2026-07-24, 20:24
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Det blir så med kvinnor.

När kvinnorna tog över skolan så började man att ge flickor alla höga betyg fast pojkar är bättre på alla standardiserade prov.

En man är är kompetentare än kvinnor och därför ett hot mot kvinnor på alla arbetsplatser. Att anställa någon som är bättre än du själv på alla sätt är en idiotisk överlevnads-strategi.

För män är det istället ett bra sätt att dra upp stegen för andra män att anställa kvinnor.

Ja se bara på twitter och sen efterorginisationen med x. Alldeles ländsad på kvinnofolk. Det är påtagligt hur mycket tokanställningar som är öronmärkta för just unga kvinnor.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-07-24 kl. 20:27.
Citera
2026-07-24, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medicum
Invandrare kvoteras inte in i närheten av samma mängd som svenska kvinnor. Tror du 23-åriga kvinnor som knappt har blivit färdiga med sin utbildning med mediokra betyg får chefspositioner i offentlig sektor för att de är exceptionella?
Ja skulle inte bli förvånad dock.
Citera
2026-07-24, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutenbrygga
Pga: Åsiktskorridorer och konformism, som startades i Tyskland runt 60-70-talet. "Marschen genom institutionerna". Där såddes fröna till den knasiga vänsterpolitiska ideologin som en systematisk infiltration av samhällsapparaten. Den kanske var sund från början, men hur den utvecklats till idag är som en långt gången fruktskål.

Inom lärosätena råder strikta ramar, även på högre utbildningsnivå är den fritänkande boxen ändå ganska tajt sluten, och slipad i en viss vinkel (åsiktsriktning). Likriktning och konsensus är dogmen framför riktigt kritiskt och omkullvältande tankar. Eftersom en överväldigande majoritet av dessa kvinnor har formats av tex utbildningsmiljöer som personalvetarprogram och beteendevetenskapliga institutioner, flyttas universitetens specifika idévärld och värdegrunder mycket effektivt direkt in i näringslivets och myndigheternas HR-avdelningar.

Inom HR- och rekryteringsbranschen är kvinnor i mycket stor majoritet (70-85%). Dessa indoktrinerade kvinnor får med sig ut i arbetslivet sina värderingar och tankesätt, som dom aktivt sätter i system genom att fungera som portvakter som skräddarsyr filter för vilka personer arbetsplatserna ska tillåtta komma vidare vid rekryteringar.

Tjejgäng anställer ja, mer tjejer, som är av samma likriktade tankesmedja. De tror att det gör samhället en tjänst för de tror att sin ideologi är överlägset god-hjärtad.

"Marschen genom institutionerna" (1960- till 1970-talet) är ett begrepp som myntades av tysken Rudi Dutschke, som handlar om att långsiktigt förändra samhället genom att infiltrera institutioner och samhällsorgan med samma liktänkande individer. Idag har vi ett snarlikt problem med islamiseringen, som försöker äta sig in i samhällsapparaturen helt lagligt, men med mål att införa Islam-tankesätt, strukturer, oragnisering och ge sig själva mer makt i västerländska samhällen. Danmark har nyligen gjort revolt mot det, förresten. Danmark går från klarhet till klarhet och alla borde ta efter dessa mycket klarsynta och kloka Danskjevlar.

Att tjejer sitter på HR-avdelningarna hos oss och tror sig göra nytta, ja, det vet jag inte riktigt vad vi ska göra åt.

Så det du säger att nästa steg är att anställa muslimska kvinnor till Länsstyrelsen?
Citera
2026-07-24, 20:31
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medicum
Invandrare kvoteras inte in i närheten av samma mängd som svenska kvinnor. Tror du 23-åriga kvinnor som knappt har blivit färdiga med sin utbildning med mediokra betyg får chefspositioner i offentlig sektor för att de är exceptionella?
Finns det fog för att det är vanligt? Jag är intresserad för empirisk data.
Citera
2026-07-24, 20:32
Medlem
Kan vi få en länk på att tjejen med relevant erfarenhet från annan myndighet aldrig fiskat? Annars håll käft.

Jävligt gay att söka jobb på myndighet för övrigt
Citera
2026-07-24, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Hade det varit tvärtom hade ända en tjej fått det.
Så det säger du? Hoppas du aldrig hamnar en position att rekrytera.
Citera
2026-07-24, 22:11
Medlem
Facket kräver mer kvinnor. De har uttryckligen sagt det rakt ut när jag var med i rekrytering av chefsposition inom offentlig sektor. Tydligen är det helt ok att "förtroendevalda" får yttra sig så. Många är med i facken men få är engagerade, därför får "idioter" maktpositioner..
Nej jag hatar inte kvinnor, man bör anställas för sin kompetens men som förtroendevald hos facket kan du uttrycka att du vill ha kön före kompetens..
Citera
2026-07-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Så det säger du? Hoppas du aldrig hamnar en position att rekrytera.

Nä men det jag menar är att oavsett meriter prioriteras alltid en tjej före en kille.
Citera
2026-07-24, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoodur
Facket kräver mer kvinnor. De har uttryckligen sagt det rakt ut när jag var med i rekrytering av chefsposition inom offentlig sektor. Tydligen är det helt ok att "förtroendevalda" får yttra sig så. Många är med i facken men få är engagerade, därför får "idioter" maktpositioner..
Nej jag hatar inte kvinnor, man bör anställas för sin kompetens men som förtroendevald hos facket kan du uttrycka att du vill ha kön före kompetens..

Jaha ok.....så facket tvingar kommuner och myndigheter att per automatik anställa en kvinna före en man ? Vad den hände med könskvotering?
Citera
2026-07-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Kan vi få en länk på att tjejen med relevant erfarenhet från annan myndighet aldrig fiskat? Annars håll käft.

Jävligt gay att söka jobb på myndighet för övrigt

Det jag menar är om det hade varit tvärtom hade hon ändå fått jobbet.
Citera
2026-07-24, 22:19
Medlem
Citat:
Jaha ok.....så facket tvingar kommuner och myndigheter att per automatik anställa en kvinna före en man ? Vad den hände med könskvotering?

De kan inte tvinga men de kan utrycka att de kommer göra allt för att få sin vilja igenom oavsett. Och om viljan då är (som för alltid i mansdominerade yrken men inte kvinnodominerade) så är det att göra allt för en kvinna får rollen. Som en motfråga,
Hur många manliga förskolerektorer finns det? Vad gör facket för att kvotera in män? Antagligen inget.
Jag har bytt yrke långt från statlig inblandning pga detta.
Citera
2026-07-24, 22:22
Medlem
brutenbryggas avatar
Citat:
Så det du säger att nästa steg är att anställa muslimska kvinnor till Länsstyrelsen?

Nä. Det är det jag säger att vi inte ska göra. Eller gör dom det i Danmark? Då har jag missat nått.

Eller om du menar är att du befarar att muslimska kvinnor kommer anställas till Länsstyrelsen, ja då är vi nog nära eller redan där. I Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in