha mer tillit till deras världsbeskrivning än ni andra kumbayanahöga dumjävlar.
Turerna kring SD's uteslutning ur rampljuset känns så astroturfat. En spelning med kapten röd med massa knutna vänsternävar så är det inte en evig ström av liknelser till holodomor eller att alltid behöva försvara
"Hur svarar ni på kritiken om att ni är kulturmarxistiska? Har ni ett ansvar för den växande oikofobin i samhället?" osv. Eller alla kända artister som öppet kan gå och spy galla om vita eller män eller hetrosexuella utan att få annat än beröm om mod och kärlek från samtliga etablerade kulturredaktioner...
Sen att UT gänget precis som SDs valboskap har vallats med och försökt acklimatisera sig till den här nya eran att evigt få försvara sig med
"skittaskigt att bli kallad rasist " har inte funkat, men samtidigt vad skulle UT göra? Det känns instinktivt som en flat förhållning(som i mångt och mycket fortsätter på högerkanten såväl kulturellt som politiskt) men jag ser inte några andra vägar man kunnat ta när det mediala och kulturella etablissemanget unisont och ensidigt motarbetat dessa och alla nationalistiska krafter?
Och kvar sitter nu lönnfeta kostymklädda gamla skinheads nöjda över att vaggas till trygghet av att en bögneger med svensk pin på riks sakligt förklara att tidö's "paradismskifte" som gjort att vi bara tar in 95,000 raketforskare från mellanöstern istället för 100,000 är räddningen...
Att UT och hela nationalismen blev paria gjorde att vi hamnade här där vi är nu i denna äckliga gyttja. Och kunde jag visa svenskar på 80-90 talet(före min tid) hur det ser ut på svenska förorter idag 2026 så är jag helt övertygat om många fler hade stått och heilat, men nu är kräftan kokad långsamt..