2026-07-25, 10:43
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Äldre husvagnar är WT.
Äldre husvagn på Böda camping är super WT.
Citera
2026-07-25, 10:53
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
Jag måste säga ullared särskilt under högsäsongen.vill du få ut extra mycket av denna fantastiska plats så ska man gärna bo på campingen eller hyra en stuga en vecka.

Haha säg inte såhär. Vecka 33 åker jag till Göteborg med familjen, där vi specifikt kommer bo på Lisebergs hotell och bara ägna oss åt Liseberg.

Sen så på vägen hem ska vi in om Ullared (som vi brukar), men denna gången ska vi stanna över två nätter i en stuga 🤣
Citera
2026-07-25, 10:55
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
För att bo på Södermalm krävs 300k i kapital och ett bolån på 2.7 miljoner => 2 personer med ca 25k i lön vardera för att inte överstiga 4.5 årsinkonster i lån.

Fixade det åt dig.
WT uppfyller inte ens de kraven de har inte 300k cash. WT vill dessutom bo i villa eller lantlig stad och inte i Sveriges enda storstad.

Det finns inga WT på Södermalm. Det är en självmotsägelse. Möjligen kan du hata Stockholmare och gilla att etikettera oss. Det gör gärna WT.
Citera
2026-07-25, 11:11
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Fast det stämmer inte jag har vänner som bor på Södermalm och hyr sina lägenheter, de har inte stått i kö 40 år fast de är inga WT, de har varit utanför tullarna och sett sig om i världen!
Naturligtvis kan man byta till sig hyreslägenheter på dagen i innerstan. Man har då en annan av samma kvalitet för att byta jämnt på Södermalm och detta visar att man inte är WT. Man kan även få förstahandskontrakt i nybyggen med 2-3 års väntan, och de hyrorna 15-25.,000 kr i månaden garanterar att man inte är WT.

Jag går igenom Södermalm varje vecka. Det finns inga WT där. Flummiga människor, visst, vi talar om Sööder. Men de saknar många av attributen för Sjöbo-WT och skulle aldrig köpa kläder på gekås eller ens veta vad det är.
Citera
2026-07-25, 11:12
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Haha säg inte såhär. Vecka 33 åker jag till Göteborg med familjen, där vi specifikt kommer bo på Lisebergs hotell och bara ägna oss åt Liseberg.

Sen så på vägen hem ska vi in om Ullared (som vi brukar), men denna gången ska vi stanna över två nätter i en stuga 🤣
Hehe "Harry" är såå WT.

Det genererar en liten fråga inom mig.

Vet WT att de är WT? Har ni självinsikt?

T.ex vet en ståckolmare att han är ståckolmare och har inga problem med det. Även om andra har det. För en ståckolmare är lugn och trygg i sin person. Spontant skulle jag säga att WT verkar lugna trygga och nöjda med sin situation. Kan vara så att en del i tråden är lite avundsjuka på WT och att de hittat sin plats i tillvaron.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-07-25 kl. 11:15.
Citera
2026-07-25, 11:27
Medlem
Prova vilken som helst tillställning i Värmland så lär de dåliga tatueringarna och drängfyllan vara närvarande. Numer är iofs WT uppblandat med babbeluringar.
Citera
2026-07-25, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
WT uppfyller inte ens de kraven de har inte 300k cash. WT vill dessutom bo i villa eller lantlig stad och inte i Sveriges enda storstad.

Det finns inga WT på Södermalm. Det är en självmotsägelse. Möjligen kan du hata Stockholmare och gilla att etikettera oss. Det gör gärna WT.
Finns en och annan hyresrätt kvar med kraxande bidragstagande röka under fläktenkvinnor. Men det är sällsynta enhörningar numer.
Citera
2026-07-25, 11:30
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Satsa på en vecka på ullared och sen en vecka på böda så har du klappat in två rätt iallafall👍

Jag letade efter denna kommentaren! Böda Sand och Ullared
Citera
2026-07-25, 11:32
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektalutdelning
Finns en och annan hyresrätt kvar med kraxande bidragstagande röka under fläktenkvinnor. Men det är sällsynta enhörningar numer.
De måste ha hållit ut åtminstone 25 år i samma lägenhet dvs från när de hade familj, och någon som haft familj i Stockholms innerstad med barn som gått i innerstads-skolor kan nog inte gå som WT.

Men visst hade Söder massor med folk på fyllan eller drogare flummare på 1970/80-talet. De har bytts ut lite i taget mot mer etablerade människor och folkutbytet skulle jag killgissa fullbordades år 2000 eller så.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-07-25 kl. 11:35.
Citera
2026-07-25, 11:44
Medlem
Grontarskonts avatar
High Chaparall hamnar högt upp på listan!

Kändes lite som att vara på ett zoo!
Citera
2026-07-25, 11:46
Medlem
Bansheeofflashbacks avatar
Stockholm. Största wt stället i hela Sverige. Bor man i Stockholm utan iallafall 15 mille i tillgångar är man solklart WT.
Citera
2026-07-25, 12:22
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Jag letade efter denna kommentaren! Böda Sand och Ullared

Det krävs också minst tre plattor billig starköl och fem dunkar vin, gärna zinfandel eller JP, rött, vitt och rosé efter eget tycke och smak. Bra också om några helrör sprit finns för de sena kvällarna med campinggrannar som vill ha grogg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in