2026-07-25, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
1 miljon euro i sign-on (skattad och redovisad i Spanien) och månadslön på under 200 k under kontraltet (bortsett från när han var skadad och inte tillgänglig). För 86 matcher och 20 poäng.

Inte den bästa affären som AIK gjort, men kanske inte heller den allra allra allra sämsta.

Skitsnack.. Guidetti kostade över 20 miljoner i sign on.

Förklara gärna för mig varför aik balanserade på den ekonomiska ruinens brant innan ni lyckades kränga Yohanna för 300 mille? Hur hamnade aik där?
Senast redigerad av Knasen2k 2026-07-25 kl. 02:15.
Citera
2026-07-25, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Risken för att vi lägger tre miljoner euro på en enskild spelare som inte lyckats i Spanien eller Polen är lika med noll. Möjligtvis lägger vi hälften och då har vi ändå spänt bågen ganska mycket givet utfallet spelaren haft hitills i sin karriär. Man får inte pengarna tillbaka på en flopp 2 år senare. Crack är tydligen en populär drog i Aragonien.

Ja ni råttjävlar är ju kända för att satsa måttligt.. eller inte..
Citera
2026-07-25, 01:40
Medlem
Citat:
Samtidigt känns det som en satsning man gör inför säsongen och inte under ett uppehåll. Spelaren ska spelas in i truppen också, så även Europamatcherna är i viss mån vaskade
Men då passar det ju att köpa nu för inkörning till nästa år
/eftersom det vore dumt att köpa dyrt för serieseger I ÅR, eftersom man är redan efter (som skitsnackare Axen tjatade om att Bajen borde ha gjort ifjol fastän Mjällby redan hade försprång! Då hade Hammarby fått skitekonomi som Aik innan försäljningen nu, så Axen försökte kanske lura Hammarby att göra lika korkat som Aik gjorde för några år sedan, för han är emot Hammarby
Så gällande serieseger satsas på NÄSTA år (utom om Sirius tappar mycket.)

Har för mig att Hammarbyledningen (eller så var det vad poddpersoner) har sagt ganska nyligen att för i år är huvudmålen fortsätta med strategin och utvecklas,
/sluta på europaplats i Allsvenskan
/försöka samla Europaranking för att kunna lyckas i Europa SENARE år genom att få enklare motstånd (och tror det var Rydström som pratade om erfarenheten av bättre motstånd.)
Citera
2026-07-25, 01:43
Medlem
Citat:
Inte nödvändigtvis en dålig värvning men jag vidhåller att det är ett risktagande vid fel tillfälle. Boudri har en period där han är riktigt bra men det är inte Stroud-klass där man kan förvänta leverans från dag 1.

Vad är risken? 232 miljoner i EK vid 2025 års slut.. 170-200 miljoner till in under 2026, då kan man blåsa 60 miljoner på två spelare. Finns hur många spelare som helst i vår trupp som lätt ger mellan 30-50 miljoner in vid försäljning om det skulle behövas, vilket det INTE gör.

Som sagt det gäller att passa på när tillfälle ges.. lär inte gått att få loss Boudri för 35 i vinter då han lär hamnat i Molde om vi inte huggit honom nu.
Nästintill idiotsäker investering. Ni kan blåsa 35 på nån kass videojugge.
Senast redigerad av Knasen2k 2026-07-25 kl. 02:38.
Citera
2026-07-25, 02:12
Medlem
Citat:
Det tror jag inte. Om vi ska gå på det som sägs just nu verkar affären vara off men även om den skulle vara on har jag svårt att se att vi skulle lägga mer än 15 på en enskild spelare i dagsläget.

Hur i helvete kan du ha svårt att se aik kasta enorma summor pengar i soptunnan? Det har ju varit ert signum de senaste 10 åren.. det var ju därför ni satt i den sits ni satt i innan lyckoträffen med Yohanna.. du har noll självinsikt din pajas.
Senast redigerad av Knasen2k 2026-07-25 kl. 02:22.
Citera
2026-07-25, 19:03
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Aldrig. Du är fan helt jävla dum i huvudet

Här https://dailycannon.com/2026/07/sagoe-jr-assist-malmo-aik-transfer/ låter det som en 25 miljonerstransfer i dina öron? Max 10. Max.
Det här kan gå till historien som det mest okunnigaste inlägget någonsin... ☝️
Citera
2026-07-25, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill

Dendär jäveln är helt hjärndöd..
10 max? både diffen och MFF skulle utan att tveka kasta 20+ miljoner på honom.. vilket också lär ske.
20 är ett kanonpris.

Idag sänkte Sagoe Mjällby också.. nu får väl gnaget köpa honom för 5 miljoner. Gör han några poäng till kommande matcher lär väl Arsenal betala aik för att ta honom..
Senast redigerad av Knasen2k 2026-07-25 kl. 19:45.
Citera
2026-07-25, 20:36
Medlem
Teus avatar
Citat:
Låt höra då. Vad menar du själv att en 22 åring med en lyckad utlåning till Kalmar på registret och utgående kontrakt är värd, idiot?
Citera
2026-07-25, 20:38
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Låt höra då. Vad menar du själv att en 22 åring med en lyckad utlåning till Kalmar på registret och utgående kontrakt är värd, idiot?
Mer än "max 10m", är inte det uppenbart?
Citera
2026-07-25, 20:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
Mer än "max 10m", är inte det uppenbart?
Ah, så om han går för 15 miljoner nu menar du alltså att jag hade fel i mitt inlägg? Seså, hur många Bajenmiljarder är han värd? Låt höra.
Citera
2026-07-25, 20:49
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ah, så om han går för 15 miljoner nu menar du alltså att jag hade fel i mitt inlägg? Seså, hur många Bajenmiljarder är han värd? Låt höra.
Du kallade mig dumhuvud och påstod att han skulle gå för "max 10m, max", så ja om du missar med 50%, så hade du fel, självklart. Det är isf upp till var och en att avgöra vem som är ett dumhuvud...
Citera
2026-07-25, 20:58
Medlem
Teus avatar
Citat:
Du kallade mig dumhuvud och påstod att han skulle gå för "max 10m, max", så ja om du missar med 50%, så hade du fel, självklart. Det är isf upp till var och en att avgöra vem som är ett dumhuvud...
Med tanke på att du skrev 25 miljoner så har du så klart också fel, eller har vi reviderat 25 till 15 nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in