2026-07-25, 21:06
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Med tanke på att du skrev 25 miljoner så har du så klart också fel, eller har vi reviderat 25 till 15 nu?
Hade vi lagt 25m på Sagoe hade jag inte sett något konstigt med det, det tycker jag han är värd. Men vi är ju betydligt bättre sits än vad ni är. Men snyggt försök att försöka byta fokus från ditt "max 10m, max"...

Nu när vi har Lind och Boudri så är det uteslutet att vi intresserar oss för honom.
Citera
2026-07-25, 21:10
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Hade vi lagt 25m på Sagoe hade jag inte sett något konstigt med det, det tycker jag han är värd. Men vi är ju betydligt bättre sits än vad ni är. Men snyggt försök att försöka byta fokus från ditt "max 10m, max"...

Nu när vi har Lind och Boudri så är det uteslutet att vi intresserar oss för honom.
Ah, så han är alltså bara värd 25 om RoddBull är ute efter hans underskrift?
Citera
2026-07-25, 21:21
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Skitsnack.. Guidetti kostade över 20 miljoner i sign on.

Förklara gärna för mig varför aik balanserade på den ekonomiska ruinens brant innan ni lyckades kränga Yohanna för 300 mille? Hur hamnade aik där?
Cringe troll
Citera
2026-07-25, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Cringe troll

Ja det är ju lätt att säga som försvar.. hur aik som haft alla förutsättningar att vara top 3-4 i pengaligan varit fattiga som kyrkråttor de senaste åren verkar ingen kunna förklara.

Snälla förklara, vart tog alla pengar vägen? Kan det vara så att ni kastat massor av miljoner på "gamlingar" som ni inte fått sportslig utväxling av? Och sedan inte kunnat sälja vidare?
Senast redigerad av Knasen2k 2026-07-25 kl. 21:57.
Citera
2026-07-25, 22:00
Medlem
Citat:
Ah, så han är alltså bara värd 25 om RoddBull är ute efter hans underskrift?

Nej han är lätt värd 25 för diffen och MFF, ev Häcken också. Dom har råd att lägga dom pengarna. Ni har det inte. 21 år 2:a i assistligan och kommer max kosta 10 mille.. lycka till
Citera
2026-07-25, 22:14
Medlem
Teus avatar
Citat:
Nej han är lätt värd 25 för diffen och MFF, ev Häcken också. Dom har råd att lägga dom pengarna. Ni har det inte. 21 år 2:a i assistligan och kommer max kosta 10 mille.. lycka till
22 är han. Med utgående kontrakt och en misslyckad utlåning till Shrewsbury i engelska div 3 bakom sig. Aa, 10 är rimligt. Fortsätter han prestera kanske han kan utöka det till 15, men 25 kommer han inte upp i denna säsongen. Genoa budade 17 för Stroud som spelade VM mot Frankrike utan att göra bort sig.

Men visst, Apa kanske spränger banken för honom?
Citera
2026-07-25, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Paulos har inte infriat det ni betalade för skulle du vara nöjd om ni sålde honom idag med 1 milj i vinst?

Du är dessutom en okrönt mästare på att hoppa in efter fler månader när det ser ljust ut för Bajen för stunden?

Sen håller du dig på din plats resten av året.
Haha alltså snälla, inse att du hade fel bara istället, det blir så pinsamt när Paulos är en av seriens bästa nior varje vecka och du ska få det att låta som att han inte är det för att det gör så ont i fittan att han är bättre än alla offensiva spelare i AIK.

Paulos har 8+4 hittills i år, AIKs bästa poängspelare Hove har 4+1. Kombinera det med att Paulos är en av de som springer mest i hela serien varje match.
Vill du verkligen fortsätta den här diskussionen?

Skulle vi sålt Paulos för plus minus noll idag hade jag gett hans tid i Bajen ++++. Hade han sålts idag hade han sålts för långt mer än dubbla dock så det är en ickefråga, men klart det är en usel värvning ändå enligt gnagaren som absolut inte talar av bitterhet och avundsjuka.

Vi har redan gått igenom det här. Att du hänger på Flashback varje dag och jag kanske en gång i veckan gör inte mig till patetisk, det är du som kanske behöver hitta ett liv utanför det här forumet.
Senast redigerad av TrogenHammarby 2026-07-25 kl. 22:32.
Citera
2026-07-25, 22:26
Medlem
Citat:
22 är han. Med utgående kontrakt och en misslyckad utlåning till Shrewsbury i engelska div 3 bakom sig. Aa, 10 är rimligt. Fortsätter han prestera kanske han kan utöka det till 15, men 25 kommer han inte upp i denna säsongen. Genoa budade 17 för Stroud som spelade VM mot Frankrike utan att göra bort sig.

Men visst, Apa kanske spränger banken för honom?

Du har rätt, han fyllde 22 igår. 10 poäng på 14 matcher spelandes för ett jävla skitgäng. Jag har jävligt svårt att se att han säljs för MAX 10 miljoner. Och framförallt till aik, då betydligt mer attraktiva klubbar kommer erbjuda honom kontrakt.

Buda kan man alltid göra.. Mjällby har tackat nej och kräver närmare 30. Och kan han (Kalmar) gå som bosman så kommer han få betydligt bättre erbjudanden än vad aik kan ge om han producerar som han gör resten av säsongen.
Senast redigerad av Knasen2k 2026-07-25 kl. 22:31.
Citera
2026-07-25, 22:34
Medlem
eternussermos avatar
Transfermarkt värderar Sagoe till 20MSek
Citera
2026-07-25, 22:47
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Transfermarkt värderar Sagoe till 20MSek
Såg några Arsenal fans som diskuterade €3m tidigare idag
Citera
2026-07-25, 22:49
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ja det är ju lätt att säga som försvar.. hur aik som haft alla förutsättningar att vara top 3-4 i pengaligan varit fattiga som kyrkråttor de senaste åren verkar ingen kunna förklara.

Snälla förklara, vart tog alla pengar vägen? Kan det vara så att ni kastat massor av miljoner på "gamlingar" som ni inte fått sportslig utväxling av? Och sedan inte kunnat sälja vidare?
Det är väl ingen hemlighet, klubben har styrs av fel människor som ibland gjort kortsiktiga satsningar och ibland totalt fel lagbyggen så att vi fått börja om. Sen har AIK haft otur med skador osv medan hifdif haft mycket flyt med försäljningar.

Men det är så kul att varje gång Guidetti tas upp så går hans kostnad (enligt bajare) upp några miljoner. 20 i sign on, LOL!
Citera
2026-07-25, 22:55
Medlem
QuantumQuills avatar
Siltanen är tydlig, han vill inte spela i Dif.
https://x.com/swefootballen/status/2081105121652375849?s=46
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in