Citat:
Ursprungligen postat av
ExtremaMitten
Du är off topic. Du svarar inte på frågan. Din personliga nöjdhet säger inget om hur SD och M hanterar en möjlig valförlust. Frågan gäller vilka faktiska tecken du skulle acceptera som ett väljarunderkännande – inte hur du själv röstar.
Låt mig förtydliga: Jag gillar inte opinionsmätningar, eftersom de kan vilseleda väljarna eller få människor att ta valresultatet för givet. Man ser många skriva på nätet: ”Tidöpartierna ligger tio procentenheter efter, det är hopplöst.” Men det är en illusion.
Först måste valet hållas. Om Tidöpartierna därefter förlorar med tio procentenheter kan vi diskutera varför det hände. Före valet bör diskussionen i stället handla om vilket regeringsalternativ som är bäst för Sverige.
För mig är svaret Tidöpartierna, eftersom de genomför bra reformer för Sverige: låg invandring, skärpta straff, färre skjutningar, en statsskuld på endast omkring 35 procent av BNP, låg skatt på arbete, låg skatt på ISK, ingen fastighetsskatt eller förmögenhetsskatt samt lägre skatter på bland annat mat, bensin och el.