2026-07-25, 20:51
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Det är rent av löjligt vilken vetenskapsman man försöker diskutera med, skriver "språkmodeller" som om det vore någon förlöjligande term, nästa sekund med precis klotrunda ögon skriver han KNN eller Kriminella Neurala Nätverk...
Citera
2026-07-25, 20:52
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp
Om vi går emot fysik samt biologi så krävs det serverhallar större än Hela USA för att det ska hålla i hop ett korthus som brakar i hop.
Mellan tummen och pekfingret?
Citat:
AI är skadligt! Speciellt dessa språkmodeller.
Det finns inga språkmodeller. Släpp det nu.
Citera
2026-07-25, 20:57
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Det är rent av löjligt vilken vetenskapsman man försöker diskutera med, skriver "språkmodeller" som om det vore någon förlöjligande term, nästa sekund med precis klotrunda ögon skriver han KNN eller Kriminella Neurala Nätverk...
Det är bara inbillning att det går att träna en ren och oskyldig språkmodell. Det går inte. Den algoritmen finns inte. Ett stort ANN innebär förvisso språkmodellering men den blir dessvärre också ett KNN, ett kriminellt neuralt nätverk.
Citera
2026-07-25, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Det är bara inbillning att det går att träna en ren och oskyldig språkmodell. Det går inte. Den algoritmen finns inte. Ett stort ANN innebär förvisso språkmodellering men den blir dessvärre också ett KNN, ett kriminellt neuralt nätverk.

Hur vet du att det inte blir ett MNN - Mördar neuralt nätverk? Eller är alla KNNs också MNNs? Så ANN är huvudgruppen och KNN är subgruppen var av MNN är en subgrupp till subgruppen?
Citera
2026-07-25, 21:00
Medlem
Citat:
Om du går till gymmet och låter en robot lyfta alla vikter åt dig, blir du starkare då?
Nej, dina muskler förtvinar.
Samma sak händer med hjärnan när du låter en språkmodell tänka och formulera sig åt dig.
Du blir inte smartare av AI, du blir kognitivt svagare för att du slutar träna din egen hjärna.

Du får faktiskt belägga det andra.
Citera
2026-07-25, 21:01
Medlem
Citat:
Om du går till gymmet och låter en robot lyfta alla vikter åt dig, blir du starkare då?
Samma sak händer med hjärnan när du låter en språkmodell tänka och formulera sig åt dig.
Du blir inte smartare av AI, du blir kognitivt svagare för att du slutar träna din egen hjärna.

Det finns inte så mycket som kan förtvina där, är nog bara en nervknut till att börja med.
Citera
2026-07-25, 21:04
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Hur vet du att det inte blir ett MNN - Mördar neuralt nätverk? Eller är alla KNNs också MNNs? Så ANN är huvudgruppen och KNN är subgruppen var av MNN är en subgrupp till subgruppen?
En mer vetenskaplig formulering är kanske GNN, Gränslöst Neuralt Nätverk. Ett GNN inkluderar allt som är bra men också allt som är dåligt.

Eller förklara för mig hur träningen inkluderar det som du vill men inte det som du inte vill?
Citera
2026-07-25, 21:06
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:

Jag vet inte vad du yrar om. Jag använder aldrig AI för att skriva inlägg.
Om jag hade gjort det då hade det varit som ett exempel på AI-text och då hade jag varit supertydlig med det.
Jag avskyr hur AI håller på att ta över den offentliga debatten. Det är det värsta jag vet, strax efter AI doom.
Citera
2026-07-25, 21:14
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad du yrar om. Jag använder aldrig AI för att skriva inlägg.
Om jag hade gjort det då hade det varit som ett exempel på AI-text och då hade jag varit supertydlig med det.
Jag avskyr hur AI håller på att ta över den offentliga debatten. Det är det värsta jag vet, strax efter AI doom.
Då avskyr ju vi samma sak.
Ai -inlägg alltså ( Ett tips, AI -tränades på människans språk då kanske det finns männsikor som Artikulerar sig fett mycket roligare än en stel AI- text.

Om du inte förstår abstrakta ting så är det lungt , jag behöver inte snacka med någon jävla aukturitet,( kan hålla språket fett chillskål cyborg ☺️
De som svävar med de " finaste orden är ibland de som vet minst, samt tvärtom)
Tankenöt😉
Citera
2026-07-25, 21:45
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Då avskyr ju vi samma sak.
Ai -inlägg alltså ( Ett tips, AI -tränades på människans språk då kanske det finns männsikor som Artikulerar sig fett mycket roligare än en stel AI- text.

Om du inte förstår abstrakta ting så är det lungt , jag behöver inte snacka med någon jävla aukturitet,( kan hålla språket fett chillskål cyborg ☺️
De som svävar med de " finaste orden är ibland de som vet minst, samt tvärtom)
Tankenöt😉
Det kan också vara så att de som kan uttrycka sig väl kan det för att det har läst och skrivit mer än genomsnittet.

Just saying.

Det är ju inget konstigt med det? Träning ger färdighet. Jag är inte bra på att slipa golv, de som är bra på att slipa golv har mer erfarenhet än mig. Jag har ingen erfarenhet av det och därför slipar jag inte golv, take a hint.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in