2026-07-24, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
För att bo på Södermalm krävs antingen 3 mkr i kapital eller 40 års kötid. Så per definition bor inte WT centralt i storstäder. Men jag kan hålla med om att det finns en del med gällivarehäng där (här).

För att bo på Södermalm krävs 300k i kapital och ett bolån på 2.7 miljoner => 2 personer med ca 25k i lön vardera för att inte överstiga 4.5 årsinkonster i lån.

Fixade det åt dig.
Citera
2026-07-24, 23:56
Medlem
vill du besöka ett WT samhälle i i norrrland föreslår jag Bräcke
Citera
2026-07-25, 00:09
Moderator
Lobengulas avatar
Vill man uppleva 100% WT så åker man på 1v charterplansemester till ett all-inclusive hotell i Turkiet
Citera
2026-07-25, 00:51
Medlem
Bilbingo är överbefolkat av WT.
Citera
2026-07-25, 01:27
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Söder har mycket fint.
Vrak är nödvändigtvis inte WT. Söder har många sorter som hinkar öl.
(Och, vissa som hinkar öl dagtid är inflyttade, inresta från söderförort eller turister.)

Det sitter ett gäng missbrukare vid hörnet av Katarina bangatan och Östergatan i parken och dricker lite av varje men jag skulle nog inte kalla de för wt!
Citera
2026-07-25, 01:46
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det sitter ett gäng missbrukare vid hörnet av Katarina bangatan och Östergatan i parken och dricker lite av varje men jag skulle nog inte kalla de för wt!

Haha, nej.

De flesta alkisar på Söder är inte WT. De fokuserar ju mest på att investera i alkohol - inte led-lister, energidryck, Temu- och Shein-hauls och massa billig heminredning.
Citera
2026-07-25, 01:54
Medlem
Fast rally är ju så galet nice! Det kan lika gärna vara i Nya Zeeland eller i Alperna med underbar natur. Power meet kan jag dock förstå mer isåfall.
Citat:
Ursprungligen postat av Gravlingola
Det jag kommer på är allt som har med motorer att göra.
Folkrace. Svenska rallyt. Wheels and Winge. Big power meet. Tractor pulling. Osv osv.
Vidare har vi förstås camping.
Kan det bli mer äkta wt än ovan?
Citera
2026-07-25, 01:55
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Haha, nej.

De flesta alkisar på Söder är inte WT. De fokuserar ju mest på att investera i alkohol - inte led-lister, energidryck, Temu- och Shein-hauls och massa billig heminredning.

De är rätt trevliga i alla fall, det är ett gäng som bor en liten bit in på Östergatan i något slags boende för psykisk sjuka och missbrukare!
Citera
2026-07-25, 02:10
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Mjölby och potatisen i rondellen är väl så white trash det kan bli.

Att dra till med skara sommarland som är fyllt av black trash är lite som att cykla på motorvägen.
Citera
2026-07-25, 03:58
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravlingola
Det jag kommer på är allt som har med motorer att göra.
Folkrace. Svenska rallyt. Wheels and Winge. Big power meet. Tractor pulling. Osv osv.
Vidare har vi förstås camping.
Kan det bli mer äkta wt än ovan?
Böda camping. Där kan feta kärringen stå och käfta men grannkärringen om totala trivialiteter i det dekadenta mögliga husvagnsstältet från 80-talet bredvid likvärdigt träsktroll som också väger 180kg med psoriasis, sjukskriven sen 2004 och alltid en gul blend mellan fingrarna i högsta hugg och den femte groggen i den andra. Slutar med fylleknull med halvbånge klockan 3 och ni "lånar" varandras kärringar. Det är inte en fråga om utan när Kalmarlänspolisen måste komma till undsättning. DET är en äkta WT-upplevelse om något. En genuin upplevelse minsann. Det ska gudarna veta. Helt hypotetiskt såklart. Du vet vad man borde säga - "lite hull på en kvinna så har man något att ta i medans man kör in brandslangen". Det är givetvis obligatoriskt med Eddie Meduza på alldeles för hög volym i bakgrunden.
Senast redigerad av LittleFish 2026-07-25 kl. 04:34.
Citera
2026-07-25, 05:41
Medlem
Adolf.Shitlers avatar
Power big meet, Böda camping, Ullared,Dansbandsveckan i Malung, Countryfestivalen i Ed,Monstertruck uppvisning,Sweden rock,folkrace, svenska rallyt,Årjängs marknad,Elmia lastbilsmässa.
Citera
2026-07-25, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det finns faktiskt något emellan att vara wt och att se sig som högstatus. En vanlig jävla svensson. Tror de flesta hamnar där.

Jag håller med, fast det är svårare och svårare att peka ut vad en vanlig svensson är idag. Det jag menar är att de här som pratar om wt gör det om folk som bara är vanliga svenssons som gör sånt som vanliga svenssons gör. Det kallar jag folkligt. Såklart hittar också några av den lägsta statusen ("wt") också till samma ställen, men inget kan gå runt bara på dem för de har för lite pengar.

De som pratar om wt borde för sin egen skull bara ge andra människor och andra aktiviteter en chans istället för att döma på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in