2026-07-25, 12:35
Medlem
Frågan är lite för sent ställd för att pricka in russinen i kakan.

Men fortfarande finns tid för att dra ut familjen till en hyrstuga i Tallkotteskogen, med mulltoa och dunkvatten, som man tvingats samhyra med brorsans familj för att ha råd. Men det heter ju att "kusinerna ska få träffas och leka".
Tusenbröderna i den igenväxta sjön dör bara man försöker kroka av dom, och kanoten läcker in. Inte ens de vildaste barnen skulle tänka sig att hoppa i det plurret.
Bocciakloten är knappt halvfulla med vatten. Och krocketspelet är ingen som förstår, så det blir kubb med vedträn och nån gren från skogen.

Snacksen och dunkvinet tar slut första kvällen. Ingen uppskattar utflykten i nejden, utan alla vill stilla sitt begär. Godis till barnen och dricka till vuxna.

Tillbaka i stugan börjar ungarna hitta på nya regler i varje lek, för att stimulera sina understimulerade hjärnor. De vuxna dricker vin. Grillen dras igång vid 17, för att ha en sportslig chans att uthärda mygg och knott medans frysburgaren och en kaffekopp 'Tre Apor' inmundigas.
Sen flyr alla gemensamt in i stugan som stått vidöppen för alla skogens flygfän i timmar.

Kvällen genomlids med en påhittad och barnanpassad frågelek, typ nämn alla djur som börjar med "K", tills alla somnar utslagna av vin/cola, ostbågar och tristess.

Nästa år, då kanske det blir hotell. Ja, om det blir som pappa har sagt att han kanske kan bli chef på lagret.
Citera
2026-07-25, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Men fortfarande finns tid för att dra ut familjen till en hyrstuga i Tallkotteskogen, med mulltoa och dunkvatten, som man tvingats samhyra med brorsans familj för att ha råd. Men det heter ju att "kusinerna ska få träffas och leka".
Är det verkligen wt som gör så? Känns mer som medelevsnsson.
Citera
2026-07-25, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det kanske det är. Oups!
Citera
2026-07-25, 12:59
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det krävs också minst tre plattor billig starköl och fem dunkar vin, gärna zinfandel eller JP, rött, vitt och rosé efter eget tycke och smak. Bra också om några helrör sprit finns för de sena kvällarna med campinggrannar som vill ha grogg.

Ja, det sups friskt där ute i förtälten! Ungarna glömde päronen hemma.
Citera
2026-07-25, 13:04
Medlem
alisvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
För att bo på Södermalm krävs 300k i kapital och ett bolån på 2.7 miljoner => 2 personer med ca 25k i lön vardera för att inte överstiga 4.5 årsinkonster i lån.

Fixade det åt dig.

= en budbilschauffmr och en städerska ursprungligen från haninge som livear södermalmsbor
Citera
2026-07-25, 13:31
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger

Håller med dig helt, absolut inte för wt-folk att hyra stuga med utedass.
Citera
2026-07-25, 13:34
Medlem
pponmms avatar
Har aldrig sett mig själv som WT, men denna tråden har fått mig att tänka om omkring hur andra ser mig.

High Chaparall, Skara Sommarland, drag racing, rally, Ullared osv som nämns i tråden är alla sådana ställen jag har varit på flera gånger - och även har tyckt varit ganska kul!

Vad gör ni andra människor som inte är WT när ni hittar på något egentligen? Åker och kollar på Dalahästen? Eller lämnar ni inte huset för något annat än att jobba eller gå på teater?
Citera
2026-07-25, 15:10
Medlem
Lustig tråd,
Egentligen finns det inget riktigt WT i den bemärkelsen som trådskaparen vill framställa det som. Dock finns det väl en hel del svenskar som har det sämre ställt men ändå vill göra något positivt för sina barn, så frågan om resmål blir lite tokig.

En äkta WT har naturligtvis många fler barn än de egentligen mäktar med. Är fulltatuerade ända upp på hals/ansikte (hur man nu hade råd med detta?) och gillar även fleecekläder, huvtröjor och mjukisbrallor. Cigarett, snus och sprit är en viktig del som man upplever som coolt att ”showa off” med.
Bingo är att hitta en sjysst vargtröja och ”finmaten” käkar man på McD.
Semester och speciella resmål finns nog inte på kartan, så att dom tar sig iväg speciellt långt håller jag inte för troligt.

Se där, nu har jag luftat mina fördomar.
Resmålen som radas upp i tråden är nog mer passande för medelsvensson med något lägre löneklass, inte riktigt WT. Det är mina 5 cent.
Citera
2026-07-25, 15:24
Medlem
zombie-nations avatar
Tycker att man skjutit på wt-begreppet om man tror de åker på semester. De får en present av någon och åker till Leos Lekland med barnen. Wt åker inte utomlands eller på motormöten.
Citera
2026-07-25, 16:05
Medlem
Jag och familjen var på en First Camp för 2 år sen och det var superkul för barnen, men myyyycket WT där. Folk som satt och rökte och drack långburk samtidigt som de förberedde frukost för barnen klockan 07 på morgonen.
Citera
2026-07-25, 16:21
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Nu i sommartider kan man träffa på WT i billiga matbutiker och enklare lunchrestauranger.

Där går de helt skamlöst omkring i
Flip-flops,badbyxor och bar överkropp.

Vedervärdigt.
Citera
2026-07-25, 16:47
Medlem
Ograsts avatar
Camping är här en vattendelare. Vissa campare tillhör snarare tacky-medelklassfolket och har gått all-in på friluftsliv på grund av dess instavänlighet. Dock är folket som åker till camping typ Böda för att stanna där en eller till och med flera veckor WT. Norrlands guld, grillning varje dag, gula blend, fula tatueringar, foppatofflor, magar som hänger ut etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in