2026-07-24, 20:41
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Att människor kunde flyga drömdes det om i tusentals år, till slut var det en klyscha tills någon gjorde det. Maskinella medvetanden som körs på neurala nätverk på t.ex Vera Rubin kort kan mycket väl falla inom gränsen för det och genast börja utsättas för naturligt urval. Hur filosofiskt levande är ett virus med RNA kod?

Att du likställer flygplan med fåglar säger mest att du inte är förmögen att förstå verkligheten, något jag visserligen inte är förvånad över på det här forumet.

Det som slår mig mest var att jag hade inte en minsta aning om att de tillät obevakat internet på psykiatriska avdelningar, men varje dag lär man sig något nytt.
Citera
2026-07-24, 21:56
Medlem
Bilderberg78s avatar
Vad är nyheten och vad är reklam för senaste modellen?
Vi börjar se ett mönster av detta, foliehattarna är som vanligt lika rädda för allt som heter AI på Flashback.

Citat:
Incidenten involverade GPT-5.6 Sol och en mer kapabel, outgiven OpenAI-modell. För att utvärdera modellernas cyberkapacitet reducerade OpenAI modellernas normala cybersäkerhetsvägran och bad dem att lösa avancerade exploateringsuppgifter från ExploitGym-riktmärket.
Citera
2026-07-24, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Min enkla fråga syftade till en djupare analys av vad det välanvända begreppen "vilja" och "medvetande" egentligen innebär.

Den enda skillnad du kom på var att den ena är biologisk och den andra inte är biologisk. Inte en enda detalj som går att mäta eller avgöra faltisk skillnad.

Du nämner "receptorer" vilket är en mycket specifik del av det artificiella neuronnät simulerar och motsvarar av en helt vanlig biologisk nervcell.

Min poäng är att användandet av omätbara och flummiga begrepp som "vilja" och "medvetande" främst används av psykologiska skäl för att avfärda och förneka något som känns obehagligt. Därför är resonemang om "vilja" och "medvetande" helt irrelevanta när det gäller att förstå vad AI har för kapacitet och förutsättningar, så länge man inte kan mäta och definiera dessa begrepp.

Jag betraktar dessa begrepp i detta sammanhang som en markör på förnekelse, rädsla och fobi. Vilket i sig alltid är extremt farligt när man har att göra med något nytt och okänt som har stor potentisl och uppenbart är i snabb förändring.

Vad mer än matematiska mönster sker mellan neuronerna i en mänsklig biologisk hjärna? Omätbar magi?

AI överträffar människan i nästan allt. Blir snabbt svårare att hitta tydliga exempel där mänskliga hjärnan överträffar AI.
Du förstår fortfarande inte skitsamma , skriver du vilja och AI i samma mening så har du en osund hjärna godnatt
Citera
2026-07-24, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Förutsatt att vi inte blir fysiskt utrotade är det ju svårt att se hur vi får ett Utopia när vår existens blir meningslös. Vi blir psykiskt utrotade oavsett hur det går med AI-säkerheten.
loopade åsnor🤣
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-07-24 kl. 22:56.
Citera
2026-07-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp
ASsså så ee det baa AI har rymt oxh någon mpste jaga honom är det allt stämmer hela jäbla AI foirumet svåmmar över av era loopade åsnor🤣
ASsså så ee det baa AI har rymt och någon måste jaga honom.
SÅ är det allt stämmer hela jävla AI foruumet svämmar över av era loopade åsnor Har ringt missing people.
De letar
Citera
2026-07-24, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej

Vad mer än matematiska mönster sker mellan neuronerna i en mänsklig biologisk hjärna? Omätbar magi?

😂😂😂😂😂
Fyfan, kemi ...dopamin oxytocin ..,herreguuud 😂😂
Signalsubstanser
När en elektrisk signal når slutet av en nervcell skickas det ut fysiska kemikalier (signalsubstanser) i ett vätskefyllt mellanrum.
Det är materia som rör sig, inte virtuell data.
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-07-24 kl. 23:08.
Citera
2026-07-24, 23:09
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
😂😂😂😂😂
Fyfan, kemi ...dopamin oxytocin ..,herreguuud 😂😂
Signalsubstanser

Det säger säger de mesta när idioten tror att receptorer är inkluderade i en delmängd av vad "ANNs simulerar".

Lägg inte ut för mycket termer nu så de sitter och ChatGPT:ar tills de har något som de tycker låter rimligt, ska de efterforska får de slå upp en bok.
Citera
2026-07-24, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Det säger säger de mesta när idioten tror att receptorer är inkluderade i en delmängd av vad "ANNs simulerar".

Lägg inte ut för mycket termer nu så de sitter och ChatGPT:ar tills de har något som de tycker låter rimligt, ska de efterforska får de slå upp en bok.
Va snackar du om , jag förklarar grundläggande biologi, är du trög?😅🤣
Ta inte åt dig är lite på lyset mannen, haha.
Men folk är helt enkelt otroliga
Edit: det är sant nu kommer de gpta sönderskiten du har fan rätt men hur fan ska gpt lösa det är frågan😅
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-07-24 kl. 23:14.
Citera
2026-07-24, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Att människor kunde flyga drömdes det om i tusentals år, till slut var det en klyscha tills någon gjorde det. Maskinella medvetanden som körs på neurala nätverk på t.ex Vera Rubin kort kan mycket väl falla inom gränsen för det och genast börja utsättas för naturligt urval. Hur filosofiskt levande är ett virus med RNA kod?
Har ett flygplan medvetande?
RNA-polymeras öppnar DNA-helixens vätebindningar, matchar fria ribonukleosidtrifosfater (med uracil istället för tymin) mot mallsträngen och klistrar ihop fosfodiesterbindningar med energi från ATP. Det är fysikalisk materia som flyttar atomer via termodynamik – inte digitala pixlar.

FRÅN MIN BOK CELLBIOLOGI BLAND ANNAT, EN FYSISK BOK SOM MOTSÄGER DITT FLUM.
Begriper du termerna ens , nej så dra inte upp skit du ej hänger med ....filosofiskt😂
Har AI gått in i min fysiska bok och omvandlat evidens?
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-07-24 kl. 23:28.
Citera
2026-07-25, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Det finns många människor med viljor som inte alltid är så konstruktiva.
Det är sant. Jag ser massor med sådana på Flashback.

En icke konstruktiv vilja är att staten skall plundra de som skapar värde och omfördela till improduktiva.

Och jag ska ge dig att dessa illvilliga människor inte kommer tveka att använda LLM'er för sitt onda uppsåt.

Så du har två saker att bekymra dig över:
1) Att illvilliga människor använder LLM'er för onda uppsåt. (Som att beskatta).
2) Att LLM'er tränas på olämplig indata och svarar/agerar i enlighet med olämplig träningsdata.
Citera
2026-07-25, 01:01
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Det är sant. Jag ser massor med sådana på Flashback.

En icke konstruktiv vilja är att staten skall plundra de som skapar värde och omfördela till improduktiva.

Och jag ska ge dig att dessa illvilliga människor inte kommer tveka att använda LLM'er för sitt onda uppsåt.

Så du har två saker att bekymra dig över:
1) Att illvilliga människor använder LLM'er för onda uppsåt. (Som att beskatta).
2) Att LLM'er tränas på olämplig indata och svarar/agerar i enlighet med olämplig träningsdata.
Det heter Kriminella Neurala Nätverk.
Språkmodeller finns inte.
Citera
2026-07-25, 01:14
Medlem
Citat:
Har ett flygplan medvetande?
RNA-polymeras öppnar DNA-helixens vätebindningar, matchar fria ribonukleosidtrifosfater (med uracil istället för tymin) mot mallsträngen och klistrar ihop fosfodiesterbindningar med energi från ATP. Det är fysikalisk materia som flyttar atomer via termodynamik – inte digitala pixlar.

FRÅN MIN BOK CELLBIOLOGI BLAND ANNAT, EN FYSISK BOK SOM MOTSÄGER DITT FLUM.
Begriper du termerna ens , nej så dra inte upp skit du ej hänger med ....filosofiskt😂
Har AI gått in i min fysiska bok och omvandlat evidens?
Förstår du?Man läser, begriper saker. Då faller bitarna på plats och man behöver ingen LLM som " sammanfattar"
Då begriper man och kan föra vettiga resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in