2026-07-24, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snottranmyren12345
Alltså man förvånas över okunskapen om skog och mark och rotvältor. Man förvånas över vit, lång kjol på skogspromenader. Och man förvånas över ved som hackas. Vilken skyddad värld en del kommer ifrån.
Ja, hur kan man kliva rakt under en rotvälta?🫣
Citera
2026-07-24, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Ja, hur kan man kliva rakt under en rotvälta?🫣

Elsa ÄR en idiot. Hon och Sandra har levt så priviligerat hela livet men kan nästan ingenting som de flesta andra kan/vet ändå. De har haft alla möjligheter men bara tagit genvägar hela tiden. I allt från läsning (skumma/posera med bok) till intressen (shoppa) och utbildning (ok Sandra har en dyr men intetsägande kortare utbildning).
Citera
2026-07-24, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Var hittar man den artikeln?

Jag letar också, minns att jag läst den ju… Vet någon var den finns?
Citera
2026-07-25, 12:14
Medlem
Nuuuu fattar jag "hacka ved"! Hon har ju naturligtvis direktöversatt från engelskans "chop wood". Det blir ju hacka! Barnen gör sådär ibland - direktöversätter. Dom kollar filmer utan text och blir väldigt influerade av engelskan. Som att man säger "för exempel" istället för "till exempel" för att det på engelska heter "for example". Små, subtila skillnader som ändå märks.
Citera
2026-07-25, 16:41
Medlem
mis-shapess avatar
Varför heter den här tråden som den gör? "Lilla fröken Proppmätt" haha. Hon hatar väl mättnadskänsla och är dessutom smal?
Citera
2026-07-25, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mis-shapes
Varför heter den här tråden som den gör? "Lilla fröken Proppmätt" haha. Hon hatar väl mättnadskänsla och är dessutom smal?

För mig betyder proppmätt präktig och självgod
Citera
2026-07-25, 18:01
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mis-shapes
Trådstartaren namngav den 2011.
Citera
2026-07-25, 20:00
Medlem
Ang. insta story idag om att hon samlar in frågor om hösten. ?????? DET ÄR JULI??????? Hon som hävdar att hon mår som aaaaaaallra bääääääst på sommaren spenderar väldigt mycket tid på att tänka och skriva om hösten och vintern.

Verkligen för lite att tänka på när man måste fundera över sin höststil mitt i sommaren. Sök hjälp.
Citera
2026-07-25, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intig
Ang. insta story idag om att hon samlar in frågor om hösten. ?????? DET ÄR JULI??????? Hon som hävdar att hon mår som aaaaaaallra bääääääst på sommaren spenderar väldigt mycket tid på att tänka och skriva om hösten och vintern.

Verkligen för lite att tänka på när man måste fundera över sin höststil mitt i sommaren. Sök hjälp.

Ny säsong = shopping!! Ängsliga Elsas enda intresse. Och för varje bantat kilo måste msn belöna sig.
Citera
2026-07-25, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intig

Samt ägna ett helt blogginlägg till att hon tänker börja åka längdskidor i VINTER!!! Men hon mår så braaaaa mitt i sommaren!!🙄
Citera
2026-07-25, 21:59
Medlem
mis-shapess avatar
Hon har väl ångest över att sommaren tar slut och hanterar det genom att försöka planera in saker att se fram emot till hösten och vintern för att det ska kännas mindre jobbigt. Tjejnyår, ni vet!
Citera
2026-07-25, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
Samt ägna ett helt blogginlägg till att hon tänker börja åka längdskidor i VINTER!!! Men hon mår så braaaaa mitt i sommaren!!🙄

Så bra att allt hon kan tänka på är shopping för hösten och hur hon ska gå ned mer i vinter nu när varma yogan inte biter längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in