Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Du har låst dig vid en språklig detalj och ser därför inte det känslomässiga sammanhanget. Det gör att fortsatt diskussion känns ganska meningslös.
Diskussionen kunde undvikits helt om du låtit bli att svara på ett inlägg riktat till kurt-sune, utan att förstå vad som stod eller i vilket sammanhang.
Och kurt-sune kunde ha undvikit situationen helt och hållet om han utryckt sig korrekt från första början.
Men det här är ett återkommande mönster, han försvarar dessa individers galna beteende med sina egna teori som han framställer som fakta.
Om du upplever det som att jag låst mig, är enbart för att du misslyckas med att spåra ur konversationen till något annat.
Men eftersom kurt-sune vägrar komma med någon som helst dokumentation, kan jag bjuda på en.
https://www.svtplay.se/dokument-inifran-att-radda-ett-barn
Här har vi en hel dokumentär i tre delar om en av dessa individer, Gullimax.
Som sitter än idag, tillsammans med det övriga gänget på TikTok.
Vad tror du själv, är hon som kurt-sune påstår en helt frisk vanlig älskande mamma som är ett offer för rättsväsendet, socialtjänsten etc och agerar irrationellt pga sitt trauma från dessa instanser.
Eller kanske människan hade något knasigt och olämpligt i sitt beteende redan innan.
Denna dokumentär skildrar det här innan så kan vi ju själva avgöra vad som verkar mest troligt.
Är det en bra utgångspunkt som öppnar för diskussion, om det är nu det du efterfrågar?