2026-07-25, 01:32
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Jag försöker stoppa AI från att mörda dig. Jag tror inte att jag kan lyckas men jag måste försöka.

Men om du genuint har det avsikten, är det inte bättre att börja läsa på om tekniken så du vet hur du ska behandla och stoppa den?

Jag har för mig du åtskilliga gånger skrivit saker som att en AI kommer vara ostoppbar om den är smartare än något osv? Det låter inte övertygande att du verkligen är förmögen att agera sköld åt andra?
Citera
2026-07-25, 01:40
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Men om du genuint har det avsikten, är det inte bättre att börja läsa på om tekniken så du vet hur du ska behandla och stoppa den?

Jag har för mig du åtskilliga gånger skrivit saker som att en AI kommer vara ostoppbar om den är smartare än något osv? Det låter inte övertygande att du verkligen är förmögen att agera sköld åt andra?
Jag kan inte rädda dig från ASI men jag kan argumentera för att vi inte kan tillåta att någon bygger ASI
Citera
2026-07-25, 01:52
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Jag kan inte rädda dig från ASI men jag kan argumentera för att vi inte kan tillåta att någon bygger ASI

Det kan du ju alltid, men både du och jag vet att det är lönlöst för oavsett vad man vill eller inte kommer forskning fortsätta mot det målet.
Citera
2026-07-25, 01:55
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Det kan du ju alltid, men både du och jag vet att det är lönlöst för oavsett vad man vill eller inte kommer forskning fortsätta mot det målet.
Aha, nu närmar vi oss pudelns kärna. Du har redan gett upp. Att ASI kör över dig är helt normal evolution och "ingen magi"?
Citera
2026-07-25, 01:58
Medlem
Citat:

Eller hur ?? Fast du är ju inte heller en männsiska, CYborg, som ditt eget namn faktiskt pekar mot. DU ÄR INTE EN MÄNNISKA;CYBORG; UTAN NÅGOT ANNAT .

Och jag och alla andra här är inte intresserade hur, mer kring reglerna kring hur DU (ROBOT) har kunnat passera som människa fast du inte är en människa.

Jag och många med mig efterlyser klarare regler kring vilka individer eller existenser som får publicera saker. Jag vill inte att några andra än människor ska få publicera saker.
Citera
2026-07-25, 02:00
Medlem
Citat:
Vad är ASI och varför behöver du rädda mig från den?
Ska du klippa han med en 9a😅
Argumentera för det, jag lyssnar?
Citera
2026-07-25, 02:02
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christerst
Eller hur ?? Fast du är ju inte heller en männsiska, CYborg, som ditt eget namn faktiskt pekar mot. DU ÄR INTE EN MÄNNISKA;CYBORG; UTAN NÅGOT ANNAT .

Och jag och alla andra här är inte intresserade hur, mer kring reglerna kring hur DU (ROBOT) har kunnat passera som människa fast du inte är en människa.

Jag och många med mig efterlyser klarare regler kring vilka individer eller existenser som får publicera saker. Jag vill inte att några andra än människor ska få publicera saker.
Tack för komplimangen? 🤷🏻‍♂️
Citera
2026-07-25, 02:04
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp
Vad är ASI och varför behöver du rädda mig från den?
Ska du klippa han med en 9a😅
Argumentera för det, jag lyssnar?
Artificiell Superintelligens.

Det är ditt och Naiva Trögfattarföreningens jobb att förklara hur vi skyddar oss mot det. Jag lyssnar.
Citera
2026-07-25, 02:04
Medlem
Citat:
Tack för komplimangen? 🤷🏻‍♂️
Fan han gick in hårt, bara att säga heja bajen!😅
Ska vi fortsätta diskutera moget , kan du bemöta mig om du vill?
Citera
2026-07-25, 02:05
Medlem
Citat:
Artificiell Superintelligens.

Det är ditt och Naiva Trögfattarföreningens jobb att förklara hur vi skyddar oss mot det. Jag lyssnar.
Är det mitt jobb att förklara något du inte vet vad det är som hotar mig?🤣🤣🤣🤣🤣
Ok vilken ug på syran?
Citera
2026-07-25, 02:09
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp
Är det mitt jobb att förklara något du inte vet vad det är som hotar mig?🤣🤣🤣🤣🤣
Ok vilken ug på syran?
Nästa alla som bygger AI i dag tror att ASI kommer inom 10 år
Citera
2026-07-25, 02:10
Medlem
PR som flippar med våra spegelneuroner i hjärnan(så gör techbolagen för att få kontroll på hur du tänker) , fråga GPT om det, eller varlfri LLM
Ajde lämna
AI-vektorrum- språket är kraftfullt, det är våran första vetenskapliga simulation då vi började kunna sätta namn på ting och definera efter våran verklighet.
Någon som kan ringa en exorsist?🤣🤣
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-07-25 kl. 02:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in