2026-07-25, 14:48
Medlem
Dan88s avatar
Varför har de med moderna kontorsbyggnader? Ser ju förjävligt ut. Kommer förmodligen rivas om några år. Hur tänkte de där?

Hade det varit en historisk byggnad, typ Colosseum eller nån antik grekisk ruin hade jag förstått.
Citera
2026-07-25, 15:00
Medlem
pn222jws avatar
Fåglarna var snyggast, tycker jag.
Citera
2026-07-25, 15:04
Medlem
burialhexs avatar
tycker alternativ F var bäst, gillar färgerna i A.
Citera
2026-07-25, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibn.habibi
Eurosedlarna ska få ett helt nytt utseende. Nu får allmänheten vara med och avgöra om Europas framtida sedlar ska prydas av kulturikoner eller fåglar och floder.

Länk

Hur röstar du?

Vart är alternativet med 50 sabeltandade negermän på gummibåt?
Är väl det enda som idag korrekt symboliserar "E-Jew".
Citera
2026-07-25, 15:21
Medlem
karjus avatar
Varför det? När vi ändå ska ersättas som folk, spelar det roll om en eurosedel så föreställer en ådrig negerkuk?

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hur tänker du nu? Det är väl självklart att det ska vara européer på EURO-sedlar?
Citera
2026-07-25, 15:45
Medlem
Glödskals avatar
Om ni gör undersökningen som man och vill att eran röst skall räknas: ljug om kön och ålder.
Citera
2026-07-25, 15:48
Medlem
Glödskals avatar
Överlag inga bra alternativ. Fåglar, skrikiga mönster, några av förslagen ser ut som leksaksvaluta.
Citera
2026-07-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Varför har de med moderna kontorsbyggnader? Ser ju förjävligt ut. Kommer förmodligen rivas om några år. Hur tänkte de där?

Hade det varit en historisk byggnad, typ Colosseum eller nån antik grekisk ruin hade jag förstått.

Det är väl påhittade byggnader? För om man tar gamla kända byggnader kommer det bli upplopp om deras lands byggnad saknas. I och för sig gäller väl lite samma för de olika peronerna men där vet väl dem flesta knappt vilka det är ändå.
Citera
2026-07-25, 16:24
Medlem
Det här visar väl på sitt sätt varför EU är en dålig idé.

Sedlar med påhittade byggnader för hade de använt verkliga så hade medlemsstaterna blivit oense. Det säger en hel del.
Citera
2026-07-25, 16:29
Avstängd
Ibn.habibis avatar
Trist urval av personligheter.
Citera
2026-07-25, 16:36
Medlem
Anybodykillers avatar
Hade varit trevligare med typ känd arkitektur eller natur som motiv. Jag gillade mest alternativ E.

Jag känner igen alla personerna utom hon på den första? Vem ska det ens vara?

Edit: det är tydligen en operasångerska (Maria Callas). Känns som de grävde djupt i lådan för att välja henne dock.
Senast redigerad av Anybodykiller 2026-07-25 kl. 16:41.
Citera
2026-07-25, 16:47
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Gillade bäst motivet med de historiska personerna centrerade, där de inte hade blivit stiliserade. Ser mest ut som vad man tänker sig att sedlar ska se ut och representerar Europa väl. Vissa motiv såg för mycket ut som Monopol-pengar och andra var alltför gråa och tråkiga. Motiven med byggnaderna såg vedervärdiga ut - så det är inte ens riktiga byggnader...?

Hoppas aldrig Sverige får hit otyget och helst lämnar unionen omgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in